Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Čtvrtek, 9. dubna 2015 (21:04) Pavel Jelínek

Petr Fulín piluje formu na evropskou obhajobu

Start nové sezony ETCC 2015 se blíží

Petr Fulín testoval Leon Cup Racer na Slovakiaringu
SEAT Leon Cup Racer včera absolvoval intenzivní testy s velmi slibnými výsledky
Petr Fulín piluje formu na obhajobu titulů v ETCC ze dvou předchozích sezon
První ostrý start již za tři týdny na maďarském Hungaroringu

Petr Fulín, dvojnásobný šampion v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, stupňuje přípravy na start nové sezony, do něhož zbývají už jen tři týdny. Včera absolvoval s týmem Křenek Motorsport intenzivní testovací jízdy se svým novým závodním vozem SEAT Leon Cup Racer na slovenském závodním okruhu Slovakiaring.

Český jezdec Petr Fulín vyrazil s týmem Křenek Motorsport na Slovakiaring, aby necelý měsíc před startem nové sezony Evropského poháru cestovních vozů ETCC intenzivně testoval. Celodenní testovací jízdy přinesly velmi slibné výsledky a významné povzbuzení pro další přípravy na boje o třetí evropský titul v řadě.

„Pro testování jsme vybrali Slovakiaring, neboť to je trať, která nám svým profilem umožňuje sledovat chování vozu v celé řadě aspektů, ať už je to motor, nebo stabilita při brzdění.

Okruh má navíc kompletní profil s rovinkami, technickými pasážemi a nechybí ani zatáčky s různou rychlostí průjezdů,“ říká k výběru testovací tratě Petr Fulín, který si pochvaloval také dobrou náladu v týmu Křenek Motorsport, podporovaném českým importérem vozů SEAT.

„Ještě se nejely žádné závody, ale myslím, že můžeme být spokojeni. Od testu jsme si slibovali hodně, důležitá je i celá souhra s novou technikou, protože je všechno nové nejen pro mě, ale i pro závodní inženýry a mechaniky. Našeho Leona budeme dál ladit, ale už nyní mohu říct, že mám z testování dobrý pocit, jdeme správnou cestou,“ dodává nejlepší český okruhový jezdec současnosti, který se už nemůže dočkat na ostré porovnání s konkurencí, k němuž dojde za tři týdny během prvního květnového víkendu na Hungaroringu.

SEAT Leon Cup Racer kráčí ve šlépějích svých úspěšných předchůdců. Předchozí generace modelu SEAT Leon patřila mezi nejúspěšnější závodní cestovní vozy – například v letech 2008 a 2009 získal SEAT Leon TDI mistrovské tituly WTCC (FIA World Touring Car Championship) v hodnocení jezdců i značek. Značkové seriály SEAT Leon Supercopa a Eurocup se řadí mezi nejoblíbenější pohárové závody v motoristickém sportu.

SEAT Leon Cup Racer, s nímž bude Petr Fulín obhajovat svá prvenství v ETCC z předchozích dvou let, vychází z prodejně mimořádně úspěšné aktuální generace modelové řady SEAT Leon, která je od loňského roku nejprodávanějším modelem španělské značky. Závodní verze je koncipována pro krátké i vytrvalostní závody, takže nalézá uplatnění v široké škále závodních seriálů od ETCC až po VLN Endurance Cup na Nürburgringu.

Stejně jako u sportovního modelu Leon CUPRA pohání přední kola závodní verze Leon Cup Racer dvoulitrový čtyřválec 2.0 TSI s přeplňováním turbodmychadlem a přímým vstřikováním benzinu, který je vyladěn na nejvyšší výkon 243 kW (330 k) a maximální točivý moment 400 N.m.

Přenos hnací síly zajišťuje šestistupňová dvouspojková převodovka DSG za podpory elektronicky řízené uzávěrky diferenciálu. Závodní vůz SEAT Leon Cup Racer s hmotností 1150 kg má rozvor 2666 mm, vnější délku 4363 mm a šířku 1950 mm.


SEAT Leon Cup Racer a Petr Fulín v ETCC 2015
SEAT a Petr Fulín, dvojnásobný mistr evropského poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) a dvojnásobný vítěz Zlatého volantu, tvoří v sezoně 2015 silný tým. Nejtalentovanější český okruhový jezdec současnosti bude v ETCC 2015 obhajovat svá prvenství s vozem SEAT Leon Cup Racer v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport.

První závod se jede začátkem května na maďarském Hungaroringu, poté budou následovat závody na Slovensku (Slovakiaring), ve Francii (Paul Ricard), České republice (Masarykův okruh Brno), Belgii (Zolder) a Itálii (Pergusa).

SEAT je jedinou společností ve Španělsku v odvětví automobilového průmyslu s kompletní škálou činností zahrnujících návrh designu, vývoj, výrobu a prodej osobních vozů. Nadnárodní společnost se sídlem v Martorellu (Barcelona) je členem koncernu Volkswagen Group. SEAT vyváží více než 80 % své výroby a působí v 75 zemích. V roce 2014 dosáhl SEAT historicky nejvyšších výnosů z prodeje ve výši téměř 7,5 miliardy EUR a na celém světě prodal 390 500 vozidel.

Skupina SEAT zaměstnává 14 000 kvalifikovaných pracovníků ve třech výrobních závodech Barcelona, El Prat de Llobregat a Martorell, kde kromě ostatních modelů vyrábí především velmi úspěšné modelové řady Ibiza a Leon. Vozy SEAT Alhambra dodává výrobní závod koncernu Volkswagen Group v portugalském městě Palmela, vozy SEAT Mii vyrábí závod ve slovenské Bratislavě a Toledo závod v Mladé Boleslavi v České republice.

Španělská nadnárodní společnost disponuje jako největší průmyslový investor do výzkumu a vývoje ve Španělsku také technickým centrem, které v roce 2015 slaví své 40. výročí. V technickém centru pracuje 900 inženýrů na vývoji inovativní automobilové techniky.

V souladu s vyhlášenou strategií důsledné ochrany životního prostředí odpovídají veškeré aktivity společnosti SEAT kritériím trvale udržitelného rozvoje, a to se zvláštním zřetelem na snižování emisí CO2, efektivní využívání energií, recyklaci a opakované využívání zdrojů.

PR

Fotky

Další články