Porsche představuje nejvýkonnější model SUV: Cayenne Turbo E-Hybrid.
Nový vrchol s výkonem 544 kW (739 k) se vyznačuje vynikajícími jízdními výkony spojenými s efektivitou a komplexní každodenní použitelností. Nové Porsche Ceyenne Turbo E-Hybrid Coupé s paketem GT se ještě více zaměřuje na jízdní dynamiku a vysoce sportovní vzhled.
Stuttgart. Po úspěšném uvedení nového modelu Cayenne na začátku roku 2023 Porsche završuje kompletně přepracovanou třetí generaci tohoto úspěšného SUV novým vrcholným modelem. Stejně jako dříve je nejvýkonnější Cayenne plug-in hybridním vozem. Automobilka Porsche v tomto nástupci modelu Cayenne Turbo S E-Hybrid upgradovala technologii směrem k dosažení významného zvýšení elektrického dojezdu a výkonu.
Ze změn těží zejména každodenní použitelnost i jízdní dynamika. Elektromotor s výkonem 130 kW (176 k) doplňuje značně přepracovaný motor V8 o výkonu 441 kW (599 k) se dvěma turbodmychadly. Obě pohonné jednotky dohromady generují kombinovaný výkon 544 kW (739 k) a maximální točivý moment 950 Nm. Výkon modelu Cayenne Turbo E-Hybrid naprosto ospravedlňuje jeho umístění na špičku celé modelové řady. Nové Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,7 s a dosáhne maximální rychlosti 295 km/h.
Ve srovnání s předchůdcem nabízí nové Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid výrazně vyšší elektrický dojezd a kratší dobu nabíjení. Se zvýšenou kapacitou 25,9 kWh umožňuje vysokonapěťový akumulátor instalovaný pod podlahu zavazadlového prostoru dojezd na elektřinu až 82 km (město dle EAER). Nová palubní nabíječka o výkonu 11 kW zkracuje dobu nabíjení na vhodném zařízení na méně než 2,5 hodiny a to i přes zvýšení kapacity akumulátoru.
Nové modely Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid jsou standardně vybaveny adaptivním vzduchovým odpružením, které obsahuje novou dvoukomorovou dvouventilovou technologii. To umožňuje nastavit odskok a stlačení odděleně. Tato technologie zvyšuje komfort a bezpečnost stejnou měrou a zároveň poskytuje ještě širší spektrum mezi režimy podvozku Comfort a Sport Plus.
Podvozek kombinuje sebevědomou ovladatelnost v dynamickém průjezdu zatáčkami s charakteristikami zaměřenými na komfort v běžných jízdních situacích s maximálním potlačením náklonu. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) je rovněž součástí standardní výbavy modelu Cayenne Turbo E-Hybrid. Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a řízení zadní nápravy jsou k dispozici jako volitelná výbava.
Vrcholný charakter modelové řady SUV Cayenne Turbo E-Hybrid demonstruje styl obou modelů (Cayenne i Cayenne Coupé). Obě karosářské varianty nesou výrazný design přídě vyhrazený pro modely Turbo se zvětšenými otvory pro přívod vzduchu, zvýrazněnými lesklými černými lamelami. Ozdobné lišty podběhů a větší zadní nárazník dále podtrhují charakter modelů zaměřených na výkon. Mezi další charakteristické rysy modelů Turbo E-Hybrid patří dvě dvojité koncovky výfuku z broušené nerezové oceli a červené brzdové třmeny.
Hliníkové dekory palubní desky a obložení dveřních panelů zdůrazňují zaměření na výkon i v interiéru. Stropnice je zhotovena z materiálu Race-Tex. Standardní výbava zahrnuje vyhřívaný sportovní volant GT, přepínač režimů pro rychlou a přímou volbu požadovaného jízdního módu a sportovní sedadla nastavitelná v 18 směrech. Alternativně jsou k dispozici také kožená komfortní sedadla nastavitelná ve 14 směrech.
Nové Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid také těží ze všech nových funkcí představených při modernizaci na začátku roku 2023. Patří mezi ně nový kokpit s plně digitálním přístrojovým štítem v zakřiveném volně stojícím designu s variabilními možnostmi zobrazení, přepracovaná středová konzola a volitelný displej pro spolujezdce. Inovativní světlomety HD-Matrix LED s vysokým rozlišením, které jsou součástí standardní výbavy nových modelů Turbo E-Hybrid, nabízejí větší komfort a bezpečnost při jízdě ve tmě.
Nové Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé s paketem GT udává ještě sportovnější tón. Do hybridní modelové řady přináší vybrané výkonové prvky modelu Cayenne Turbo GT, výkonného modelu, který již není na některých trzích nabízen. Všechny podvozky a řídící systémy včetně vzduchového odpružení jsou speciálně vyladěny pro nový model. Karoserie je o 10 mm blíže k zemi.
Specifická ložiska zvyšují odklon přední nápravy o 0,58 stupně, což v kombinaci s širšími předními koly umožňuje ještě dynamičtější odezvu řízení, vyšší celkovou přesnost ovládání a přilnavost v zatáčkách. Součástí standardní výbavy paketu GT jsou i vysokovýkonné keramické brzdy Porsche PCCB (PCCB). Dynamické kvality modelu Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé lze dále vylepšit výkonnými pneumatikami pro standardní 22“ kola GT design, systémem PDCC a řízením zadní nápravy.
Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé s paketem GT kombinuje své výjimečné jízdní výkony s všestranností nového systému E-Hybrid a nabízí nejširší spektrum dynamických výkonů a hospodárnosti v rámci modelové řady Cayenne. Zvenku vyniká paket GT specifickou přídí s černými akcenty, černými lištami podběhů, karbonovými bočnicemi na střešním spoileru, centrálně umístěnými koncovkami titanového výfukového systému z modelu Turbo GT a karbonovým difuzorem. Střecha je vyrobena z lehkých uhlíkových vláken. Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé s paketem GT zrychlí o 0 na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne maximální rychlosti 305 km/h.
Nové Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid je druhým ze tří hybridních modelů, které značka Porsche představí v roce 2023. Aktuálně jej lze objednávat na téměř všech prodejních trzích Porsche, přičemž u nás začíná na částce 4 466 759 Kč včetně DPH. Verze Coupé startuje na 4 559 106 korunách. Dostupnost modelu Cayenne Turbo E-Hybrid s paketem GT, který v Česku začíná na 5 285 454 Kč, je omezena na trhy, na kterých již Cayenne Turbo GT není k dispozici kvůli místním předpisům. To platí pro většinu trhů EU včetně ČR a také pro Japonsko, Hongkong, Tchaj-wan a Singapur.
Zdroj: Porsche Inter Auto CZ
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.