Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 1. září 2020 (10:09) Pavel Jelínek

Max Vertappen si zajistil šesté umístění na stupních vítězů.

Verstappen pokračuje v působivém běhu třetím místem v Spa
  
Max Vertappen si zajistil své šesté umístění na stupních vítězů na belgické GP díky jisté jízdě, díky které skončil na třetím místě.

Nizozemský pilot odložil výzvu Daniela Ricciarda na Circuit de Spa-Francorchamps, aby zajistil, že opět skončil v první trojce a zůstal na druhém místě v pořadí jezdců, o tři body před jezdcem Mercedesu Valtterim Bottasem.

Týmový kolega Aston Martin Red Bull Racing Alex Albon se také postaral o to, aby skončil v bodech, když skončil na šestém místě. Jezdec týmu Scuderia AlphaTauri, Pierre Gasly, zaostal za pouhými dvěma místy na osmi, zatímco Daniil Kyvat skončil závod na 11. místě.


MAX VERSTAPPEN - 3. místo
"Miluji tuto trať, ale závod nebyl z mé strany opravdu nejvíce vzrušující." Nebyl to opravdu žádný boj a já jsem se jen pokusil udělat svůj vlastní závod a maximalizovat výsledek. Na střední pneumatice jsem neměl moc přilnavosti a pak na tvrdé jsem se zpočátku snažil vyvíjet tlak na Valtteriho, ale bylo mu řečeno, aby zrychlil a dokázal vytvořit dobrou mezeru, takže poté to bylo trochu osamělý. 

Předem bohužel nebylo moc akce a opotřebení pneumatik bylo poměrně vysoké, takže jsme nemohli opravdu tlačit. Celkově jsme měli dobrý víkend a vyvážení vozu bylo hezké, takže nás to může potěšit. Nejsme tady, abychom skončili na třetím místě a chceme víc, ale vždy je dobré být na pódiu. “

ALEX ALBON - 6. místo
"Byl to frustrující závod a bylo docela složité dělat cokoli." Před závodem jsme věděli, že Renaulty bude těžké předjet s jejich nízkým přítlakem a přímou rychlostí, a to se ukázalo jako pravda. Na startu jsem se cítil celkem dobře na měkké pneumatice a pak se nám podařilo přeskočit Ocona do boxů, když jsme přešli na medium, díky dobré zastávce od chlapců v garáži. 

Nemyslím si, že jsme očekávali tolik degradace, jak jsme se dostali na tu směs, a možná to nakonec nebyla ta správná volba, ale snažil jsem se, jak jsem mohl, zkusit předjíždění a pneumatiky prostě spadly. Podíváme se na to, abychom zjistili, co se můžeme naučit, než se naše zaměření za pár dní přesune směrem k Monze, ale je hezké postoupit v šampionátu až na čtvrté místo, což je známkou toho, že děláme pokrok. “

 

 

 

CHRISTIAN HORNER - ředitel týmu
"Byl to dnes ošemetný závod s řízením pneumatik, ale podařilo se nám získat solidní body na palubě s oběma vozy." Max neměl ve druhé polovině závodu dost času na to, aby bojoval s Mercedesem s degradací pneumatik, což se ukázalo jako významné, takže jsme zvažovali, zda na jednu nebo dvě zastávky. Danielova přímá rychlost byla zjevně velmi silná, takže jsme se rozhodli držet se jedné zastávky a Maxovi se podařilo přivést auto domů na své šesté pódium v ​​řadě. 

Alex mezitím ztratil místo na startu s Oconem, ale podařilo se mu ho dostat zpět přes jeho zastávku v boxech, když jsme se rozhodli nasadit ho na střední pneumatiku, o které jsme si mysleli, že je nejlepší směsicí pro útok na Renaulty. Během Velké ceny dnes odvedl dobrou práci, ale tvrdě bránil, ale Renaulty byli bohužel na rovinkách s nižší konfigurací přítlaku příliš rychlí a v posledním kole ztratil P5. Alex je nyní až čtvrtý v šampionátu jezdců a má za sebou velmi solidní víkend, takže nyní budeme tvrdě pracovat jako tým, než příští týden dorazíme do Monzy. “


PIERRE GASLY - 8. místo 
"Rozhodli jsme se jít na jinou strategii, počínaje tvrdou směsí." Bylo to lepší, než jsem čekal, a já jsem byl schopen zaútočit a předjet pár aut. Tah na Perez byl obzvláště intenzivní, ale velmi příjemný! Věděli jsme, že bezpečnostní vůz mezi startem závodu a 20. kolo bude pro nás zabijákem, ale bohužel se to stalo a dal ostatním autům bezplatnou zastávku. Nevzdali jsme se, protože jsme měli skvělé auto, dobré tempo, takže jsem tlačil tak silně, jak jsem mohl.

Po zastávce v boxech jsme opustili téměř poslední a museli jsme se bránit polem, ale užil jsem si to a zotavit se na P8 bylo prostě skvělé! Počítám, že nás bezpečnostní vůz dnes stál potenciální P5, protože si myslím, že jsme tam ztratili asi 20 sekund a skončili jsme sedm sekund za Oconem v P5. V nadcházejících týdnech se pokusím představit tento druh představení znovu a znovu. “

DANIIL KVYAT - 11.
„Myslím, že jsme dnes nevybrali správnou strategii, takže budeme muset náš závod přezkoumat. Před závodem jsme to nemohli vědět, takže jsme rozdělili auta a bohužel jsem byl na špatné straně strategického volání. Bylo by lepší začít s tvrdší směsí a cítil jsem, že jsem dnes ve špatnou dobu vždy na špatném místě, protože na trati jako Spa je velmi těžké udržet auta vzadu na starých pneumatikách. “

 

 

 

FRANZ TOST, ředitel týmu
"Po kvalifikaci skončili Daniil a Pierre na P11 a P12 - což je docela dobrá pozice, protože můžete rozhodnout, které pneumatiky zahájí závod - a proto jsme se rozhodli rozdělit strategii." Daniil začal na Prime, zatímco Pierre na základně. Oba měli opravdu dobrý začátek; Pierre okamžitě začal předjíždět auta vpředu, přesunul se na P8 a odvedl velmi dobrou práci při obraně své pozice, dokud ho později další řidiči nedokázali předjet na čerstvějších pneumatikách, a tak jsme ho postavili na Prime v 26. kole. poté zahájil soutěžní comeback, aby překonal mezeru, a dokázal předjet Haas, Ferrari a Racing Points a skončit na osmé pozici. 

Byla to fantastická jízda od Pierra a bez bezpečnostního vozu si myslím, že Pierre mohl skončit výše v pořadí. Jako mnoho jiných řidičů, Daniil na konci závodu s pneumatikami trpěl, proto nedokázal skórovat a skončil na P11. Nyní se těšíme na náš „první domácí závod“ ze tří v Itálii, vždy je příjemné být zpět v Monze, kde máme velmi dobré vzpomínky.

 

 

 

 

 

 

PR

Zdroj a foto RB

Nerprošlo jazykovými úpravami ani redakční korekturou

Fotky

Další články

Komentáře