Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 5. ledna 2021 (22:59) Radek Vičík

Není Tatra jako Tatra. Na Dakaru jedou tři různé typy (a jedna ikognito)

Tatra Phoenix

Jediným týmem s oficiální podporou společnosti Tatra Trucks, a.s. je už pěkných pár let Buggyra. Není se tedy čemu divit, že v Roudnici nad Labem postupně přešli z Tatry 815 na současný komerční model – Tatru Phoenix. Osm a půl tuny vážící speciál dostal osvědčený bugygrácký motor Gyrtech o výkonu 980 koňských sil.

Po roční pauze se v barvách týmu Buggyra Zero Mileage Racing objevují dva kamiony.  S číslem 514 startuje Martin Šoltys, který letos dostal novou automatickou převodovku. A v druhém Phoenixu – startovní číslo 516 - debutuje v kategorii kamionů Ignacio Casale. Chilský závodník dosud sedlal čtyřkolku, s níž Dakar třikrát vyhrál.

Tatra T815-2

Aleš Loprais dospěl k závěru, že pokud chce bojovat se světovou elitou, potřebuje mít v zádech spolehlivou a hlavně rychlou asistenci. Slovo dalo slovo a z garáže InstaForex Loprais Praga Teamu se na světlo světa vrátila tatrovka známí jako Queen 69 ReBorn .

Podle homologace jde o klasickou „osmsetpatnáctku“ - Tatra T815-2. Ale už první pohled na vůz naznačuje, že Jan Tománek a zbytek posádky s číslem 520 sedí v kabině z Tatry 163 známé víc jako Jamal.

Tatra 815-2T0R45

Zrušení závodu Africa Eco Race, který v Africe na trase do Dakaru nahradil závod se stejným názvem, přivedlo Tomáše Tomečka zpět do lůna rallye pod patronací Amaury Sport Organisation. Díky tomu se letos v Saúdské Arábii objevilo skutečné retro. Tatra 815-2T0R45 má totiž jako jediná původní tatrovácký motor.

Kdo by čekal, že se auto evokující techniku osmdesátých let minulého století objeví v nové kategorii veteránů Classic, šeredně by se spletl. Tomeček si na oranžový speciál nalepil startovní číslo v kategorii kamionů. Jeho hlavním úkolem však není sbírat co nejlepší výsledky, ale hlavně pomáhat jezdcům týmu South Racing. Pro něj totiž pracuje coby pilot rychlé asistence.

Praga V45 DKR

Poslední „Tatra“ je v Saúdské Arábii v ilegalitě. Aleš Loprais sice už druhý rok po sobě závodí s autem jménem Praga, ale posuďte sami. Základem je klasický podvozek Tatra s centrální nosnou rourou a kabina jakoby vypadla z typu Jamal. Motor je ovšem značky Iveco. Ale Loprais je mistr kouzel s homologací, takže je to prostě Praga. A tečka.

Fotky

Další články