Stříbro a úspěšná zkouška. Bratři Vaculíkovi přivezli z Poříčí nad Sázavou úspěch i naději

Martin Vaculík dokončil finálovou jízdu kategorie Buggy1600 jako druhý, jeho bratr Vojtěch zažil nadějnou premiéru s novým motorem Porsche ve vrcholné kategorii SuperBuggy. Takové bylo vystoupení jezdců stáje 3RCZ.com při třetím podniku letošního autokrosařského mistrovství republiky v Poříčí nad Sázavou.

"Jsem spokojen," pochvaloval si Martin zisk svého druhého letošního pódiového umístění na republikové scéně. Ve znamení druhých míst se u něj nesl celý víkend. "Nikdy jsem nedojel jinak než druhý. Dopadlo to tak v každé rozjížďce, vždy přede mnou dojel jenom jeden soupeř. Platilo to pro první trénink, druhý trénink, všechna tři kola rozjížděk, semifinále i finále," prozrazuje úsměvnou zajímavost.

Ačkoli sbíral Vaculík na Homolce samé stříbrné výsledky, na startu finálové jízdy mu patřila třetí pozice. Ta pro něj ale nebyla výhodná, zejména kvůli dešti, který se těsně před rozhodující bitvou spustil. "Na trati byl opravdu nepořádek. Startoval jsem zprava, což znamenalo, že jsem se nacházel mimo stopu. Když jsem vyjel, auto se skoro ani nedalo řídit. Začal jsem na rovince plavat a mohl jsem být rád, že mě do první zatáčky nikdo nepředjel," popisuje krušný začátek.

Další kola v náročných podmínkách mu ale vycházela lépe. Držel se na třetí pozici a když pak Jakuba Novotného postihl defekt pneumatiky, přišel posun na druhou příčku. Na té už dojel až do cíle, přičemž na vítězného Arnošta Floriána ztratil okolo pěti vteřin. "Kuba Novotný se přede mnou i s defektem dlouho držel, takže nám Arnošt hodně ujel. Potom už jsem ho měl problém dohnat," dodává.

Martin současně přiznává, že start nebyl ve finále jediným divokým momentem, který ho potkal. "Bylo to hodně těžké. Na trati se nacházela jenom jedna stopa. Když z ní člověk vyjel, tak byl najednou o hodně pomalejší. Kvůli tomu nebylo snadné předjet ani soupeře s defektem pneumatiky," přibližuje náročnost finálové jízdy.

Stříbrný výsledek posunul Vaculíka v průběžném pořadí na třetí místo, které drží se 71 body. Vedoucí Arnošt Florián má v tuto chvíli o 28 bodů více. Druhý Václav Kindl má před Vaculíkem k dobru dva body.

Nový motor ukázal potenciál

Bratr Martina Vaculíka Vojtěch neměl v královské třídě SuperBuggy tolik štěstí. Jeho účinkování totiž zmařily kolize se soupeři. Kvůli nim obsadil v rozjížďkách až 21. místo, což pro něj znamenalo vyřazení už před semifinále.

"Ve druhé rozjížďce mi vystavil stopku Luděk Dubravský. V první zatáčce mi zasadil ránu na přední kolo a urazil mi pravé přední rameno. S touto závadou jsem bohužel musel dokroužit rozjížďku na posledním místě, chtěl jsem se zkrátka nějak dobelhat do cíle," popisuje začátek svého trápení.

Závěrečné kolo rozjížděk pro něj dopadlo ještě hůře. "Hned po startu se mi podařilo protáhnout na čtvrté místo a zahájil jsem předjížděcí manévr na Libora Paula. Ten mi ale naložil na přední kolo a praskla mi spojovačka. To znamenalo, že auto bylo v podstatě nepojízdné, nezatáčelo doprava. Jedno kolo jsem sice ještě obkroužil, pak jsem ale vůz odstavil," mrzelo ho.

Z víkendu si ale odnesl také pozitiva. Loňský vicemistr republiky totiž vůbec poprvé nastoupil s novou koncepcí vozu osazenou výkonnějším motorem Porsche. A v úvodu víkendu naznačil její potenciál - ve volném tréninku zajel třetí čas a v první rozjížďce dokonce zvítězil.

"Když auto fungovalo, tak jsem z něj byl opravdu nadšený. Vyšší výkon člověku vždy pomůže. Je to skvělé auto a nádherný zvukový projev je jenom třešničkou na dortu. Měli jsme brutální tempo a myslím si, že jsme mohli vyhrát, takže jsem byl pochopitelně hodně zklamaný. Něco takového ale k autokrosu patří," uzavírá.

Foto: 3RCZ.com

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.