Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Středa, 23. září 2020 (13:13) Pavel Jelínek

Navazuje na úspěchy závodního vozu R8 LMS.

 
Odkaz na úspěchy závodního vozu R8 LMS:
Audi R8 green hell
• Závodní vůz od roku 2012 pětkrát zvítězil ve 24h závodě na Nürburgringu
• Speciální edice je vzpomínkou na legendární vítězství v „Zeleném pekle“
• Lak karoserie v odstínu zelená Tioman, čalounění interiéru Alcantarou a exkluzivní kontrastní
prošívání
• Atmosféricky plněný motor V10 s výkonem 620 k, z nuly na 100 km/h za 3,1 sekundy
 
Praha, 22. září 2020 – Závodní vůz Audi R8 LMS dosáhl od roku 2012 pěti celkových vítězství ve 24h závodě
na Nürburgringu. „Čtyřiadvacetihodinovka“ v tzv. „Zeleném pekle“ je považována za jeden z nejnáročnějších a nejpopulárnějších vytrvalostních závodů na světě. Společnost Audi Sport GmbH připomíná u příležitosti  letošního závodu na Nürburgringu mimořádné úspěchy limitovanou speciální edicí silničního  supersportovního vozu – R8 green hell (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,0; kombinované emise CO2 v g/km: 299 – 297*).
 
Audi R8 green hell se dostane i k zákazníkům do České republiky.
„Reprezentuje nejvyšší výkony – v sériové výrobě i motoristickém sportu,“ říká Julius Seebach, jednatel
společnosti Audi Sport GmbH. „Silniční supersportovní model R8 sdílí se závodním vozem R8 LMS jeden
koncept a jejich vývoj probíhal společně. Polovina jejich dílů je identická. Speciální edice R8 green hell dává
najevo blízkost k motoristickému sportu a současně je vzpomínkou na naše legendární vítězství
na Nürburgringu.“
Těsná spojitost mezi silničním supersportovním modelem a závodním vozem bude zřejmá i v letošním 24h
závodě na Nürburgringu. Závodní vůz kategorie GT3 v barvách týmu Audi Sport Team Phoenix se startovním
číslem 1 a tmavě zelenými fóliemi na karoserii se podobá modelu R8 green hell. Za volantem vozu R8 LMS
se bude střídat sestava jezdců Nico Müller/Frank Stippler/Dries Vanthoor/Frédéric Vervisch (CH/D/B/B). Každý
z těchto čtyř jezdců značky Audi zvítězil v tomto závodě minimálně jednou. Mimořádně blízký vztah k modelu
R8 má především dvojnásobný vítěz Frank Stippler, který patří mezi nejlepší znalce „Zeleného pekla“. Zatím
poslední vítězství slavil se závodním vozem kategorie GT3 ve 24h závodě na Nürburgringu v roce 2019. Stippler
byl již u testů první generace závodního vozu Audi R8 LMS, která debutovala v roce 2009. Kromě svých
jezdeckých dovedností přispěl také svým inženýrským know-how. Od té doby je neodmyslitelnou součástí
vývoje závodních vozů pro soukromé týmy, ale podílí se také na vývoji sportovních silničních modelů.
Exkluzivní vzhled: zelená Tioman a matně černé fólie
Speciální edice Audi R8 green hell je globálně limitována na 50 očíslovaných exemplářů. Cena v Německu byla
stanovena na 233.949,59 eur. Její exkluzivní postavení je patrné na první pohled. Sériově dodávaný lak
 
 
* Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se liší v závislosti na použité kombinaci pneumatik a kol z lehké slitiny.
karoserie v tmavě zeleném odstínu Tioman odkazuje na „Zelené peklo“. Na přání si mohou zákazníci zvolit také
barvy bílá ibis, šedá Daytona nebo černá Mythos. Přední kapota, střešní A sloupky, střecha a záď mají na
částech svého povrchu matně černou fólii ve stylu závodních vozů. Vozidla zákazníků budou mít na dveřích
velké, matně průsvitné číslice, označující pořadí v rámci edice a připomínající startovní číslo. Na bočním panelu
za dveřmi a na předním okně je leskle černé logo „GREEN HELL R8“. Paket matně černých stylistických prvků
zvýrazňuje příď, boční prahy a difuzor. Stejný odstín odlišuje také boční panely za dveřmi, kryty vnějších
zpětných zrcátek a zadní spoiler. Matně černé jsou rovněž plochy na 20“ kolech v dynamickém designu s pěti
dvojitými paprsky. Jejich nápadný design završují červené detaily na ráfcích.
 
 
 
 
 
Řidič nalezne oporu ve skořepinovém sedadle s lehkou konstrukcí. Prostřední části sedacích ploch jsou
čalouněny Alcantarou. Stejný materiál se nachází také na věnci volantu s červeným označením v poloze 12 h,
na cloně nad displejem digitálního panelu přístrojů, na loketních opěrkách ve výplních dveří, na čalouněných
plochách pro ochranu kolen a na středové loketní opěrce. Téměř všechny tyto části zdobí kontrastní prošívání
v modrozeleném odstínu „Kailashfern“. Také „monoposto“ – velký oblouk kolem prostoru pro cestující –,
přístrojová deska, madla dveří, horní část výplní dveří a podlahové rohože s červeným lemováním mají
kontrastní prošívání v této barvě. Podlahové rohože jsou navíc opatřeny logem „GREEN HELL R8“.
Mimořádná jízdní dynamika: atmosféricky plněný motor V10 s výkonem 620 k
Základem speciální edice R8 green hell je Audi R8 V10 performance quattro s karoserií kupé. Atmosféricky
plněný motor V10 s nezaměnitelným zvukem poskytuje nejvyšší výkon 456 kW (620 k) (kombinovaná spotřeba
paliva v l/100 km: 13,0; kombinované emise CO2 v g/km: 299 – 297*). Hnací síla je přenášena prostřednictvím
sedmistupňové převodovky S tronic na všechna kola. Supersportovní vůz katapultuje z nuly na 100 km/h za 3,1
sekundy a umožňuje další akceleraci až do nejvyšší rychlosti 331 km/h. Pohon všech kol quattro, který v případě
potřeby rozděluje točivý moment mezi nápravy zcela variabilně, je přizpůsoben uspořádání s motorem
uloženým uprostřed. Mechanická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy zvyšuje jízdní dynamiku a trakci.
Karoserie s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame) je vyrobena z hliníku a uhlíkových kompozitů. Podlaha
supersportovního vozu včetně spojovacího hřídele je téměř kompletně zakryta rovnými panely. V přední části
vedou vzduch do podběhů kol dva malé difuzory, které slouží také k chlazení brzd. Před zadní nápravou jsou
do spodního ochranného panelu integrovány otvory pro vzduchové kanály NACA, které přivádějí chladicí
vzduch k motoru a převodovce S tronic. Široký difuzor pod zádí zpomaluje zrychlené proudění vzduchu pod zádí
na rychlost okolního vzduchu, aniž by docházelo k silným turbulencím. Proudění je díky tomu harmoničtější,
čímž se zvyšuje přítlak. Kola jsou stejně jako u závodní verze zavěšena na dvojicích příčných trojúhelníkových
ramen. Brzdové kotouče jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Systém Audi
drive select zahrnuje režim Performance, v němž si řidič může příslušným tlačítkem na volantu ve třech
stupních přizpůsobit nejdůležitější parametry jízdní dynamiky adhezi vozovky.
Výroba: nepřetržitý transfer technologií
Audi R8 green hell se vyrábí v manufaktuře „Böllinger Höfe“ nedaleko výrobního závodu Audi Neckarsulm.
Extrémně velký důraz je kladen na flexibilitu výroby. V karosárně vyrábějí zaměstnanci souběžně se sériovými
vozy také prostorové rámy Audi Space Frame pro závodní vozy Audi R8 LMS. Dochází tak k nepřetržitému
transferu technologií z motoristického sportu. Zaměstnanci disponují díky komplexním pracovním procesům
také vysokou úrovní kvalifikace.
 
 
Úspěšný příběh: Audi R8 LMS ve 24h závodě na Nürburgringu
Audi R8 LMS pro kategorii GT3 píše od roku 2009 historii zákaznického motoristického sportu, a to především
na Nürburgringu. V prvních třech letech 2009 až 2011 zvítězil závodní vůz ve 24h závodě na Nürburgringu vždy
v rámci třídy GT3. V letech 2012, 2014, 2015, 2017 a 2019 dominoval dokonce celkovému hodnocení. Značka
Audi se tak stala v této epoše nejúspěšnějším výrobcem vozů GT3 v Zeleném pekle. Závodní vůz, odvozený ze
sériově vyráběného modelu, dosáhl do dnešního dne 13 celkových vítězství ve 24h závodech na celém světě –
v Dubaji, Spa, Zolderu a na Nürburgringu. Model podává přesvědčivé výkony také v mnoha dalších závodních
seriálech. Od roku 2009 získaly dvě generace závodního vozu Audi R8 LMS na celém světě 75 mistrovských
titulů v hodnocení jezdců a 96 vítězství v dalších hodnoceních příslušných mistrovství.
Rodina závodních vozů R8 má tři členy. V jejich čele stojí R8 LMS GT3. Od roku 2017 jezdí na závodních okruzích
také závodní vozy R8 LMS GT4, jejichž technika má výrazně blíž k sériově vyráběným modelům. Tato verze má
ve své úspěšné globální bilanci již 18 mistrovských titulů. Závodní vůz, který je vstupem do kategorie GT, se
od sezony 2020 dodává v modernizované podobě. Od konce roku 2019 nabízí Audi Sport customer racing také
závodní vozy R8 LMS GT2. S 640 k nejvýkonnější závodní vůz v portfoliu oslovuje především „džentlmenské
jezdce“.
 
Hodnoty spotřeby paliva výše uvedených modelů
(Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se liší v závislosti na použité kombinaci pneumatik a kol z lehké slitiny)
Audi R8 green hell
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,0
kombinované emise CO2 v g/km: 299 – 297
Audi R8 V10 performance quattro
Kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,0
kombinované emise CO2 v g/km: 299 – 297
Uváděné hodnoty spotřeby paliva a emisí byly naměřeny v souladu s legislativně stanovenou metodikou. Od 1. září 2017
dostávají některé nové vozy typové schválení již podle globálně harmonizované zkušební metodiky pro osobní automobily a
lehká užitková vozidla (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), která umožňuje měření spotřeby
paliva a emisí CO2 s realističtějšími výsledky. Od 1. září 2018 probíhá proces, v němž WLTP postupně nahradí dosavadní
evropský jízdní cyklus EU. Vzhledem k realističtějším podmínkám měření jsou hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2, zjištěné
podle metodiky WLTP, v mnoha případech vyšší než hodnoty naměřené podle metodiky EU. Více informací o rozdílech mezi
metodikami WLTP a EU naleznete na www.audi.de/wltp.
V současnosti stále platí povinnost zveřejňovat hodnoty podle metodiky EU. Pokud se jedná o nové vozy, které obdržely
typové schválení podle WLTP, jsou hodnoty EU vypočteny z hodnot WLTP. Hodnoty WLTP lze dobrovolně zveřejňovat jako
doplňkové informace až do doby, kdy bude jejich používání povinné. Je-li uváděn rozsah hodnot EU, nevztahují se tyto údaje
na jednotlivé, individuální vozidlo a nejsou součástí nabídky. Slouží pouze k účelu porovnání různých typů vozidel. Výbava
na přání a příslušenství (díly karoserie, rozměry pneumatik, atd.) mohou změnit důležité parametry vozidla, jako je
například hmotnost, valivý odpor nebo aerodynamika, a ovlivnit tak, společně s povětrnostními a provozními podmínkami a
Audi
MediaInfo
* Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se liší v závislosti na použité kombinaci pneumatik a kol z lehké slitiny.
4/4
individuálním způsobem řízení, spotřebu paliva, resp. elektrické energie, emise CO2 a provozní vlastnosti vozidla.
Více informací o oficiálních hodnotách spotřeby paliva a emisích CO2 nových osobních motorových vozidel naleznete v
„Příručce o spotřebě paliva, emisích CO2 a spotřebě elektrické energie nových osobních motorových vozidel“, která je
bezplatně k dispozici u všech prodejců nebo ji lze získat od společnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH,
Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern-Scharnhausen nebo na www.dat.de.
Skupina Audi, se značkami Audi, Ducati a Lamborghini, je jedním z nejúspěšnějších výrobců automobilů a motocyklů
v prémiovém segmentu. Společnost působí globálně na více než 100 trzích a má 16 výrobních závodů v jedenácti zemích.
Mezi plně vlastněné dceřiné společnosti AUDI AG patří Audi Sport GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini S.p.A.
(Sant’Agata Bolognese, Itálie) a výrobce sportovních motocyklů Ducati Motor Holding S.p.A. (Boloňa, Itálie).
Skupina Audi dodala v roce 2019 zákazníkům 1,845 milionu automobilů značky Audi, 8205 sportovních vozů značky
Lamborghini a 53 183 motocyklů značky Ducati. Prémiový výrobce dosáhl ve fiskálním roce 2019 celkových příjmů z prodeje
55,7 miliardy eur a provozního zisku 4,5 miliardy eur. V současnosti pracuje pro společnost na celém světě přibližně 90 000
zaměstnanců, z toho více než 60 000 v Německu. Audi se zaměřuje na trvale udržitelné produkty a technologie pro
budoucnost mobility.
Dovozcem prémiových automobilů Audi na český trh je společnost Porsche Česká republika, součást skupiny podniků
Porsche Holding Salzburg a největší importér automobilů do České republiky. Audi nabízí v České republice všechny své
modely od 1. dubna 2015 s prodlouženou zárukou na 4 roky při nájezdu do 120 000 km v rámci standardní výbavy vozu.
 
 
PR

Další články