Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 3. února 2020 (22:40) Karel Lacina

Mexický šampionát SuperTurismo zahajuje desátou sezonu.

Jubilejní desátou sezonu rozjíždí letos mexický šampionát cestovních vozů Notiauto Cup a to ve velkém stylu, když v programu jsou kromě čtyřhodinových závodů i závody na 12 a 24 hodin. Tento seriál navštíví kromě nejvýznamnějšího místního okruhu, Autodromo Hermanos Rodrigues, ještě i Autodromo Moises Solana a Autodromo Miguel Abed v Pueblu.


A právě autodrom Hermanose Rodriguese zahajoval celou mexickou sezonu a v bohatém programu vedle cestovních vozů nechyběly ani malé Formule 1800, které zahajovaly první soutěžní den. Školní monoposty vyvinuté z bývalých formulí Vee jsou vždy velice vyrovnané a mladí piloti si nedarují ani centimetr tratě.

První jízdu vyhrál Edwin Arenas, jenž vstupoval do sezony jako jeden z adeptů na titul a svým výkonem předsevzetí jen potvrdil, když druhý v cíli Leonel Cravioti ztratil přes tři sekundy.

 


Velkou šou předvedly vozy Super Turismo Light, kde je startovní pole s převážné většiny složené ze starších Chevroletů Corsa a malé vozy předvádějí hodně atraktivní sport. Po celou dobu sváděli velice intenzivní boj Armando de la Mora s Laurou Sanzovou, která se nakonec musela spokojit s druhým místem. Jediným, kdo byl schopný této dvojici alespon v první části konkurovat byl Mauricio Iglesias, jehož vůz však v závěru odmítal poslušnost a skončil třetí.

Skvělým předjížděcím manévrem v posledním kole vyhrála druhou jízdu Laura Sanz a odsoudila druhého Yglesiase, přestože většinu jízdy odvodil na špici, do role statisty. Hegemonii Chevroletů narušil se svým Mini třetí Juan Carlos Herrero.

 


Lonský titul v kategorii Super Turismo obhajuje Santiago Fernandez s BMW starující v barvách jednoho z nejsilnějších týmu BFR Racing, a že to nebude vůbec jednoduché se přesvědčil už v první jízdě. Jeho týmový kolega Roberto Fernandez ho nevybíravě poslal mimo trat a donutil ho k velké stíhací jízdě.

Samotný Fernandez se dokázal po tvrdém manévru dostat až na špici, ale stejnou mincí mu oplatil Rodrigo Ordonez se Seatem z konkurenčního ACP a první místo už udržel. Fernandez začal obhajobu třetím místem. Ani ve druhé jízdě neměl Fernandez na růžích ustláno a když ho dlouho blokoval čtvrtý Zavala, trojka nejlepších mu ujela a Van Rankin po menším kontaktu porazil vítěze první jízd Ordoneze.

 


Vrcholnou kategorií jsou dvoulitrové speciály TC2000, které jely napoprvé hodinový závod, kde některé tymy nasadily dvoučlenou posádku. Svoje BMW dovedl do cíle nejrychleji Ruben Rovelo.

Tým ProRally prohrál závod až pomalejší zastávkou v boxech, kdy se moc nepovedla výměna jezdců a dvojice Escamilla a Ferrer skončila druhá před svým týmovým kolegou Juliem Rejonem. Allan Vanrankin, jenž měl původně jet s Rovelem, ale jeho vůz se podařilo uvést do provozu, už s velkým odstupem od první trojice viděl šachovnici jako čtvrtý.

 

 

Zdroj: Faceb
Neprošlo jazykovou korekturou

Další články

Komentáře