Filip Salač pro sezonu 2023 působiště nezmění. Stáj Gresini se totiž rozhodla dát českému závodníkovi v Moto2 šanci i pro příští rok. Dostane ovšem nového týmového kolegu. Alessandra Zacconeho nahradí Jeremy Alcoba.
"Jsem velice šťastný, že i v roce 2023 budu pokračovat s týmem Gresini. V týmu jsem spokojen. Kluci tento rok odvádějí skvělou práci a vytvořili jsme si mezi sebou dobrý vztah. Jsme si velmi blízcí. Všichni se chováme velice profesionálně a vzájemně se hodně respektujeme. Děkuji rodině týmu Gresini za tuto příležitost. Doufám, že příští rok dosáhneme dobrých výsledků. Bude to náš druhý společný rok a cílem bude opět jezdit vpředu," uvedl rodák z Mladé Boleslavi k prodloužení smlouvy.
S týmem Gresini letos Salač zažívá v Moto2 svůj premiérový rok po přestupu z nižší kubatury v Moto3. Poslední dva závody na Red Bull Ringu a Misanu sice po haváriích nedokončil, v předchozích dvanácti velkých cenách ale dokázal posbírat dohromady 21 bodů. Nejvíce se mu zadařilo v Assenu a na okruhu Silverstone. Zatímco v Nizozemsku dorazil do cíle jako desátý, ve Velké Británii mu to vyšlo dokonce na devátou příčku.
Salačovi se daří letos více než týmovému kolegovi Alessandru Zacconemu, který je rovněž v Moto2 nováčkem. Ital zatím nasbíral jen sedm bodů a s nimi se nachází na 24. pozici.
A právě se Zacconem už u Gresiniho pro příští rok nepočítají. Stáj se ho totiž rozhodla nahradit španělským jezdcem Jeremym Alcobou. Ten se k týmu přesune ze stáje Dynavolt Intact. S tou letos zažívá podobně jako Salač svou premiérovou sezonu v Moto2 a zatím je celkově šestnáctý. Stáj Gresini už ale zná. V období 2019-2021 pro ni totiž závodil v Moto3. Třikrát s ní dosáhl na pódiové umístění.
Oznámení stáje Gresini o jezdecké sestavě pro rok 2023 přichází v době, kdy mistrovství světa vyráží na evropsko-asijské turné, během kterého na něj čekají tři závodní víkendy po sobě. Zatímco během nadcházejícího víkendu se pojede ve Španělsku na okruhu MotorLand Aragón, poté budou následovat japonské Motegi a thajský Buriram. Poslední dva zmíněné závody se do kalendáře vracejí po tříleté pauze způsobené koronavirovou pandemií.
Závod v Aragonii nebude pro Salače snadný. Půjde totiž o jeho první vystoupení poté, co ho v Misanu sestřelil Senna Agius. Z incidentu si český jezdec odnesl naštípnutý palec na levé ruce a také otřes mozku. Agius, který opět zaskočí u stáje Marc VDS za zraněného Sama Lowese, si tento víkend bude muset odbýt penalizaci dlouhého kola.
"Po té obrovské havárii v Misanu pro nás nebude lehké vrátit se na trať. Budu potřebovat pár kol, než znovu získám sebedůvěru. Udělám všechno proto, aby poté ve zbytku víkendu jen narůstala a abych mohl po dvou velkých nehodách a nebodovaných výsledcích dojet do cíle," říká Salač před španělským víkendem.
Do Japonska a Thajska už se ale těší více: "Naposledy jsem tu byl v roce 2019 a bylo to nádherné. Okruh v Motegi mám opravdu rád a sushi ještě více. V Japonsku i Thajsku budeme mít stejný cíl, a to získat body," dodává jezdec stáje Gresini.
Na okruhu MotorLand Aragón už si Salač zazávodil čtyřikrát ve třídě Moto3. Bodovat se mu zde podařilo ale pouze jednou. V rámci Velké ceny Teruelu 2020 dorazil do cíle jako třináctý. Velká cena Aragónu 2019 pro něj skončila 19. pozicí, o rok později v ní dojel na 16. příčce a loni ji nedokončil po havárii.
V Buriramu a Motegi sice zatím jel jenom jednou, i přesto už se mu ale v Thajsku podařilo bodovat. V roce 2019 zde obsadil 11. pozici. V Motegi ale téhož roku skončil až dvacátý druhý. Tehdy musel při závodě bojovat i s bolestí zlomeného malíčku. Toto zranění si způsobil při pádu ve druhém volném tréninku.
Foto: Gresini Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.