Posádka týmu RTR projects ve složení Matěj Pavlíček a Josef Knopp absolvovala v úterý a ve středu oficiální dvoudenní předsezonní testy šampionátu ADAC GT4 Germany. Stáj si mohla vyzkoušet svůj vůz KTM X-Bow GT4 ve všech možných podmínkách. V kombinovaných výsledcích obsadila 13. místo.
Úvodní podnik nové sezony ADAC GT4 Germany se sice uskuteční na Oscherslebenu až o víkendu 22.-24. dubna, účastníci seriálu včetně posádky týmu RTR projects ve složení Josef Knopp a Matěj Pavlíček ale na trať v Sasko-Anhaltsku zavítalo už v termínu 5.-6. dubna. Během úterý a středy se zde totiž konaly dvoudenní oficiální předsezonní testy.
Cílem týmu RTR projects bylo vyzkoušet nejnovější specifikaci vozu KTM X-Bow GT4 v co nejrůznějších podmínkách. V tom jim pomohlo i počasí. Zatímco celý úterní program se totiž odjel na mokré dráze, středa začínala na osychající trati, která se později stala zcela suchou. Svá nejrychlejší kola tak posádky pochopitelně zajížděly ve středu. Posádce Pavlíček - Knopp se podařilo zajet čas v hodnotě 1:32,309. V kombinovaných výsledcích celých testů obsadila dvojice 13. místo.
"Dali jsme si za úkol najet co nejvíce kilometrů v závodním režimu. Zkoušeli jsme různá nastavení auta a především jsme se snažili s autem sžít v různých podmínkách. Zkoušeli jsme závodní i kvalifikační režim. Testy pro nás byly bohatým přínosem. Mohli jsme testovat na mokru, na osychající trati i na suchu," zhodnotil testování Matěj Pavlíček, který se na Oscherslebenu svezl poprvé ve svém životě.
Pro Josefa Knoppa se o první zkušenost s tímto okruhem nejednalo. Během sezony 2020 si zde totiž zazávodil ještě jako pilot německé F4. Toho během testů potěšilo zejména chování vozu v předchodných podmínkách.
"Auto překvapivě fungovalo nejlépe v přechodných podmínkách, což pro tým byla pozitivní zpráva. Na suchu musíme ještě doladit drobnosti a vše půjde správným směrem. Mým hlavním cílem bylo, abych co nejvíce přizpůsobil svůj jezdecký styl vozu specifikace GT4. Dále jsem šetřil pneumatiky a odjel jsem také závodní stint," uvedl rodák z Plzně.
Spokojenost panovala také u majitele týmu Tomáše Minibergera: "Šli jsme do specifikace auta 2022, která je trochu jinačí a potřebovali jsme se s ní naučit pracovat. To znamená, že naším cílem bylo pracovat s autem, ale také jsme se zaměřovali na trénink jezdců. Matěj třeba Oschersleben vůbec neznal, takže se na něm učil. Jsem pozitivně naladěn. Myslím si, že jezdci a celý tým odvedli kus práce. Měli jsme náročný program. Zkoušeli jsme, jak fungují různé pružiny, které jsou v homologaci, dále různé tlaky v pneumatikách a tak dále. To vše v různých podmínkách, na vodě i na suchu," shrnul.
Nyní na tým čeká závodní generálka před začátkem sezony ADAC GT4 Germany. Josef Knopp s Matějem Pavlíčkem se totiž o víkendu zúčastní na Hungaroringu úvodního klání letošní sezony ESET Cupu. Zde pojedou jak ve sprintových závodech, tak ve vytrvalosti.
Úvodní foto: RTR projects
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.