Těsně na hraně první bodované desítky ve své třídě zůstala po víkendu na okruhu Paul Ricard dvojice Jakub Knoll a španělský závodník Filip Vava. V druhém podniku seriálu GT4 European Series skončili v kategorii Pro-AM jedenáctí.
Dva závody a dvě stíhací jízdy. Tak vypadal druhý víkend GT4 European Series z pozice posádky týmu NM Racing Jakub Knoll – Filip Vava. V prvním závodě oba jezdci předvedli skvělou stíhací jízdu a v extrémně početném startovním poli dojeli celkově devatenáctí a ve své třídě na jedenácté příčce, v druhém závodu po kolizi v úvodu dvojice maximálně stáhla ztrátu a závod dokončila na sedmadvacátém místě, respektive dvanáctém ve třídě Pro-AM.
„První závod byl z našeho pohledu bez zádrhelů a postupně jsme se propracovávali dopředu, i když bylo startovní pole hodně vyrovnané,“ popisuje víkend Jakub Knoll, který v prvním závodu přebíral auto po Vavovi a cílem projížděl právě na celkovém devatenáctém místě. „Mrzí nás jen to, že jsme zůstali těsně za bodovaným místem ve třídě,“ hodnotí Knoll.
Nedělní závod pak rozjížděl český pilot, hned na začátku druhého kola se ale dostal do kolize, která jej poslala ven z trati. „Bylo to v tlačenici na začátku závodu, takže vůbec nejde říct, čí to byla chyba,“ popisuje Knoll. Do závodu se vrátil na poslední pozici a začal se postupně propracovávat dopředu. Po povinné zastávce v boxech pak v Knollově stíhací jízdě pokračoval i Vava a tým nakonec závod dokončil v první třicítce. „Filip byl jeden z nejrychlejších vozů na trati celkově, o to větší škoda je toho incidentu na začátku závodu,“ mrzí zpětně Jakuba Knolla. I tak ale dokázala dvojice projít přes dvě desítky soupeřů – evropská série GT4 je totiž extrémně početně obsazená, do kvalifikace nastoupilo rovných padesát aut.
Kromě počtu aut šampionát vyniká i obrovskou vyrovnaností. Například v první kvalifikaci se do jedné vteřiny před posádkou Knoll – Vava naskládalo dvaadvacet aut. „Při této vyrovnanosti udělá pár desetin klidně deset míst. Pokud na kvalifikacích zapracujeme, zlepší to naše postavení hlavně v třídě Pro-AM,“ vysvětluje Knoll. Roli přitom hraje právě i provoz na trati, který může v kvalifikaci zmařit šanci zajet byť jen jediné čisté kolo. „Okruh Paul Ricard z tohoto pohledu není tak špatný, je hodně dlouhý. Problém byl hlavně první podnik v Imole a těžké bude i Misano, které nás čeká za měsíc,“ připomíná Knoll další podnik seriálu.
Externí materiály upravené redakcí MotorMixu.