Trénink před finále ADAC i průzkum nového prostředí. Knopp si zazávodí v DTM Trophy

Poněkud netradiční víkend čeká na stáj RTR projects. Brněnská stáj se sice znovu objeví na dráze se svým KTM X-Bow GT4, tentokrát ale pouze Josefem Knoppem a v seriálu DTM Trophy. Podnik na Hockenheimringu brněnská stáj pojímá jednak jako přípravu před posledním závodním víkendem letošní sezony ADAC GT4 Germany, ale také jako poznávání nového prostředí.

"Tato sezona je naše přípravná. Chceme navnímat nejen ADAC GT4 Germany, ale také konkurenční šampionáty. Chceme se tedy seznámit s prostředím, lidmi a tak dále. Start na Hockenheimringu se nám ale hodí i proto, že se na něm pojede také finále ADAC. Pepa samozřejmě potřebuje jezdit a strávit čas za volantem. Tady ho dostane a bude moci potrénovat tak, aby mohl být při finále ADAC GT4 Germany konkurenceschopný," vysvětluje majitel Tomáš Miniberger důvody, proč se jeho tým rozhodl podniku DTM Trophy zúčastnit.

Jak v ADAC GT4 Germany, tak v DTM Trophy se sice závodí s vozy třídy GT4, i přesto se ale tyto dva šampionáty v několika ohledech liší. Tou nejzásadnější odlišností je, že zatímco v ADAC GT4 Germany závodí v každém voze dvoučlenné posádky, v DTM Trophy jede v každém autě jen jeden jezdec. To ovšem není všechno.

"Specifikace pro ADAC GT4 Germany je přeci jen trochu jiná než pro DTM Trophy. Chceme tedy vyzkoušet například i odlišné BoP a vidět, jak jsme s ním konkurenceschopní. ADAC během víkendu BoP nemění. Tady se na základě výsledků mění BoP a podmínky neustále. DTM je v tomto směru zkrátka pružnější," vysvětluje Miniberger, jakým novým výzvám bude jeho tým o víkendu čelit.

Miniberger rovněž upozorňuje, že okruh Hockenheimring má úplně jiný charakter než Sachsenring, kde RTR projects závodilo před dvěma týdny při ADAC GT4 Germany.

"Sachsenring je extrémně technický, kdežto Hockenheimring bych trochu přirovnal k Red Bull Ringu. Je tu velmi dlouhá rovinka. Na ní bychom neměli ztrácet. Pak tu najdeme i rychlé zatáčky a také technickou střední pasáž. Jsem plný očekávání a jsem zvědavý na to, jak si povedeme. Znovu ale říkám, že je to naše přípravná sezona. Máme jezdce, kteří si zvykají na konkurenci a na tratě, které neznají. Má očekávání jsou tedy přiměřená."

Josef Knopp je na tom se svými ambicemi podobně: "Vůbec tuto sérii neznám, takže zatím mohu jen těžko něco říct k očekáváním. Na rozdíl od jiných týmů jsem tu navíc ani netestoval. Moudřejší budu po volných trénincích," říká Knopp.

S vozem GT4 sice pojede Knopp na Hockenheimringu poprvé, to ale neznamená, že by s touto tratí neměl žádné zkušenosti. V roce 2020 si tu totiž zazávodil při podniku seriálu ADAC F4.

Na jezdce čekají během víkendu dva závody. Jeden se uskuteční v sobotu, druhý v neděli a oba začnou v 15:15 hodin. Před oběma jízdami se uskuteční kvalifikace. Zatímco boj o startovní pozice pro první závod vypukne v sobotu od 10:40, nedělní kvalifikace začne v 9:40.

Jakožto hostující jezdec sice Knopp nebude mít nárok získat body do šampionátu, to ale neznamená, že by nemohl zabojovat o nejvyšší příčky. A po volných trénincích něco takového není nereálné. Zatímco v prvním tréninku zajel šestý čas, v tom druhém zvítězil.

Foto: RTR projects

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.