Smůly už bylo dost. RTR projects chce na Nürburgringu znovu body

Dostat se zpátky na bodované příčky a uspět v kategorii juniorů. Takový je cíl posádky stáje RTR projects ve složení Matěj Pavlíček a Josef Knopp před čtvrtým závodním víkendem letošní sezony ADAC GT4 Germany na Nürburgringu. Ten se svým charakterem hodně podobá rakouskému Red Bull Ringu, kde letos tým dosáhl na svůj dosud nejlepší výsledek. Stáj proto do podniku vstupuje s nadějí. Současně si ale uvědomuje, že na ni nečeká procházka růžovým sadem.

Před měsícem v Zandvoortu týmu pomyslně tleskal celý paddock za to, jak se dokázal po páteční těžké nehodě vrátit do víkendu. Teď ale u RTR projects chtějí, aby oslnili svojí formou. Brněnská stáj se proto mimo jiné vydala přímo na Nürburgring, kde ve druhé polovině července testovali Matěj Pavlíček s Josefem Knoppem pod dohledem zkušeného továrního jezdce KTM Reinharda Koflera.

"Šampionát je extrémně vyrovnaný, proti nám stojí velmi silní jezdci se silver licencemi. Bojujeme tedy s těmi nejlepšími závodníky, kteří v Evropě s vozy GT4 závodí. Každopádně bychom ale chtěli získat nějaké body a uspět v kategorii juniorů. Kluci mají natrénováno, na druhou stranu jedeme na okruh, který němečtí jezdci velmi dobře znají,“ hodnotí šance před začátkem víkendu majitel stáje Tomáš Miniberger.

Svým charakterem se Nürburgring velmi podobá rakouskému Red Bull Ringu. Právě odtud pochází dosud nejlepší letošní výsledek stáje. Josef Knopp s Matějem Pavlíčkem zde dokázali v květnu vybojovat jedno 13. místo, které mohlo být bez penalizace dokonce místem osmým. Že legendární německý okruh lehkému KTM X-BOW GT4 svědčí, naznačuje i výsledek z roku 2019, kdy právě nový týmový kouč Reinhard Kofler získal s Patrickem Niederhauserem v obou závodech GT4 European Series pódiová umístění.

"Dříve nám seděly tratě jako Sachsenring nebo Oschersleben, kde se hodně zatáčí. S EVO verzí nám ale svědčí i rychlé a rovinaté okruhy a přesně takový Nürburgring je. Startovní pole je ale extrémně vyrovnané, na Red Bull Ringu bylo v jedné vteřině dvacet aut,“ upozorňuje Miniberger.

Debut pro Pavlíčka a polopremiéra pro Knoppa

Pro Matěje Pavlíčka půjde o víkendu na Nürburgringu o první závodní start, podobně jako v případě většiny okruhů letošního kalendáře. Josef Knopp už sice v pohoří Eifel dvakrát závodil v roce 2020 v seriálu ADAC F4, nikdy však na krátké verzi o délce 3 629 metrů, na které se pojede tento víkend.

"Na této variantě jsem zatím jen testoval. Těším se. Tato trať mi sedí a řekl bych, že bude svědčit i našemu autu. Nejvíce mě na Nürburgringu baví to, že se na něm člověk nesmí bát. Doufám, že se nám tento víkend vydaří a ukážeme se v plné síle," věří Knopp.

Pavlíček s Knoppem souhlasí: "Nürburgring má podobný profil jako Red Bull Ring, kde se nám dařilo dobře. Mohl by nám tedy svědčit," doplňuje.

V minulosti už se týmu RTR projects při podniku ADAC GT4 Germany na Nürburgringu bodovat podařilo. V roce 2020 získali jedno patnácté místo Lennart Marioneck s Janem Krabcem. Zajímavostí je, že o rok dříve si na této trati tým odbyl svou premiéru v ADAC GT4 Germany. Jana Krabce tehdy doplnil v posádce Sergej Pavlovec. V obou těchto případech tým závodil ještě se starší verzí X-BOW GT4.

Letošní závodní víkend na této trati startuje v pátek dvojicí volných tréninků (první v 10:55, druhý v 15:35). V sobotu bude na programu kvalifikace pro úvodní závod (8:30) a poté samotná první jízda (15:30). V neděli se uskuteční kvalifikace v 9:10 a závod poté v 15:40.

Foto: Gruppe C

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.