Alesi prodal legendární Ferrari F40. Ani to synovu kariéru u Scuderie nezachránilo

Jean Alesi absolvoval za volantem Ferrari 79 Velkých cen formule 1, jednu z nich dokonce vyhrál. Jeho syn Giuliano ale na podobnou kariéru může zapomenout. Nepomohlo mu ani to, že otec na oltář mladíkovy kariéry položil i svůj cenný závodní vůz.

V pondělí se po 26 letech posadil za volant vozu  F1 pilot jménem Alesi. Po otci Jeanovi, který pro Scuderii vyhrál GP Kanady 1995, dostal možnost testovat monopost SF71H. jeho syn Giuliano. Jenže pro 21letého Francouze byla premiéra zároveň derniérou.

Po pěti letech se totiž loučil s Ferrari Driver Academy a také s místem pilota F2. Další kariéru chce rodák z Avignonu budovat v Japonsku. Je to logické, protože jeho máma, herečka Kumuko Gotová, je rodačkou ze Země vycházejícího slunce.

Otci přitom na Giulianově kariéře nesmírně záleželo. Od prvních kol za volantem motokáry za ním stál, neustále jej podporoval a nešetřil ani radami. Mladý jezdec se přes francouzskou F4 dostal do týmu Trident, v jehož barvách závodil mezil lety 2016 až 2018 v GP3 a předloni i ve formuli 2. Loni v F2 změnil barvy, když vystřídal stáje BWT HWA Racelab a MP Motorsport.

Jenže zatímco v GP3 vyhrál aspoň tři závody, ve formuli 2 to mladému Francouzovi tolik nejelo. Byť byl podporován FDA, peníze na závodění si musel shánět sám. A nešlo o žádný pakatel. V covidové době musel na jedinou sezonu sehnat 1,8 milionu dolarů.

"Jsou to neskutečné částky. Získat tak šílené peníze na závodění mezi sponzory je mission impossible. Jsem bývalý pilot F1, mám slušné konexe, ale stejně to nepomáhá," postěžoval si loni v létě Jean Alesi.

A protože svého syna maluje nadevše, rozhodl se pro obrovskou oběť. Prodal svůj poklad, krásné závodní Ferrari F40 LM, s nímž v roce 1989 dojel třetí v závodě IMSA na okruhu Laguna Seca.

"Musel jsem prodat své Ferrari F40, jinak to nešlo. Ale já jsem už příliš starý na to, abych v něm závodil. Budu radši, když bude závodit Giuliano," prohlásil dnes už 56letý Francouz. Částku, kterou za vůz dostal, sice neuvedl, ale podle dostupných informací to mohlo být něco kolem milionu dolarů.

Ani to však nestačilo a Giuliano Alesi musí vyrazit vstříc novým výzvám. "Je chyba, že v F2 a F3 nebyly stanoveny žádné výdajové stropy. To zabíjí naděje mladých pilotů," glosoval neradostnou situaci jeho, táta, který v F1 pilotoval vedle Ferrari také vozy Tyrrell, Benetton, Sauber, Prost a Jordan.

Foto: Scuderia Ferrari

Autor

Radek Vičík

Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.