Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 15. května 2015 (00:13) Pavel Jelínek

Golf GTI Clubsport a vizionářská studie Golf GTE Spo u jezera

Volkswagen na 34. Setkání GTI u jezera Wörthersee
Světová premiéra: Golf GTI Clubsport a vizionářská studie Golf GTE Sport
Evropská premiéra: Scirocco GTS

Praha, 14. května 2015 – Volkswagen letos zastiňuje 33 předchozích Setkání GTI dvojitou světovou premiérou dechberoucích Golfů budoucnosti s označením Golf GTI Clubsport a Golf GTE Sport. Volkswagen katapultuje koncepci GT do budoucnosti a na příkladu studie Golf GTE Sport názorně ukazuje, co všechno lze realizovat s karoserií z uhlíkového kompozitu, nově koncipovanou přístrojovou deskou a hybridní soustavou s externím nabíjením, výkonem 295 kW/400 k a pohonem všech kol. Golf GTI Clubsport s výkonem 195 kW/265 k bude uveden do sériové výroby již v následujícím roce jako speciální edice na oslavu 40. výročí verze GTI.

Jižní břeh rakouského jezera Wörthersee se již po více než tři desetiletí proměňuje v květnu v Mekku fanoušků GTI. A je již dlouhou tradicí, že Volkswagen pravidelně připravuje mimořádná automobilová překvapení pro návštěvníky této akce, jichž bývá až 200 000. Kromě dvou světových premiér představuje Volkswagen u jezera Wörthersee také nové Scirocco GTS* a dva mimořádné vozy Golf navržené studenty.

Golf GTE Sport přenáší tradice modelů Volkswagen GT do budoucnosti. Technicky vyspělý Golf, vyrobený z kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny, je poháněn celkem třemi motory, které tvoří hybridní pohon s možností externího nabíjení a celkovým výkonem 295 kW/400 k. Studie s nejvyšší rychlostí 280 km/h nechává za sebou běžné hranice mezi silničními  vozy.

Její progresivní hybridní systém v kombinaci s technicky vyspělým pohonem všech kol, lehká karoserie, optimální hodnoty aerodynamického přítlaku, velmi precizní podvozek a nová přístrojová deska inspirovaná  motoristickým sportem a nevšední koncepce sedadel umožňují na závodním okruhu strhující výkony. Studie však právě tak může na povel tlačítka ujet s čistě elektrickým pohonem až 50 kilometrů s nulovými emisemi.

Golf GTI Clubsport se stane začátkem roku 2016 dosud nejvýkonnějším sériově vyráběným „GTI“. Jeho motor je vyladěn na nejvyšší výkon 195 kW/265 k, který může být díky funkci „overboost“ krátkodobě zvýšen o dalších 10 procent. Jubilejní model přijde na trh nejen s extrémně výkonným motorem, ale i s individualizovaným interiérem a exkluzivními karosářskými prvky. Díky inovativním aerodynamickým řešením se Golf GTI Clubsport velmi přibližuje svými senzačními hodnotami přítlaku k profesionálnímu motoristickému sportu.

V létě 2014 debutovala  modernizovaná generace kultovního sportovního vozu Scirocco. Nyní na tomto základě přichází nové Scirocco GTS, které Volkswagen představuje u jezera Wörthersee v evropské premiéře. Motor verze GTS o výkonu 162 kW/220 k patří mezi nejoblíbenější jednotky v nabídce modelové řady Scirocco, protože sdílí konstrukční geny s motorem modelu Golf GTI.

Scirocco GTS s ním zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 6,5 sekundy. Nejvyšší rychlost: 246 km/h (DSG: 244 km/h). Verze GTS je sériově vybavena mimo jiné novými 18“ koly z lehké slitiny, speciálními nárazníky a dalšími individualizovanými prvky exteriéru i interiéru.

*Scirocco GTS: Spotřeba paliva v l/100 km: město 7,6/mimo město 5,3/kombinovaná 6,4 – 6,1; kombinované emise CO2 v g/km: 148 – 142; třída hospodárnosti: D, C


Porsche Česká republika s.r.o.

PR

Fotky

Další články