Spolupráce mezi automobilkou Škoda Auto a nejslavnějším cyklistickým závodem na světě Tour de France trvá už dvacet let.
Fanoušci protot i lets přímo na trase i u televizních obrazovek uvidí doprovodné organizátorské vozy z Mladé Boleslavi. Flotilu tvoří 209 vozů, z toho 207 s elektrickým či hybridním pohonem. Ředitelským vozem pro Christiana Prudhomma je potřetí v řadě plně elektrický Enyaq.
„Je nám ctí, že můžeme letos oslavit 20. výročí naší spolupráce s prestižním závodem Tour de France. Na naší platformě We Love Cycling jsme proto připravili spoustu zajímavého obsahu a umožníme fanouškům vyhrát profesionální jízdní kola a originální zelené dresy s podpisy závodníků. Zároveň viditelně ukazujeme, že je značka Škoda tím správným partnerem pro naši cílovou skupinu Contemporary Explorers a že se zasazujeme o zelenou elektrickou budoucnost,“ Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Prodeje a marketingu.
110. ročník cyklistického závodu Tour de France odstartoval první červencový den v baskickém Bilbau. Závodníky čeká 21 etap, které protnou všech pět francouzských horských masivů. Na finálovou etapu a v cíli na Champs Élysées 23. července chystá Škoda Auto pro závodníky i diváky překvapení. Organizátoři Tour de France letos mají od hlavního partnera Škoda Auto k dispozici celkem 209 doprovodných aut, přičemž 207 z nich s plně elektrickým nebo hybridním pohonem.
Řediteli závodu bude jako tzv. Red Car sloužit speciálně upravený plně elektrický Enyaq Sportline. Je vybavený mimo jiné šesti anténami, speciální sirénou, pěti rádiovými okruhy a panoramatickou prosklenou střechou. Pro VIP hosty bude k dispozici Superb L&K. Škoda Auto navíc opět sponzoruje Zelený trikot pro nejlepšího závodníka v bodovací soutěži. Vítězové jednotlivých kategorií převezmou trofeje navržené týmem Škoda Design.
"Každý vůz má v zajištění hladkého průběhu závodu klíčovou roli. Ať už jde o vůz ředitele nebo komisařů, každý přispívá k bezpečnosti všech účastníků, návštěvníků i pořadatelů Tour de France. Auto číslo 1 (Red Car) je jakousi kontrolní věží, která získává všechny informace o tom, co se dějte na trati předtím, než tam přijedou závodníci," vysvětlil ředitel Tour de France Prudhomme, jehož řidičem je dvojnásobný francouzský šampion v časovce, Gilles Maignan.
"Škoda je pro nás důležitým partnerem a při organizaci Tour de France hraje samozřejmě klíčovou roli, protože se jedná o závod, kde jsme téměř neustále v pohybu. Je pro nás důležité sbírat zpětnou vazbu a sdílet ji se společností Škoda, aby mohla v případě potřeby co nejlépe upravit vozy pro jejich velmi specifickou úlohu na Tour de France," dodal Prudhomme, .
Partnerství Škoda Auto s cyklistickým závodem a jeho 20. výročí přináší fanouškům jedinečnou příležitost dozvědět se více o historii Tour de France, jeho proměnách i významných momentech. Ve Škoda Muzeu v Mladé Boleslavi budou od 1. července do 30. září k vidění mimo jiné ředitelské vozy z let 2005 a 2020 nebo maskovaný vůz Škoda Kodiaq, který v roce 2016 dovedl peloton do cíle závodu. Návštěvníci si budou moci také prohlédnout trofeje pro vítěze Tour de France, které Škoda Auto již tradičně navrhuje a letošní ročník nebude výjimkou.
Vedle Tour de France a jeho ženské obdoby Tour de France Femmes podporuje Škoda Auto i další významné cyklistické události, například španělský závod La Vuelta nebo soutěž L’Etape pro širokou veřejnost. Symbolicky se tak vrací k odkazu svých zakladatelů Václava Laurina a Václava Klementa, kteří v roce 1895 začali s výrobou jízdních kol a o deset let později představili první automobil.
Zdroj: Škoda Auto
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.