Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 10. dubna 2015 (17:56) Pavel Jelínek

Michal Matějovský po prvních testech

Michal Matějovský po prvních testech: odlehčením vozu se zlepšila ovladatelnost a vůz je "mrštnější"

SlovakiaRing, Bratislava 10. dubna 2015

Ve středu 8. dubna proběhnul na SlovakiaRingu druhý předsezónní test závodního vozu vicemistra Evropy cestovních vozů FIA ETCC Michala Matějovského. Vůz je před novou sezónou díky změně váhových předpisů odlehčený o 30 kilogramů a první testy ukázaly, že se výrazně zlepšili jízdní vlastnosti vozu. "Viditelně se zlepšila ovladatelnost a pokud mám vyjádřit jedním slovem hlavní pocit z testování, tak vůz je celkově mrštnější", říká závodník Michal Matějovský.

Na SlovakiaRing zavítá seriál závodů ME cestovních vozů FIA ETCC o víkendu 20.-21. června. I proto si pro testování vybral tým Křenek Motorsport právě Slovensko. Účelem testu bylo vyzkoušet nejrůznější nastavení a zimní vylepšení vozu a vyzkoušet tak jejich funkčnost. Počasí si na Michala připravilo vlhkou trať a teploty na hranici 8 stupňů Celsia. "Trochu to dnes klouzalo a to testy jistě ovlivnilo. Optimálních výsledků jsem z jezdeckého pohledu nedosáhl. Na druhé straně z telemetrie (Telemetrie umožňuje sledovat například teploty provozních kapalin, rychlost a hodnoty, jak a kdy jezdec brzdí či naopak přidává plyn, jakou má rychlost do a ze zatáčky.

Podle jízdních dat se vyhodnocuje efektivita vozu i jezdce samotného.) je vidět oproti loňskému roku mírné zlepšení a to je dobré, obzvlášť uvážíme-li, že jsem celou dobu jezdil na starých pneumatikách," komentuje průběh testů závodník. Během slovenského testování najel s vozem za 3,5 hodiny zhruba 150 kilometrů, tedy přesně 25 závodních kol.

To je na jednodenní testování pořádná dávka kilometrů. "Testování proběhlo bez sebemenších problémů. Díky tomu, že trať již známe, jednalo se především o další funkční test po zimní repasi celého vozu," říká šéf týmu Ing. Josef Křenek.

Vše směřujeme k tomu dalšímu testu, který se uskuteční 17. dubna 2015 na Hungaroringu, což je pro Michala, jeho vůz i tým, premiéra. O dva týdny později zde také proběhne úvodní závod letošní sezóny. Do Maďarska se na voze vymění brzdové kotouče a bude se testovat převážně na nových pneumatikách.. "Pevně věřím, že se i na Hungaroringu potvrdí ony zlepšené vlastnosti vozu. Vůz je nyní lehčí o 30 kilo z jeho původní váhy. Takže když bych to měl přirovnat k 80ti kilovému muži, tak je to jako kdyby zhubl o více jak 2 kilogramy.

Stejně jako auto bude pohyblivější a rychlejší," pochvaluje si s nadsázkou zlepšené jízdní vlastnosti vozu Michal Matějovský. Jen pro zajímavost - Michalův závodní speciál BMW 320 s objemem 2000 cm3 při testech stejně jako při závodě spotřebuje průměrně 35 litrů speciálního závodního 102 oktanového benzinu na 100 kilometrů.

O Michalovi Matějovském:

Devětadvacetiletý Michal Matějovský patří mezi přední české automobilové jezdce. S motorsportem začal ve svých 7 letech. Je to mistr ČR a aktuálně vicemistr Evropy v závodech cestovních vozů FIA ETTC. Ve svých závodnických začátcích jezdil ve Velké Británii ve stejném mládežnickém týmu jako pilot F1 Lewis Hamilton. Otec Stanislav Matějovský je mistr Evropy z roku 2001 s vozem Tatra. Michal je od září 2014 šťastně ženatý.

Program letošního mistrovství Evropy FIA ETCC: Maďarsko, Hungaroring (2.-3.5. 2015), Slovensko, SlovakiaRing (20.-21.6.2015), Francie, Castellet (27.-28.6.2015) , Česká republika, Automotodrom Brno (5.-6.9.2015), Belgie, Zolder(19.-20.9.2015) , Itálie, Pergusa (10.-11.10.2015).

 

PR 

Fotky

Další články