Rieger Motorsport dál sbírá poháry. Petr Morávek zahájil Panattoni Carbonia Cup bronzovým výsledkem

Stáj Rieger Motorsport sice vstoupila do nové éry, trofeje ze závodů ale vozí i nadále. Úvodní podnik seriálu Panattoni Carbonia Cup v Mostě přinesl Petru Morávkovi třetí místo ve třídě D4.

„Jsem spokojen. Pódium je super,“ pochvaloval si Morávek, který v celkovém pořadí skupiny D dojel do cíle jako šestý. Český závodník si ve formulovém monopostu zazávodil poprvé po dlouhých 22 letech. V letech 1999 – 2003 jsme ho mohli vídat v mistrovství republiky kategorií formule Škoda a formule Ford. S formulí Renault startoval v Mostě premiérově.

Úvodní závod opouštěl Morávek spokojen nejenom kvůli svému výsledku, ale také kvůli svému osobnímu pokroku. Závodní den pro něj totiž nezačal vůbec hladce. „Jezdilo se za chladnějšího počasí než při testu a já v prvním tréninku skončil v kačírku. To se někdy stane,“ popisuje složitý začátek. Pak se ale věci otočily k lepšímu. „Poučili jsme se, trochu jsme změnili nastavení a bylo to čím dál tím lepší. Svůj nejlepší čas dne jsem koneckonců zajel v posledním kole závodu,“ usmívá se.

Jelikož se pro Morávka jednalo o první formulový závod po dlouhých 22 letech, přistoupil k němu s respektem a pokorou. Jeho přístup byl znát především v první šikaně. „Trochu jsem to tam prodal, chtěl jsem se vyhnout kolizi a podobným incidentům. Soupeři se mi kvůli tomu vzdálili,“ vysvětluje.

Opatrnost v první zatáčce stála Morávka jednu pozici v rámci celkové klasifikace. Ze sedmého místa se propadl na osmé. Paradoxně si ale díky tomu mohl zbytek závodu užít. Zanedlouho se vrátil na sedmou pozici a v závěru korunoval závod předjetím Toma Flemminga. Tím udělal dojem na šéfa stáje Honzu Riegera.

„Byl to pěkný souboj. Petr to zkusil už v první zatáčce, tam mu ale útok ještě nevyšel. Pak se ho celé kolo držel, do poslední zatáčky mu to tam dal a udržel se před ním až do konce,“ pochválil držitel sedmi titulů v kategorii formulových monopostů Panattoni Carbonia Cupu svého svěřence.

Rieger hodnotil pozitivně celý Morávkův závod. „Za nás to byl výborný start sezony. Ve volných trénincích jsme toho hlavně kvůli červeným vlajkám moc neodjezdili. V kvalifikaci jsme měli trochu smůlu na provoz, takže se nám nepodařilo poskládat dobré kolo. Petr ale celý den konstantně zrychloval a na konci závodu už jezdil stejné časy jako špička. Oceňuji, že k tomu přistoupil rozumně. Pomalu se oťukává a dělá krůčky dopředu,“ říká.

Druhý letošní podnik Panattoni Carbonia Cupu se uskuteční ve čtvrtek 8. května na maďarském Pannonia Ringu. A tým Rieger Motorsport udělá vše pro to, aby Morávek přijel do Maďarska co nejpřipravenější.

„Před dalším závodem pro Petra připravíme testovací program,“ nastiňuje Honza Rieger plán na další týdny. „Bude jezdit na simulátoru a také absolvuje jeden testovací den, aby si auto ještě více osahal a ujel nějaké kilometry navíc. Ujetý kilometr člověk ničím nenahradí. Nejspíš budeme testovat na Slovakia Ringu,“ dodává.

Na Honzu Riegera čeká další vystoupení v roli kouče už během nadcházejícího víkendu na Red Bull Ringu. Tam odstartuje nová sezona seriálu F4 CEZ a Rieger bude po ruce týmu JMT Racing a jeho jezdci Františku Němcovi. Závodění mu zatím neschází.

„Přiznám se, že bylo divné jet do Mostu bez kombinézy a helmy. Ani mi to ale nechybělo. Mám teď jinou roli. Moc mě baví předávat jezdcům informace a zkušenosti. Když se pak díky nim cítí v autě lépe a zrychlují, tak to pro mě je satisfakce,“ uzavírá.

Foto: Rieger Motorsport

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.