Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 24. září 2020 (09:32) Pavel Jelínek

Corsa Rally4 pokračuje ve stopách vítězícího modelu ADAM R2.

Opel Corsa Rally4 na startovní čáře

  • Opel Corsa Rally4 připraven pro sezonu 2021

  • Nový soutěžní speciál zaujal už během testů ve Francii

  • Corsa Rally4 pokračuje ve stopách vítězícího modelu ADAM R2

 

S novou Corsou Rally4 Opel otvírá novou kapitolu svého dlouholetého a úspěšného působení v motoristickém sportu. Nová Corsa Rally4, která je postavena pro národní a mezinárodní rally-šampionáty zákaznických týmů, je pokračovatelem modelu ADAM R2, se kterým Opel vybojoval tituly Mistra Evropy v juniorské kategorii v řadě od roku 2015 až do 2018. Kromě toho od své homologace v roce 2014 dosáhl ADAM R2 více než dvou stovek vítězství ve třídě, 530 pódiových pozic a 32 titulů v národních šampionátech.

 

Corsa Rally4 byla vyvinuta podle regulí třídy Rally4, která nahrazuje kategorii R2. Namísto vysokootáčkového atmosférického čtyřválce v modelu ADAM R2 má Corsa Rally4 výkonný přeplňovaný tříválec 1.2 Turbo, který s řídicí jednotkou Magneti Marelli dává výkon 208 k a jeho točivý moment vrcholí na hodnotě 290 Nm. Výkon se přenáší na přední kola přes pětistupňovou sekvenční převodovku a třístupňově nastavitelný diferenciál se zvýšenou svorností. Kola soutěžní Corsy Rally4 jsou odpérována speciálními pružinami Eibach a tlumena nastavitelnými tlumiči Öhlins.

 

 

 

Před pár týdny ladili specialisté divizí Opel Motorsport a PSA Motorsport nové Corsy Rally4 na jihu Francie. Během pěti dnů najeli zkušební piloti přes 1000 náročných kilometrů na šotolině i asfaltu. Za volantem se střídali známi piloti Yoann Bonato a Marijan Griebel, kteří si novou soutěžní Corsu velmi pochvalovali.

Corsa Rally4 se snadno řídí a čitelně reaguje na změny nastavení. Téměř okamžitě jsem získal za volantem jistotu,“ říká Marijan Griebel. „Díky delšímu rozvoru je Corsa Rally4 ve vysokých rychlostech stabilnější než ADAM R2 a stále je velmi agilní. Přeplňovaný motor má skvělý zátah, díky vyššímu točivému momentu v nižších otáčkách nemusí pilot tolik řadit, jako u vozu s atmosférickým motorem. Také trakce je výborná, nová Corsa Rally4 se zkrátka profiluje jako velmi nadějný rallyový vůz.“

 

Homologace nového Opelu Corsa Rally4 je plánována na 1. prosinec 2020. Ihned poté se rozjede výroba zákaznických vozů a začnou se nabírat objednávky. „Naši zákazníci se mohou těšit na skutečně rychlý a spolehlivý soutěžní speciál,“ říká šéf divize Opel Motorsport Jörg Schrott. „Corsu Rally4 jsme navrhovali s ohledem na co nejnižší provozní náklady. Díky tomu nebude sportovní nasazení tak finančně náročné a přitom klienti dostanou velmi výkonné sportovní nářadí.“ Opel chce cenu nových soutěžních speciálů Corsa Rally4 zveřejnit v nejbližší době.

 

Corsa Rally4 představuje druhou větev spolupráce automobilky Opel a německého autoklubu ADAC při podpoře mladých talentovaných pilotů. Tou první je šampionát ADAC Opel e-Rally Cup, ze kterého ti nejlepší postoupí do týmu ADAC Opel Rally Junior Team za volanty vozů Corsa Rally4.

 

 

Opel

Opel je jedním z největších evropských automobilových výrobců. Značku založil Adam Opel v německém Rüsselsheimu v roce 1862 a už v roce 1899 začala společnost vyrábět automobily. Od srpna 2017 je Opel součástí koncernu Groupe PSA.

Spolu s anglickou sesterskou značkou Vauxhall je Opel zastoupený na trzích více než 60 zemí světa a v roce 2019 prodal asi milion automobilů. Opel momentálně implementuje strategii elektrifikace pro zabezpečení svého trvalého růstu a v zájmu naplnění požadavků zákazníků na mobilitu budoucnosti.

Do roku 2024 bude každá evropská modelová řada značky Opel zahrnovat elektrickou verzi. Tato strategie je součástí strategického plánu PACE!, který má Opel přetvořit na trvale ziskovou, globální a elektrifikovanou značku.

 

 

 

 

Opel Corsa Rally4 – technické specifikace


Motor: Zážehový tříválec 1.2 Turbo

Zdvihový objem: 1199 cm3

Vertání/zdvih: 75 x 90,48 mm

Motor-management: Magneti Marelli, přímé vstřikování paliva

Výkon: cca. 153 kW/208 k při 5450 ot/min

Točivý moment: 290 Nm při 3000 ot/min

Převodovka: Pohon předních kol, 5-stupňová sekvenční převodovka Sadev, třístupňově nastavitelný diferenciál se zvýšenou, dvoukotoučová keramická spojka (183 mm)

Brzdy: Vpředu: Ventilované kotouče 330 mm (šotolina 290 mm), 4-pístkové třmeny

Vzadu: Kotouče 290 mm, 2-pístkové třmeny

Hydraulická „fly-off“ ruční brzda

Podvozek: Vpředu vzpěry McPherson, nastavitelné pružiny Eibach a tlumiče Öhlins

Kola: Vpředu 7 x 17“, vzadu 6 x 15“

Karoserie: Odlehčená samonosná, vestavěný svařovaný ochranný rám

Ochrana motoru a převodovky

Elektronický protipožární systém

Rychloupínací zámky kapoty motoru a víka zavazadelníku

Tažná oka

Elektrovýzbroj: XAP displej s dataloggerem, tripmaster, přídavné světlomety

Rozměry: Délka: 4065 mm

Šířka: 1727 mm

Rozvor: 2550 mm

Hmotnost: 1080 kg (dle regulí třídy Rally4)

 

 

PR

foto týmu ( dole také soutěžní  e Corsa )

Fotky

Další články

Komentáře