Druhá v hodnocení blízkovýchodního poháru, sedmá celkově a pátá mezi účastníky kategorie Ultimate. Tak dopadlo pro Aliyyah Kolocovou vystoupení v soutěži Hail International Rallye. Během něj se závodnice Buggyry objevila dokonce i na celkovém čele.
„V první řadě šlo o to, abychom si pár týdnů po Dakaru znovu zvykli na auto. Prolog byl velmi kluzký, ale v rallye jsme hned nasadili dobré tempo a předjeli spoustu aut. Až jsme se ocitli ve vedení. To byla nová výzva. Když jste vpředu, nemáte žádné stopy, které byste mohli sledovat. Navigace se tak stává mnohem složitější. Jako většina soupeřů jsme měli pár problémů, ale nijak jsme nebloudili. Děkuji Sébastienovi a celému týmu. Rozhodně jsme se toho hodně naučili,“ zhodnotila devatenáctiletá závodnice svůj výkon.
Hail International Ralle se skládala pouze z prologu a dvou etap o celkové délce 488 kilometrů, tudíž šlo o výrazně kratší soutěž než v případě Rallye Dakar. Z pohledu terénu ale rozhodně nebyly odlišnosti výrazné. Saúdská Arábie je totiž dějištěm Dakaru od roku 2020 a součástí itineráře bývá pravidelně i Hail. Kolocová se tak i tentokrát musela poprat s rychlým a kamenitým terénem, kaňony a pouštními dunami.
Zejména duny ale pro ni tentokrát byly oříškem. Speciál Red-Lined Revo T1+ totiž zlobily potíže s motorem a Aliyyah tak nemohla využít jeho plný výkon. Z toho důvodu se vyhýbala větším dunám a místo přímého překonání je raději objížděla.
Závěrečný den soutěže byl pro Kolocovou složitý ještě z jiného důvodu. Buggyra totiž podnik využila i jako možnost zdokonalit znalosti o voze a experimentovala proto s nastaveními a konfiguracemi. A to v sobotu Aliyyah pocítila.
„Poslední den jsme se s nastavením rozhodně vydali špatnou cestou,“ přiznává šéf stáje Martin Koloc. Svou dceru ale chválil. „I tak Aliyyah odvedla dobrou práci a celkově můžeme být s výkonem a pokrokem velmi spokojeni,“ dodal.
S Kolocem souhlasí i navigátor Sébastien Delaunay: „Aliyyah odvedla skvělou práci. Navzdory několika drobným problémům jela velmi stabilně. Byla to soutěž, kde bylo od všeho trochu, takže na svůj pokrok může být rozhodně pyšná,“ myslí si Francouz.
V rámci blízkovýchodního poháru byl nad síly Kolocové pouze Sálih Saíf. Saúdskoarabský jezdec nastoupil v rámci kategorie Challenger se speciálem G-Rally OT3. Pro celkový triumf si dojel Jazíd al-Rajhí s Toyotou Hilux. Pro třetího nejlepšího jezdce Rallye Dakar 2022 šlo už o sedmé vítězství v této soutěži. Druhý skočil Joao Ferreira a třetí Rokas Baciuska.
Další start na Blízkém východě absolvuje Kolocová už brzy. Od 25. února do 2. března se totiž uskuteční Abú Zabí Desert Challenge. Půjde o druhou soutěž letošního mistrovství světa, která naváže na lednovou Rallye Dakar.
Na Rallye Dakar skončila Kolocová v kategorii Ultimate jako dvacátá pátá. Ne všichni z účastníků této soutěže ovšem bodují do světového šampionátu a závodnice Buggyry figuruje v průběžném pořadí na 12. pozici.
Soutěže Abú Zabí Desert Challenge se dcera Martina Koloce nezúčastní poprvé. Startovala zde již loni s lehkým prototypem Can-Am. V této kategorii obsadila páté místo.
Půjde o třetí z celkových 14 závodních víkendů, které letos závodnice stáje Buggyra absolvuje. Kromě blízkovýchodního poháru FIA v cross-country bajách a MS v dálkových rallye bude působit také v okruhovém seriálu 24H Series. Zde se stejně jako loni bude za volantem Mercedesu AMG GT4 střídat s Adamem Lackem a Davidem Vršeckým.
Foto: Buggyra Racing
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.