Pohár pro GT2 Motorsport z ČMPR. Sedlák si dojel pro bronz na Rallye Železné hory

Stáj GT2 Motorsport o víkendu měla důvod k oslavám mimo jiné i na rallyeové scéně. Při pátém letošním podniku ČMPR, kterým byla soutěž Rallye Železné hory, totiž vybojoval bronzový výsledek Jan Sedlák. Do boje o stupně vítězů byl navíc zapojen i jeho týmový kolega Vladimír Odehnal, kterého ale zdržely defekt a penalizace.

V absolutní klasifikaci bral sice Sedlák čtvrtou příčku, jelikož ale celkový vítěz Ondřej Bisaha v rámci ČMPR nestartoval, získal jezdec týmu GT2 Motorsport v tomto hodnocení třetí místo. Bronzová pozice z toho byla i ve třídě A4, která je vypsána pro vozy s objemem motoru nad 2000 ccm a pohonem obou náprav.

"Jsem samozřejmě spokojen. Rallye Železné hory se mi líbí. Jsou zde krásné cesty a také skvělí pořadatelé," měl v cíli Sedlák radost.

Pro Sedláka se v letošní sezoně ČMPR jednalo o druhé umístění v elitní desítce. Při červnové Radouňské rallye totiž obsadil sedmou pozici. Zatímco na Rallye Hořovice skončil 12., při Podorlické rallye čtrnáctý.

Třetí místo ze Železných hor ale není pro jezdce vozu Subaru Impreza 22B STI pouze nejlepším výsledkem v sezoně, ale také v ČMPR vůbec. Soutěží tohoto seriálu se účastní od roku 2019 a před tímto víkendem dosáhl nejvýše na šesté místo. To získal v roce 2020, shodou okolností také při Rallye Železné hory. To jen dokládá jeho pozitivní vztah k tomuto podniku.

Na cestě za tímto výsledkem ho nezastavily ani technické potíže: "Na čtvrté erzetě jsme poškodili poloosu. Krátce poté ale naštěstí následoval servis, takže jsme to mohli opravit a pokračovat dále," měli Sedlák a jeho spolujezdec Jiří Katrňák štěstí.

Překročení rychlosti a defekt přišly Odehnala draho

Stupně vítězů si sice odvezl Jan Sedlák, zpočátku se ale zdálo, že jako nejlepší jezdec GT2 Motorsportu by mohl skončit Vladimír Odehnal. Ten totiž na první z osmi nedělních erzet, které se konaly za deštivého počasí, nestačil pouze na Ondřeje Bisahu. Skončil tak druhý celkově a v rámci ČMPR dokonce vedl. Pak se ale jeho naděje začaly bortit.

Jetě před druhou rychlostní zkouškou totiž dostal tak jako spousta dalších závodníků třicetisekundovou penalizaci za překročení maximální povolené rychlosti při seznamovacích jízdách. V dalších zkouškách se mu dařilo získávat ztracené pozice zpátky a dvě erzety před koncem byl čtvrtý celkově a třetí v ČMPR. Na předposlední rychlostní zkoušce ho ale potkal defekt. V cíli tak z toho nakonec bylo sedmé místo celkově, šesté v ČMPR a čtvrté ve třídě A4.

"Bylo to těžké. Už jsem se těšil na to, až budeme v cíli. Jeli jsme si pro třetí místo ve třídě, ale pak jsme píchli pneumatiku a ztratili jsme asi minutu. Tím byly naděje nenávratně pryč. Jinak se nám ale jelo krásně. Vůbec jsem nečekal, že budeme zajíždět takovéto časy. Na mokrých gumách se mi jelo moc dobře. Škoda toho defektu," mrzelo v cíli Odehnala, který se Rallye Železné hory zúčastnil vůbec poprvé.

Odehnal věří, že bez penalizací by určitě vystoupal na pódium: "Jsem o tom přesvědčený. Počítal jsem to a kdybych předposlední erzetu dojel bez defektu, tak by to bylo třetí nebo dokonce druhé místo. Dohromady jsme nabrali ztrátu minuty a půl," ohlíží se.

Trest za překročení rychlosti při seznamovacích jízdách ale přijímá: "Radost jsem z toho neměl, ale GPS zkrátka nelže. Bylo to zasloužené. Vím o tom, že jsem někde rychlost překročil, ale najíždět 400 kilometrů a pohlídat si to, k tomu je potřeba velké soustředění. Je strašně lehké tento limit překročit, například když něco objíždíte, když předjíždíte a tak dále," dodává.

I přesto, že Odehnal nakonec na pódium nedosáhl, nemusel být příliš zklamaný. Při svých předchozích dvou letošních startech v ČMPR se mu totiž vedlo hůře. Zatímco na Rallye Podorlické hory ho vyřadila porucha palivového systému, své účinkování na Radouňské rallye musel vzdát kvůli nefungujícímu ventilátoru. Kvůli tomu se mu zamlžovalo sklo a nic neviděl.

Kromě Jiřího Sedláka a Vladimíra Odehnala startoval na Rallye Železné hory za GT2 Motorsport také Tomáš Havlík. Ten dojel dvanáctý celkově, jedenáctý v rámci ČMPR a sedmý ve třídě A4.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.