Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 14. července 2020 (14:31) Karel Lacina

Druhé galapředstavení Italů v Chorvatsku tentokrát pro Faggioliho.

Italské hvězdy evropských vrchů si letos oblíbily Chorvatsko, a již podruhé letos přijely vyškolit domácí jezdce. Tentokrát se Faggioli, Merli a spol představili nedaleko Splitu na trati Malacka.


 Faggioli již v trénincích naznačil, že hodlá vrátit Merlimu porážku z předchozího Skradina, kde sice vylepšil traťový rekord, ale v součtu časů byl lepší Merli. Faggioli nic neponechal náhodě a hned první jízdu zajel fantastickým způsobem a traťový rekord posunul hned o 15 sekund časem 1: 53, 161 při průměrné rychlosti 130, 433 km/h.

Merli ztratil skoro tři vteřiny a i když ve druhé jízdě svůj čas o více jak vteřinu vylepšil na svého soupeře tentokrát nestačil a příčinou byla i jedna krizová situace, kdy jen s velkými obtížemi udržel svoji Osellu na trati. Třetí místo získal podle očekávání Diego De Gasperi, který se na své dva kolegy díval s velkým odstupem a ani v jedné jízdě se nedokázal dostat pod dvě minuty. Italští jezdci obsadili celou první desítku a opět ukázali kdo je v Evropě momentálně nejlepší.

Jediným kdo s nimi držel krok byl Laszlo Szazs, který zná místní trať velice dobře a už několikrát zde triumfoval. Jeho časy nestačily na lepší než sedmé místo. Bohužel technické problémy u jejich starších přestavěných F3000 nedovolily předvést se Faustovi Bormolinimu a Renzovi Napionemu.

 

 

 


Hned za italskými rychlíky skončil nejlepší z domácích jezdců Dejan Dimitrijevič s výkonným Seatem Leon R32T, když vyhrál skupinu E1. Až za jeho zády skončil Felix Pailer s ikonickou oranžovou Lancií Delta a stejně tak Polák Gregorz Duda, jehož silueta Hyundai i20 WRC 3D konečně fungovala bez výraznějších technických problémů.

Stejné štěstí neměl další z domácích favoritů Domagoj Perekovič startující s okřidleným Lancerem EVO IX. Již v prvním tréninku jeho vůz začal stávkovat a zklamaný jezdec začal balit a do závodu vůbec nevyjel.

 

 

 


V klasifikaci chorvatského šampionátu skončil jako druhý Ante Alduk s Golfem R32T, před Dejanem Kopajtičem s Yugem. Za nimi už je vítěz skupiny A, teprve 17ti letý Matija Jurisič, jenž má letos k dispozici špičkové nářadí v podobě extovární Škody Fabie S2000 a přechod z motokár do velkého auta se mu zatím daří. Druhý mezi áčky skončil Niki Pulič s Fordem Fiesta R2.


Cestu do Chorvatska vážil i slovenský tým Ambruz Racing a jeho šéf Peter Ambruz ovládl se svým Lancerem EVO IX skupinu produkčních vozů N. Další zástupce této sestavy Peter Kacvinský dokončil v silné konkurenci domácích jezdců na 13 místě a Anna Ambruz hned za ním jako čtrnáctá.

 

 

 


1.Simone Faggioli NORMA M20 FC 3: 46, 820
2. Christian Merli OSELLA FA30 ZYTEK LRM + 3, 765
3. Diego DeGasperi OSELLA FA30 + 13, 736

4. Federico Liber GLORIA C8P EVO 1, 6 + 25, 073
5. Marco Capucci OSELLA PA21 EVO + 37, 611
6. Ennio Bragagni OSELLA PA21 EVO + 41, 603
7. Laszlo Szasz REYNARD F3000 ZYTEK + 43, 523
8. Stefano Crespi OSELLA PA21 EVO + 45, 957
9. Franco Berto TATUUS FA010 + 52, 247
10. Michele Gregori GLORIA B5 + 54, 067

 

 

 

 

Zdroj: HAKS

Neprošlo jazykovou korekturou


 

Další články

Komentáře