Posádku stáje RTR projects ve složení Matěj Pavlíček a Josef Knopp čeká o víkendu úvodní podnik nové sezony seriálu GT4 Germany. Ten se uskuteční na okruhu v Oscherslebenu. Oba jezdci se cítí být připraveni.
Přípravy jsou u konce, teď už se bude závodit. Brněnský tým RTR projects se o víkendu vrátí při úvodním podniku sezony v Oscherslebenu "na plný úvazek" do seriálu GT4 Germany. V něm letos bude závodit s vozem KTM X-Bow GT4 nejnovější specifikace, která se od předchozí verze liší zejména tím, že jí chybí zadní přítlačné křídlo. Stáj vsadí na jezdeckou dvojici Matěj Pavlíček a Josef Knopp.
Pavlíček už sice má s GT4 Germany zkušenosti díky loňskému startu na Sachsenringu v posádce s Lennartem Marioneckem, na Oscherslebenu si ale zazávodí poprvé. Mimo jiné i díky účasti v předsezonních testech, které se zde tento měsíc konaly, z toho ale nemá těžkou hlavu.
"Na simulátoru jsem na této trati neodjel ani jedno kolo. Po předsezonních testech jsem ale nadšený a trať se mi líbí. Je náročná jak na fyzičku, tak na techniku. Už se nemůžu dočkat, až uvidíme, jak obstojíme v závodech," říká Pavlíček, který se loni při své první sezoně na okruzích stal šampionem ESET Cupu jak ve sprintu GT4, tak ve vytrvalostním hodnocení této třídy.
Josef Knopp sice v GT4 Germany před tímto víkendem ještě nezávodil, závodní zkušenosti s Oscherslebenem už ale má. V roce 2020 zde totiž nastoupil do podniku německé F4. Po předsezonních testech plzeňský jezdec přiznává, že s vozem GT4 mu zatím tato trať nesedí tolik jako s F4.
"Možná je to tak i proto, že jsem zde s GT4 zatím nenajel moc kilometrů. Při předsezonních testech jsem tu na tom byl rychlostně tak nějak průměrně. Uvidíme, kam se to posune v závodech, doufám že jenom směrem nahoru," říká.
A co je podle Knoppa v Oscherslebenu klíčem k úspěchu? "Z mého pohledu je potřeba zajet dobré kvalifikační kolo. To ale bude velmi těžké, protože všichni jsou velice vyrovnaní. V závodech je pak potřeba nenabrat žádné nečistoty na pneumatiky. Člověk tedy nesmí jezdit mimo stopu. I při předjíždění se v ní musí držet, protože zrovna na tomto okruhu je nečistot opravdu hodně. Když je člověk nabere, trvá asi dvě kola, než se jich zase zbaví. Do té doby se v podstatě klouže," je si Knopp vědom, čeho se vyvarovat.
S výsledky předsezonního testování jsou Pavlíček i Knopp spokojeni a před startem sezony se cítí být připraveni: "Otestovali jsme mnoho věcí, které se týkají přítlaku, rychlosti na rovinkách a tak dále. Podle toho jsme nastavovali auto. Při posledním testu na Red Bull Ringu jsme zkoušeli i extrémy, protože nikdo nevěděl, jak se toto auto bude v extrémních nastaveních chovat. Zjistili jsme, co je dobré a co ne. Řekl bych tedy, že jako tým jsme se ve vnímání auta posunuli a máme v tom docela jasno," říká Knopp.
I Pavlíček se cítí po posledních testech na Red Bull Ringu obohacen: "Odvezl jsem si odsud nové zkušenosti ohledně chování našeho auta za teplého počasí, při ideální přilnavosti a na nových pneumatikách," vysvětluje.
Pavlíček a Knopp spolu sice v GT4 Germany nastoupí poprvé, první společný start už ale absolvovali před dvěma týdny při úvodním podniku ESET Cupu na Hungaroringu. A šlo o velmi úspěšnou premiéru. Zatímco Pavlíček vyhrál sobotní sprint, Knopp slavil v neděli. Triumf si navíc oba odnesli i ze sobotního hodinového vytrvalostního závodu.
Kromě loňského startu na Sachsenringu s posádkou Matěj Pavlíček - Lennart Marioneck se RTR projects v seriálu GT4 Germany objevovalo už v letech 2019 a 2020. I tehdy za tým závodil Lennart Marioneck. Kromě něj se ale v barvách stáje ukázali také Jan Krabec a Sergej Pavlovec. Největšího úspěchu tým dosáhl v roce 2019 ve druhém závodě na Sachsenringu. Ten totiž Krabec s Marioneckem vyhráli.
Úvodní foto: ADAC GT4 Germany
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.