Vasseur míří do Ferrari. Budou jeho zkušenosti stačit na vytoužený titul?

54letý francouzský manažer není ve světě F1 žádným zelenáčem. Scuderia bude už třetím týmem, který ve své kariéře povede. Na funkci bosse nastoupí v Maranellu na Nový rok a bude mít před sebou náročný úkol. Vedení Ferrari totiž nezajímá nic jiného, než titul.

Proč Binottovi zlomila vaz dvě letošní druhá místa,  jasně vysvětlil pro stanici CNBC nejvyšší muž v hierarchii Ferrari, Benedetto Vigna: "S druhým místem nejsme spokojeni, druhý je jen první z poražených."

Vasseur přichází do Ferrari ověnčený zkušenostmi bosse Renaultu a nyní i Sauberu (čtěte Alfy Romeo). Švýcarkou stáj, která výhledově přejde pod křídla Audi, letos dokázal připravit tak dobře, že skončila šestá v Poháru konstruktérů. To v Hinwilu pamatují naposledy v roce 2012.

Jedním z prvních úkolů, které rodáka z předměstí Paříže čekají, bude najít nového šéfinženýra. Binotto toitž od svého povýšení role šéfa týmu do této pozici fakticky nikoho nejmenoval.

Přímo u Ferrari to na jasného nástupce nevypadá, tak se bude poohlédnout jinde. A nový člověk nemusí dobře zapadnout do svérázné firemní politiky, jak ji zrežírovat umí snad jen Italové. Také musí co nejrychlejší proniknou do filozofie konstrukce nového speciálu pro sezonu 2023, Vždyť první testy budou jen pár týdnů po jeho oficiální inauguraci.

Do světa emocí Vasseur vnese svoji dávku pragmatického realismu. Nepůjde do Ferrari s očekáváním, že luskne prsty a uspěje hned od začátku. Ovšem ví, jak svět formule 1 funguje uvnitř. Prostě jak se to dělá tak, aby věci fungovaly.

To ukázal už u Sauberu. Jen pár hodin poté, co byl jmenován šéfem, zrušil chystanou smlouvu na motory s Hondou, protože byl bytostně přesvědčen o tom, že jde o cestu špatným směrem. Ve Ferrari mu asi podobné radikální kroky nepůjde dělat tak snadno, ale tým má nastoupenou dobrou cestu. Jde jen o to dotáhnout vše ú spěšnému konci. Tedy k titulu mistra světa  zisku Poháru konstruktérů. Na to první Ferrari čeká od roku 2007, na to druhé jen o rok méně

Foto: Alfa Romeo F1 Team Orlen

 

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.