Do Daytony míří tým s dvěma šestnáctiletými nováčky. Posádce kazí průměr jen americký veterán
Aby byl startovní roští legendárního vytrvalostního závodu Rolex 24 pestřejší, mají v něm (a vůbec v celém šampionátu WeatherTech SportsCar Championship) letos premiéru vozy LMP3. Mezi přihlášenými týmy poutá pozornost kvaterno v barvách domácího floridského týmu Performance Tech Motorsports.
Vedle 51letého veterána Camerona Casselsa z USA, pro nějž to bude v Daytoně třetí start, a 19letého formulového pilota Švéda Rasmuse Lindha se ve voze Ligier JS P320 budou střídat dva šestnáctiletí nováčkové. Ve věku, kdy se takový Ayston Senna ještě vesele proháněl v motokáře, se chystají Mateo Llarena z Guatemaly a Američan Ayrton Ori na debut v endurance.
Manažer Brent O’Neill nesáhl jen tak do vzduchoprázdna. Llarena loni odjel kompletní program Porsche Mobil 1 Supercupu. Mladík získal celkem čtyři body, nejlépe dojel 14. v Barceloně. Kromě virtuálních závodů má na svém kontě také start v USF2000 a americké formuli 4.
Ori závodil zámořské F1600, USF2000 či formuli 4. Vedle toho se loni jednou svezl i v ARCA Menards Series, má tedy zkušenosti se stock cars.
„Není to poprvé, co máme v týmu tolik nových tváří. A nebude to ani naposledy. Jednou z věcí, kterou se naše posádky od ostatních odlišují, je jejich adaptabilita. Dokonce bych se nebál říct, že v ní vynikají. Vím, že všichni jezdci jsou rychlí a jsou dobrými týmovými hráči, takže tady bych problém neviděl,“ prohlásil O’Neill.
„Vím, že všichni jezdci jsou rychlí. Jde o to, abychom každý trénink brali jako závod a byli tak před startem tím nejlépe připraveným týmem. Tak se dá vytrvalostní závod vyhrát,“ dodal boss Performance Tech Motorsports.
Foto: Performance Tech Motorsports. Porsche Mobil 1 Supercup, Ayton Ori via Instagram