Značka prestižních vozů koncernu Renault, ALPINE, má na Moravě první značkový showroom. V Brně jej otevřel jeden z největších dealerů na českém trhu brněnská společnost OPPORTUNITY s více než 30letou tradicí. Zákazníkům nabídne kompletní modelovou řadu ALPINE A110, slavnostní otevření zpestří i vrcholový model A110R.
„Otevření ALPINE CENTRE BRNO je pro nás důležitý krok, kterým chceme zákazníkům nabídnout exkluzivní značku automobilů. ALPINE je na trhu šest let a velmi úspěšně se profiluje jako sportovní značka, která je zároveň součástí koncernu Renault,“ popisuje jednatel společnosti OPPORTUNITY Vladimír Hladík důvody, díky kterým se rozhodl vybudovat zcela nový showroom.
OPPORTUNITY tím zároveň symbolicky navazuje na svoje dřívější aktivity a přítomnost v motorsportu. Vladimír Hladík v minulosti úspěšně působil v prestižních českých i evropských okruhových šampionátech.
Showroom našel místo ve zcela nové vícepodlažní budově na Sedláčkově ulici v Brně-Líšni. Na 280 metrech čtverečních představí kompletní portfolio značky, které čítá od letoška pět variant sportovního modelu A110. Jeho základem je vždy celohliníkový sportovní vůz s motorem uprostřed a poháněnými zadními koly. „Exkluzivita modelu je zaručena tím, že jde o manufakturu, s roční produkcí asi 4500 vozů pro celý svět,“ upozorňuje Vladimír Hladík.
Díky hliníkové karoserii s výhradně nýtovanými a lepenými spoji má A110 velmi nízkou hmotnost, která v kombinaci s výkonným turbomotorem přináší jedinečný poměr výkonu na jeden kilogram hmotnosti. Ve vrcholné verzi R dokáže Alpine A110 dosáhnout rychlosti 100 kilometrů v hodině za 3,9 vteřiny. V současnosti jde v segmentu lehkých sportovních vozů s motorem uprostřed už prakticky o jediného zástupce své kategorie.
Podle obchodního ředitele OPPORTUNITY Pavla Hanáka bude značka v Brně těžit právě ze své exkluzivity. „Typický zákazník je někdo, kdo hledá nezvyklé a jedinečné auto. Zároveň současná modelová řada nabízí širokou možnost customizace, s trochou nadsázky je možné si vytvořit auto, jaké nebude mít nikdo jiný. Navíc za poměrně příznivou cenu,“ připomíná.
Kromě Brna má značka Alpine zastoupení i v Praze. „Z pohledu plochy jsme a budeme jedním z největších showroomů značky ALPINE v Evropě a to dle nového konceptu,“ upozorňuje Pavel Hanák. Předpokládá proto, že většina zákazníků se bude rekrutovat právě z Moravy a Slovenska.
Nový autosalon Alpine je v provozu od začátku března, slavnostní otevření pro partnery jej čeká ve středu 27. března. Zúčastní se ho obchodní ředitel Alpine Riccardo Ricci a manažer značky Alpine pro Švýcarsko, Rakousko, Česko a Polsko Thomas Nussbaumer.
Psaní o motorsportu se věnuje deset let, působil v prostředí MotoGP, specializuje se na historii Masarykova okruhu. Dnes externě spolupracuje s redakcí auto.idnes.cz a je spolupořadatelem přehlídky historických aut a motorek Brno Revival - Festival rychlosti mezi pavilony na brněnském výstavišti.