Milota uhájil vedení, Waszek skončil už v tréninku. GT2 Motorsport odjížděl z Poznaně se smíšenými pocity

Tým GT2 Motorsport zažil při třetím podniku ESET Cupu v polské Poznani radostné okamžiky i chvíle zklamání. Stáj mohla těšit tři pódiová umístění Libora Miloty a jeho setrvání v průběžném pořadí sprintu třídy GT3. Smutek ovšem panoval u Dennise Waszka, pro kterého víkend skončil již po nehodě v pátečním volném tréninku.

Milota si nejprve dojel pro druhou příčku v sobotním sprintu. V něm se po startu dostal dokonce do čela, pak ho ale předjeli domácí závodníci Marcin Jedlinski a Robin Rogalski. Později ovšem Rogalski dostal penalizaci průjezdu boxy za předjíždění pod žlutými vlajkami, což Milotovi pomohlo k posunu na druhé místo. Ve vytrvalostním závodě si připsal třetí příčku. V nedělním sprintu zopakoval stříbro ze soboty, přičemž v úvodu opět vedl. Zatímco v průběžném pořadí sprintu třídy GT3 si udržel vedení, ve vytrvalosti zůstává čtvrtý.

"Obecně jsem s víkendem spokojen. Ukázali jsme ohromný pokrok a vzrůstající výkonnost. Velké poděkování patří mechanikům, GT2 Motorsportu, Mirage Motorsportu a Eriku Janišovi. Odvedli moc dobrou práci. Já se to snažil při závodech náležitě prodat a řekl bych, že se to povedlo. Víkend rozhodně hodnotím pozitivně," odjížděl Milota z Polska v dobré náladě.

Na okruhu v Poznani si Milota zazávodil vůbec poprvé ve své kariéře. A hned si tuto trať oblíbil: "Je hezká, technická, taková trochu na srdce. Akorát se tu špatně předjíždí. Proto jsem věděl, že není na co čekat a že musím hned dopředu. Když se podíváme na jiná auta, bylo to tak, že se nebyla schopna prokousávat startovním polem, když se zasekla vzadu," vysvětluje Milota své dobré starty ve sprintu.

Rovněž vysekl poklonu svým soupeřům: "Měl jsem velkou radost z toho, jak korektně se závodilo. Z Marcina Jedlinského i Robina Rogalského jsem cítil opravdu korektní přístup, ať už v kvalifikacích nebo v závodech. Smekám před nimi, moc si toho vážím."

Ačkoli u Miloty panuje s víkendem spokojenost, cítí, že vytrvalostní závod pro něj mohl skončit lépe. Po jeho skončení totiž obdržel třicetisekundovou penalizaci za to, že během prvních dvou minut zastávky v boxech, kdy se nesmí na voze pracovat, došlo na jeho Mercedesu k výměně pneumatik. Při výjezdu od mechaniků byl navíc zdržen Piotrem Wirou, který zastavil před Milotovým stáním.

"Kdybychom nedostali penalizaci a nezablokoval nás Piotr Wira, vrátili bychom se na trať jako první, to se dá spočítat. Kluci za mnou by byli asi rychlejší, takže by mě doháněli. Pak ale přišla docela dlouhá fáze zpomalovacího vozu na dráze. Je tedy otázka, jak by se závod vyvíjel. Je ale dost možné, že kdyby nás tyto problémy nepotkaly, mohlo to dopadnout úplně jinak. Je možné, bych těch zhruba pět kol, na které byl závod restartován, dokázal zůstat na prvním místě. To už je ale teď jedno. Navíc nám ta penalizace patří, protože jsme to nevěděli," uznává Milota.

Během víkendu se jezdci museli poprat i s vysokými teplotami. Mohlo by se zdát, že zrovna pro Milotu toto mohl být problém právě v hodinové vytrvalosti, kterou odjel celou sám a navíc bez klimatizace. Není to ale tak docela pravda.

"Náš Mercedes sice má klimatizaci, ale my závodíme bez ní. Energie do ní se totiž někde musí vzít a tak šetříme s každým koněm. Vytrvalost dala zabrat, ale v koronavirové době jsem měl problémy s ploténkami, takže jsem hodně cvičil záda. Za dobu, co závodím v autě, mám nyní suverénně nejlepší fyzickou kondici, takže to vlastně bylo v pohodě. Na konci závodu jsem dokonce doháněl auto přede mnou a zajel své osobní maximum. To je jasná známka toho, že jsem se přes zimu po fyzické stránce dobře připravil. Pro každého závodníka je důležité, aby mohl během závodu bojovat s autem a se soupeři a ne sám se sebou. Myslím si, že bych klidně dal i další hodinu."

Waszkův krátký víkend

Zatímco Libor Milota si odvezl z Polska tři pódiová umístění, Dennis Waszek si ani nezazávodil. Jeho vystoupení totiž skončilo už v pátek po volném tréninku.

"Odjel jsem dvě nebo tři kola. V předposlední zatáčce mi ale přestalo fungovat ABS na zadních kolech, rozhodilo mě to a už to nešlo moc zachránit. Naboural jsem do bariéry z pneumatik. Museli jsme to zabalit, protože auto bylo příliš poškozené. Teď se to snažíme dát dohromady," mrzelo Waszka.

Podobné zaváhání si ale Waszek naštěstí mohl dovolit. Při prvních dvou podnicích totiž vyhrál ve sprintu třídy GTC všechny čtyři závody a před polským víkendem vedl průběžné pořadí s náskokem 26 bodů. První zůstává nadále, ačkoli Petr Brecka jeho náskok stáhl na 18,5 bodů.

Další podnik ESET Cupu se koná o víkendu 23.-24. července v chorvatském Grobníku. Waszek věří, že nehoda v Poznani jeho účast neohrozí.

Foto: ESET Cup

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.