V letošním ročníku závodu 1000 mil československých si dojel pro celkové vítězství Pavel Procházka s vozem Praga Alfa. Současně zvítězil v kategorii do 1500 ccm. Druhou příčku obsadil v absolutním pořadí vítěz kategorie do 2000 ccm Jiří Čekan a třetí skončil Jiří Flídrl, který byl současně nejlepší v kategorii nad 2000 ccm.
Od čtvrtka 12. srpna do soboty 14. srpna se uskutečnil letošní ročník závodu historických automobilů 1000 tisíc mil československých. Podnik navazuje na tradici stejnojmenného rychlostního závodu pro cestovní automobily z let 1933-1935 a ve své současné podobě se koná jako jízda pravidelnosti.
Letošní ročník soutěže se skládal ze tří etap. První byla na programu ve čtvrtek. Začínala na Opletalově ulici v Praze před budovou Autoklubu České republiky a končila v Bratislavě. Druhá etapa se konala v pátek na Slovensku a závěrečný díl soutěže vedl v neděli z Bratislavy zpět do Prahy, kde byla cíl před Národním technickým muzeem na Letné.
Cílem jezdců bylo přiblížit se co nejvíce k průměrné rychlosti 45 km/h a vítězem se stal ten, kdo získal nejmenší počet trestných bodů. Součástí podniku byly rovněž dílčí disciplíny. Byly jimi jízda do vrchu Pezinská Baba na Slovensku, slalom nebo zvláštní zkouška v prostorách bývalého depa původního Masarykova okruhu v Brně. V ní šlo o mechanickou zručnost.
Nejstarší auto bylo nejlepší
Nejlépe se vypořádal se všemi nástrahami soutěže Pavel Procházka. Ten nasbíral celkem 66 390 trestných bodů. Procházka nastoupil s vozem Praga Alfa z roku 1922, které bylo jedním z dvojice nejstarších vozů ve startovním poli. Ve stejném roce jako Procházkova Praga Alfa bylo vyrobeno i Bentley 3L Short Standard Open Tourer, se kterým nastoupil Rakušan Alexandre Dirnberger. Procházka si kromě celkového vítězství připsal i triumf v kategorii do 1500 ccm.
Kromě Procházky se mezi nejlepší trojicí umístili také druhý Jiří Čekan a třetí Jiří Flídrl. Zatímco Čekan nastoupil s vozem Aero 50 Sport, Flídrl usedl do Chevroletu Confederate de Luxe. Oba se mohli stejně jako vítězný Procházka radovat z triumfu v rámci své kategorie. Čekan byl nejlepší v hodnocení do 2000 ccm a Flídrl v klasifikaci pro vozy nad 2000 ccm.
Letošní ročník 1000 mil československých končil před Národním technickým muzeem v Praze. Foto: Národní technické muzeum
Co se zbylých kategorií týče, v nich si dojeli pro vítězství Dieter Martin (do 750 ccm) a Ivan Nečesánek (do 1100 ccm). V hodnocení značkových týmů vyhrála Lagonda a v rámci Dámského poháru se mohla radovat z vítězství Ester Dicková. Jízdu do vrchu Pezinská Baba, která se se započítávala do seriálu Grand Prix historických automobilů o pohár prezidenta Autoklubu České republiky, vyhrál Boris Bělousov. Slalom patřil Stanislavu Profeldovi a zvláštní zkouška v Brně celkovému vítězi Pavlu Procházkovi.
Úvodní foto: 1000 mil československých
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.