Posádku stáje RTR projects ve složení Matěj Pavlíček a Josef Knopp čeká o víkendu na Red Bull Ringu druhý letošní podnik seriálu GT4 Germany. Pro něj dostal vůz KTM X-Bow brněnského týmu nové BoP, což naplňuje optimismem majitele stáje Tomáše Minibergera. Cílem je zisk prvních bodů.
První body. Přesně pro to si přijela posádka stáje RTR projects ve složení Matěj Pavlíček a Josef Knopp na Red Bull Ring, kde se o víkendu uskuteční druhý letošní podnik seriálu GT4 Germany. Pomoci má k zisku prvních bodů i upravené BoP, které brněnský tým při úvodním podniku na Oscherslebenu sužovalo.
"Změnili nám BoP. Výrobce komunikoval se SRO (pořadatel seriálu GT4 Germany - pozn. red.) a oni přiznali, že v tak nabitém poli o tolika autech je složité udělat nějaké férové BoP hned pro první závod. Udělali tedy zásadní změny a myslím si, že jak jsme se v Oscherslebenu cítili být kvůli BoP odstrčení, tak teď se cítíme být ve hře," je před začátkem víkendu optimistický majitel stáje Tomáš Miniberger, kterého těší i výsledek čtvrtečního testování.
"Zajeli jsme devátý čas, s čímž jsem vzhledem ke startovnímu poli, které tvoří celkem 29 aut, spokojen. Myslím si, že máme na to, abychom si dojeli pro body. Jezdci jezdí konzistentně a k úplné špičce nám chybí jen pár desetin. Zase jsou ale schopni pořád jezdit rychlé časy. Myslím si, že konzistence bude v těchto hodinových závodech hrát velkou roli," dodává.
Současně ale Miniberger přiznává, že v některých oblastech by mohlo mít KTM na Red Bull Ringu naopak potíže: "Specifikace 2022 má v zatáčkách menší přítlak, protože nemá zadní křídlo. Specifikace 2018 seděla v zatáčkách jako vůz GT3, zase jí ale chyběl výkon. To bylo těžké právě na okruzích jako Red Bull Ring. Někdo vás zdržel v zatáčce a na rovince vám ujel. Specifikace 2022 je ale v tomto směru jiná a stop & go tratě typu Red Bull Ring jí docela svědčí. Na druhou stranu jsme ale dostali docela velký balast, takže s tím se ještě budeme muset poprat."
Pro Matěje Pavlíčka půjde na Red Bull Ringu o vůbec první závodní vystoupení. To ale neznamená, že by na této trati nikdy předtím nejel. Kromě toho, že zde v dubnu spolu s RTR projects testoval, na ní má ještě jednu starší a velmi speciální vzpomínku.
"Je to první trať, na kterém jsem poprvé seděl v závodním voze," říká. Před víkendem je pozitivně naladěn. "Moc se těším, jsem zvědavý, jak dopadneme. Myslím si, že budeme připravenější než v Oscherslebenu. Udělali jsme pár změn a doufáme, že to budou změny k lepšímu. Věřím, že tentokrát můžeme být konkurenceschopnější," uvedl.
Dále zdůrazňuje, že na Red Bull Ringu není prostor pro chyby: "Záleží nejvíce na tom, abyste neudělali žádnou chybu a zvládli poskládat dohromady celé kolo. Je to krátká a rychlá trať, takže stačí jeden výjezd a máte zkažené celé kolo."
Josef Knopp už si na Red Bull Ringu zazávodil v roce 2019, a to hned dvakrát. Nejprve se tak stalo v podniku italské F4 a poté v německém seriálu této kategorie. I on věří v lepší víkend než v Oscherslebenu.
"Věřím, že nám to všechno bude fungovat lépe, jak v týmu, tak mezi námi jezdci. Snad to bude lepší. Myslím si, že autu to tady bude svědčit více než v Oscherslebenu. Každopádně poslední sektor bude velmi těžký, protože je složený z rychlých zatáček, které našemu vozu pořád nesvědčí. Důležité budou brzdy a výjezd. Musíte zde chodit pozdě na brzdy a současně být pořád rychlí na výjezdech. Jeden špatný výjezd znamená zkažené kolo," souhlasí se svým kolegou Pavlíčkem.
A jak by Josef porovnal na Red Bull Ringu svezení s GT4 a F4? "S GT4 je to oproti F4 docela velká změna, i když se to nemusí zdát. V zatáčkách, kde musíte brzdit, vás u GT4 podrží síla ABS, což u formule ne. S GT4 ale zase nemáte v zatáčkách takový přítlak jako s F4. Obojí má své výhody i nevýhody," porovnává.
Úvodní foto: ADAC GT4 Germany
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.