„Čínský Dakar“ pokořen. Kolocová se poprala na Taklimakan rallye s technikou i terénem

28. příčka v kategorii T1+, 55. místo v absolutním pořadí. Aliyyah Kolocovou sice během Taklimakan rallye potrápily technické problémy i náročný terén, nakonec ale „čínský Dakar“ zdárně dokončila. Při této příležitosti otestovala i nové lubrikanty hlavního partnera týmu Zero Mileage.

„Očekávala jsem, že to bude velmi krásná soutěž, což se potvrdilo,“ byla dvacetiletá závodnice unešená ze svého prvního startu v čínském podniku. Ten pro ni byl ale zároveň také velkou školou. „Znovu je tu spousta věcí, na kterých musíme ještě zapracovat. Ať se to týká vozu i mě jako jezdce. Byla to poučná zkušenost,“ dodává.

Taklimakan rallye, která je mnohými považována za druhou nejnáročnější dálkovou soutěž světa hned za Rallye Dakar, se konala od 20. května do 1. června. Na posádky čekalo okolo 4 500 kilometrů, z nichž měřených bylo zhruba 2 350. Pro Kolocovou, která se během soutěže prala s technickými problémy, skončil podnik 28. místem v elitní kategorii automobilů T1+. V absolutní klasifikaci obsadila 55. pozici v konkurenci více než 100 účastníků.

„Nedosáhli jsme úplně výsledku, ve který jsme doufali, protože jsme nedokončili některé etapy,“ hodnotí závodnice Buggyry své vystoupení. Během něj se ale blýskla alespoň dílčími výsledky – například v páté etapě skončila jedenáctá. Atmosféru podniku si ovšem užila do sytosti. „Podpora tady v Číně byla neuvěřitelná, takže jsem si to vážně užila. Příště se asi budu muset naučit trochu čínsky, abych mohla lépe komunikovat s ostatními závodníky. Doufám, že se do Číny příští rok vrátím,“ dodává.

Šéf stáje Martin Koloc svou dceru a jejího spolujezdce Sébastiena Delaunaye pochválil. „Co se týče sbírání dat, byl to pro nás vlastně už druhý Dakar v jednom roce. Aliyyah se Sebem se naučili nové věci a určitě v náročné zkoušce nezklamali,“ říká.

O cennou zkušenost šlo pro celý tým. „Taklimakan rallye splnila všechna testovací očekávání. Přišli jsme na závady, které se nikdy neobjevily na Dakaru ani v Evropě, protože podmínky této rallye byly extrémní. V takovém terénu, jaký je tady, jsme ještě nejeli. Je to složitější než v Saúdské Arábii. Písek je měkčí, špatně se čtou duny, opravdu náročná rallye. Navíc je tu obrovská konkurence, na vítězství v etapě si mohlo myslet 40 až 50 posádek,“ popisuje Koloc.

Pro Buggyryu šlo také o logistickou výzvu. „Ze všech stran to pro nás byla poučná akce a náročné dva týdny. Extrémně náročná byla i logistika, co se týče servisování auta, obstarávání dílů, které jsme s sebou neměli. Kontejnerový závod ukázal své limity, co se týče skladu náhradních dílů a lokální logistiky, ale za mě výborný a jsem nadšený,“ říká Koloc.

Tým pojal účast na Taklimakan rallye rovněž jako příležitost k upevnění vztahu se svým hlavním sponzorem. Tím je čínský výrobce lubrikantů Zero Mileage. „V průběhu celé rallye jsme testovali nové oleje, jak v motoru, tak v převodovce, oleje řady Mechanics ZM Ultra a tyhle oleje vykazují extrémní teplotní odolnost,“ uzavírá Martin Koloc.

Foto: Buggyra Racing

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.