Úvodní závod seriálu GT4 European Series dokončil Mercedes AMG GT4 česko-španělské dvojice Jakub Knoll – Filip Vava na 17., resp. 32. místě. Závodní víkend na Imole komplikovalo chladné počasí a časté výjezdy safety caru.
Sedmačtyřicet aut, úzká Imola, chladné počasí. Start do letošní sezony GT4 European Series byl pro Jakuba Knolla v barvách španělského týmu NM Racing náročný. Po komplikované kvalifikaci, která přinesla posádce až 35., respektive 37. pozici, předvedli Knoll a jeho týmový kolega Filip Vava skvělou stíhací jízdu a skončili v celkovém pořadí sedmnáctí. V neděli už takový progres nevyšel – závod zkomplikovalo několik nehod, kvůli kterým většinu času jezdci strávili za safety car a neměli prostor se posunout dopředu.
„Sobotní závod byl hodně divoký, ale nedělali jsme chyby a postupně jsme se posouvali na osmnácté místo celkově a desáté ve třídě Pro-AM,“ popisuje jedenatřicetiletý český závodník první závod letošní sezony, který se jel na okruhu v Imole. V konečném pořadí se pak česko-španělská dvojice posunula díky penalizaci jednoho ze soupeřů na sedmnáctou pozici.
V neděli startoval Knoll, většinu času ale strávil za safety carem. „Bohužel se tam sešlo několik faktorů, ale největší problém byl počet aut na trati. Imola je úzká a krátká a téměř 50 aut je na ni opravdu hodně,“ vysvětluje Knoll s tím, že spousta kolizí vznikla až po vyvěšení žluté vlajky, kdy někteří jezdci nerespektovali pravidlo snížit rychlost na 80 km/h a nestihli dobrzdit za zpomalujícími soupeři. Nedělní závod dokončilo 38 posádek, Knoll s Vavou byli dvaatřicátí.
Kolize se totiž nevyhnula ani Vavovi, který skončil mimo trať a propadl se na 44. pozici. Postupně ale ztrátu stáhl, přestože posledních deset minut závodu byl na trati opět safety car, za kterým závodníci také dojeli do cíle.
Že bude závodní víkend složitý, ovlivnila už kvalifikace „Bohužel tam byl velký provoz a bylo těžké si najít prostor zajet jedno dobré kolo. Člověk na to má opravdu jen jednu šanci a mně se to nepovedlo,“ připouští Jakub Knoll.
Seriál nyní čeká sedmitýdenní pauza, na začátku června se závodníci potkají na jihu Francie na okruhu Paul Ricard v Le Castellet. „Dlouhou pauzu si zkrátíme testováním v polovině května na Hockenheimringu. Testy využijeme i k přípravě na závod na tomto okruhu, který jedeme v září,“ shrnuje plány do dalšího závodu Knoll.
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.