Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 9. července 2020 (18:42) Karlos Lacina

Na Imole startuje italská okruhová druhá liga Gruppo Peroni Race

O víkendu začne na okruhu v Imole italský druholigový okruhový šampionát Gruppo Peroni, jehož jeden závod jsme měli možnost vidět  před třemi roky na brněnském autodromu. V osmi kategoriích se představí jak současné tak i historické vozy a na startovním roštu bude velice pestré pole závodní techniky. Bohužel i zde se pojede za zavřenými dveřmi. Imola bude prvním z šesti víkendů, když další navštíví postupně Vallelungu, Mugello, podruhé Imolu a finále proběhne v Misanu.


Nejatraktivnější sérií je bezesporu Coppa Italia Turismo, kde se v divizích 1 a 2 objevují i speciály TCR 2020 a TCR DSG 2020. Mezi největší favority patří sestava BF Motorsport  za níž pojedou Edoardo Barbolini a Francesca Raffaele s Audi RS3 LMS DSG. Jim by měla ztěžovat život hlavně dvojice MM Motorsport Alessio Aiello a Davide Nardilli s Hondou Civic FK2.

 


Hodně zajímavá bude i Coppa Italia GT, kde nebudou chybět starší vozy specifikace GT3. Lamborghini Huracan s Luciem Gioffrem nasazuje tým CLG Bloise, s osvědčeným Lotusem Exide bude pokračovat šampion Yokohama Trophy FIA WTCC 2007 Stefano DAste. Z dlouhé řady Porsche mají největší ambice jezdci týmu Piloti Forlivesi Andrea Sapino, Nicola Sarcinelli a Massimiliano Brini, BMW Z4 má k dispozici další z ostřílených jezdců z WTCC Stefano Valli.

 


Poté co klasické prototypy skupiny CN zmizely z programu italského šampionátu ACI, našly oblíbené placky uplatnění zde, kde se utkávají v Master Tricolore Prototipi a v Imole pojedou dva sprintové závody. Na startovní rošt se postaví Walter Margelli s Normou M20 FC týmu CMS Racing Cars, mladý Marco Falci s Ligierem týmu Nannini Racing, jenž se vrací do světa prototypů. Dvojice Davide Amaduzzi a Lorenzo Capecchi pojede v barvách Emotion Motorsport s velice rychlými stroji Wolf GB08 Honda.

 


Hodně zajímavé a dnes už vzácné speciály se objevují v italském šampionátu historických vozů a vedle Porsche 935 budí velkou pozornost Gianni Giudici s Alfou Romeo 75 IMSA. Vito Truglia usedne do TVR Tuscan, Matteo Panini do Ginetty G12 a dvojice Gulinelli/ Ronconi do silného Porsche 930. Opravdové klenoty uvidíme v rámci Classic Speed Cupu, kde Stefano Rosina předvede Maserati 3500 GT Superleggera, Romolo Raimondi Lotus Elite a Raffaele Raimondi Jaguar E.

 


Na trati nebudou kromě italského Lotus Cupu chybět ani monoposty Boss GP, které zde také otevřou svoji sezonu, a na které se můžeme v září těšit i v Brně. Zde je tradičním inventářem Ingo Gerstl s Formulí 1 Torro Rosso, objevit by se měly dva Benettony B197 a nově i Jaguar R3 Riccarda Ponzia a přihlášených je letos i 17 dalších vozů GP2 a F3000.


Zatímco v sobotu budou na programu kvalifikace v neděli začíná závodní program již od 9: 00.

 

Zdroj: Gruppo Peroni

Neprošlo jazykovou korekturou
 

Další články