Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 12. listopadu 2020 (10:03) Pavel Jelínek

Česká juniorská posádka je po Rally Hungary ve hře o evropský bronz.

Caisova strhující stíhací jízda

Česká posádka Yacco ACCR Teamu Erik Cais – Jindřiška Žáková předvedla

na čtvrté soutěži mistrovství Evropy Rally Hungary nevšední výkon. Po chybě na druhé zkoušce se dokázal 21letý jezdec s Fordem Fiestou Rally2 týmu Orsák Rallysport probojovat z beznadějné 40. příčky až na 8. místo v celkovém pořadí. V  kategorii ERC1 Junior obsadil Erik Cais pátou pozici, ale ještě stále má reálnou šanci bojovat o bronzovou medaili, od které ho dělí jen 2 body.

 

Příprava na maďarskou soutěž byla tentokrát komplikovaná, protože s posílením protikoronavirových opatření v celé Evropě pořadatelé rušili jednu soutěž za druhou. Tým razí zásadu, že nejlepším testem je ostrý závod. A snaží se, aby Erik seděl za volantem soutěžní Fiesty Rally2 co nejčastěji. Nakonec se podařilo najít vhodnou soutěž v Polsku nedaleko našich hranic. Rally Kipard přilákala řadu rychlých jezdců s vozy kategorie R5/ Rally2 a tak bylo o motivaci postaráno.

Nově složená posádka Erik Cais – Danny Persein od prvních kilometrů proháněla favorizovaného Grzyba. Dvojnásobný polský mistr byl nejrychlejší na úvodní vložce, ale český mladík ho na dalším úseku vystřídal ve vedení. Z pěti měřených úseků porazil Cais Grzegorze Grzyba s Fabií Rally2 evo třikrát a zvítězil s 3sekundovým náskokem.

Po Rally Dolomiti to byla už jeho druhá výhra v absolutním pořadí za sebou.

 

 

Na maďarské Rally Hungary startovala posádka Cais – Žáková loni, ovšem pouze s Fiestou Rally4, která má pohon přední nápravy (vyhráli kategorii ERC3). „Podmínky byly tehdy opravdu náročné,“ vzpomínal Erik. „Cesty byly zablácené a kluzké, zejména šotolinové úseky. V takových podmínkách se jede se čtyřkolkou kategorie Rally2 úplně jinak. Loňské zkušenosti nám pomůžou, ale důležitější byly nedávné starty v Itálii a Polsku.“

Letos panovalo v Maďarsku příznivější podzimní počasí, v sobotu dokonce svítilo slunce. Ale trať opět klouzala, některé úseky byly mokré, pokryté blátem a vrstvou spadaného listí. Erik Cais zahájil soutěž skvělým čtvrtým místem na rallykrosové speciálce Rabócsiringu. V sobotu ráno na RZ 2 bohužel se svou fiestou lehce sklouzl do příkopu a zpět na trať mu museli pomoci diváci. Malá chyba měla fatální následky.

Posádka Cais – Žáková ztratil 2,5 minuty a propadla se z průběžné čtvrté příčky na 40. pozici. Erik se však nevzdal a smůlu vzal jako svoji osobní výzvu. Zatnul zuby a snažil se jet co nejrychleji. Na závěrečném úseku první etapy zaznamenal dokonce druhý nejrychlejší čas hned za jezdcem světové třídy a pozdějším vítězem Andreasem Mikelsenem. Stíhací jízda vynesla Caise na 13. místo a šance na bodovanou první desítku začaly získávat konkrétní obrysy.

Druhý den jeho neuvěřitelná stíhací jízda pokračovala. Erik zajížděl pravidelně časy v první pětce a na dvou měřených úsecích byl třetí. Díky tomu se probojoval až na osmé místo celkové klasifikace. Navíc získal bonusové body za druhou etapu, kde obsadil třetí příčku za Lukjaňukem a Solbergem. „Soutěž byla podobná Barumce“, pochvaloval si náročnou trať fryštácký mladík.

 

 

 

Jsem se svým výkonem spokojený, ale musím se omluvit svému týmu, sponzorům i přátelům za svoji chybu na RZ 2. A také poděkovat maďarským divákům, že mě vytlačili zpět na trať.“

Erikův výkon a progres je obdivuhodný,“ vyjádřil uznání majitel týmu Jaroslav Orsák. „Všichni už druhým rokem tvrdě pracujeme na naši společné vizi. Od počátku máme podporu významných partnerů Autoklubu ČR, YACCO a Michelinu, kteří stojí po Erikově boku a našemu projektu věří. Společně jsme na velmi dobré cestě k dosažení našich cílů.“

V rámci vyrovnané konkurence v ERC1 Junior dojel Erik Cais pátý, ale stále má šanci bojovat o celkový bronz. Před předposlední soutěží mistrovství Evropy na Kanárských ostrovech (26. – 28. 11.) dělí Caise, Marczyka a Llarenu v průběžné klasifikaci jen pouhé dva body!

 

Rally Hungary, ERC1 Junior:

1. Munster - Louka L/B - Hyundai i20 R5 1:50:03.3
2. Llarena - Fernández E - Citroën C3 R5 + 28.1
3. Solberg - Johnston S/IRL - Škoda Fabia Rally2 evo +32.6
4. Devine - Fulton IRL - Hyundai i20 R5 + 1:18.1
5. Cais - Žáková CZ - Ford Fiesta Rally2 + 1:52.1

6. Dinkel – Mayrhofer D - Škoda Fabia Rally2 evo + 3:02.9

 

ERC1 Junior po 4. soutěži

1. Munster 125, 2. Solberg 124, 3. Llarena 79, 4. Marczyk 78, 5. Cais 77

 

 

 

 

PR

 

foto týmu

Fotky

Další články

Komentáře