Domácí rallyový šampionát pokračuje druhým dílem, Rallye Šumava Klatovy.
Obhájce titulu Jan Kopecký vyrazil na Šumavu s cílem vylepšit třetí místo z "Valašky". Klatovská soutěž patří mezi jeho oblíbené podniky. Ze 13 startů hned 7x vyhrál, což z něj dělá nejúspěšnějšího jezdce historie této rallye. Od roku 2015 nevyhrál jen jednou, a to v roce 2019, kdy skončil druhý. Poslední dva ročníky opět vyhrál a letos by rád přidal hattrick.
První letošní start na Valašské rallye nedopadl úplně podle představ devítinásobného českého mistra. V obtížných podmínkách byla pro posádku Jan Kopecký - Jan Hloušek premiéra s novým vozem Škoda Fabia RS Rally2 doslova křest vodou a blátem a i po několika chybách skončila na třetím místě. Do Klatov už ale míří optimisticky naladěna.
„Mezi soutěžemi jsou jen tři týdny, my jsme ale v týmu usilovně pracovali na drobných detailech v nastavení vozu a především na sobě, abychom na Šumavě byli rychlejší,“ přiznal Kopecký. „Na konci Valašky už jsem se v autě cítil docela jistě, takže doufám, že teď na to navážeme hned od první rychlostní zkoušky a ještě trochu zrychlíme. Na startu se opět objeví prakticky celá domácí špička a my se na další souboje velmi těšíme. Chtěl bych tímto pozvat všechny fanoušky ke tratím i do servisu, věřím, že je opět čeká napínavá podívaná.“
Soutěž startuje v pátek odpoledne na Čínově, vítěze budeme znát v neděli odpoledne. „Čeká nás tradičně náročná soutěž a otázkou je, jak do ní zasáhne dubnové počasí. I kvůli divákům bych si ale přál lepší podmínky než na Valašce,“ dodal rodák z Kostelce nad Orlicí.
Filip Mareš se po vítězství ve Valašce rozhodl pokračovat ve startech v domácím šampionátu. Problémem původního rozhodnutí byla i technika. „Hned po skončení Rallye Šumava odjíždí jeden náš vůz na Kanárské ostrovy, kde nás čeká druhý podnik ERC. Naše druhá Fabia je už připravená na šotolinovou Rally Poland, na kterou odjedeme ihned po návratu z Kanarů,“ vysvětlil Mareš, proč účast na Šumavě původně nefigurovala v týmovém plánu.
Nakonec ale pojede, protože usedne do jiné Škody Fabie Rally2 evo, o jejíž přípravu se postará renomovaný tým Brynda Racing. „S Martinem Severou se známe ze společných testů v Bělé pod Bezdězem a rychle jsme v otázce našeho případného startu na Šumavě našli společnou řeč. Martin byl dokonce ochotný oželet v náš prospěch svůj vlastní start v soutěži, čehož si velmi vážím a děkuji mu za to. Také proto v Klatovech odstartujeme pod hlavičkou Severa Motorsport. Náš start na Šumavě podpořili i další partneři, v čele s Entry Enginnering a Pirelli Česká republika,“ vysvětlil pozadí klatovského startu Mareš.
O první naznačení, jak budou rychlý v zapůjčeném voze, se postará v pátek v podvečer divácká rychlostní zkouška na Klatovském okruhu Čínov. „V autě jsem se svezl v sobotu a cítím se v něm velmi dobře. Bylo by krásné, kdybychom se stejně jako na Valašce zapojili do bojů o čelo závodu. Ale bez ohledu na to bude pro nás nejdůležitější najet před odjezdem na Kanáry důležité kilometry na asfaltu a nasbírat další zkušenosti s pneumatikami Pirelli,“ dodal český pilot startující letos prioritně v evropském šampionátu.
Součásti zápodočeské soutěže bude také start už sedmého ročníku českého Peugeot Rallye Cupu, který ukončí šesté zastavení v Pačejově. V roce 2017 odstartoval s vozy Peugeot 208R2, které o pět let později doplnil nový speciál Peugeot 208 Rally4. Kromě domácích jezdců seriálu se do šesti podniků, na kterých je pohár vypsán, zapojují také zahraniční posádky.
Mezi ostřílené jezdce patří Robert Hordossy, který pojede s Peugeotem 208 Rally4 už čtvrtou sezonu, ale letos poprvé se přihlásil do Peugeot Rallye Cupu. „Novou dvěstěosmičku jsme pořídili hned, jak to šlo, takže s ní startuji už čtvrtý rok. Osobně jezdím především pro zábavu a každou soutěž si užívám. Letos začínáme na Šumavě, kterou sice dobře znám, ale je velmi specifická, a to především kvůli variabilitě podmínek. Na Šumavě může být všechno, včetně sněhu. Takže nám půjde hlavně o to, abychom se vrátili po zimě do formy a dostali auto zase do ruky. Pak pojedeme pravděpodobně Krumlov a Hustopeče a vybíráme si také nějaký zajímavý zahraniční podnik.“
Známou tváří poháru je naopak David Štefan, který se vrací po loňském působení v závodech evropské trofeje. „Letos se budeme soustředit především na český šampionát a Peugeot Rallye Cup, ale pojedeme i některé zahraniční soutěže. Naše loňská účast v evropské trofeji nám přinesla hodně zkušeností. Doufám, že je u nás zúročíme, i když konkurence bude silná. Těším se na Šumavu, je to krásná a náročná soutěž. Doufám, že vyjde počasí, to je ale v okolí Klatov vždy velkou sázkou do loterie,“ sdělil.
Součástí programu je i Historic Vltava Rallye. Sčítání po uzávěrce přihlášek ukázalo, že na tratích by měli fanoušci vidět 78 soudobých vozů a 69 účastníků historického klání. Ti všichni budou bojovat o vteřinky a o body do prestižních šampionátů. Jedničku mezi historiky si nalepí na Audi Quattro obhájce prvenství Ital ´Zippo´.
Program Rallye Šumava Klatovy začne tradičním pátečním Čínovským okruhem. V sobotu je naplánováno sedm rychlostních zkoušek, v neděli další čtyři. Dohromady je naplánováno 147,14 měřených km. Vítěze budeme znát v neděli před 14. hodinou.
Foto: Agrotec Škoda Rally Team a Peugeot Rallye Cup
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.