Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Neděle, 12. dubna 2015 (23:35) Pavel Jelínek

Pilot Mercedesu Lewis Hamilton získal v Šanghaji další zlato

Velká cena Číny 2015 – závod
LEWIS HAMILTON ZVÍTĚZIL V ČÍNĚ SE STRATEGIÍ DVOU PIT STOPŮ MĚKKÉ – MĚKKÉ – STŘEDNĚ TVRDÉ
MENŠÍ DEGRADACE NEŽ BYLA PŮVODNĚ OČEKÁVÁNA, PŘEDEVŠÍM
U MĚKKÝCH PNEUMATIK
STRATEGII DVOU ZASTÁVEK ZVOLILA VĚTŠINA JEZDCŮ, PILOTI JEDOUCÍ PODLE DALŠÍCH STRETEGIÍ BYLI VE VÝSLEDKOVÉ LISTINĚ VÍCE VZADU

Šanghaj, 12. dubna 2015 – Pilot Mercedesu Lewis Hamilton získal v Šanghaji druhé vítězství sezóny a podtrhl svůj status nejúspěšnějšího pilota v historii Velké ceny Číny, na svém kontě má čtyři vítězství, ke kterým startoval z pole position. Nejlepší čtyři jezdci v cíli jeli podle stejné strategie, po prvních dvou stintech na měkkých pneumatikách následoval závěrečný stint na sadě středně tvrdých pneumatik. Lewis Hamilton během druhého stintu na měkkých
pneumatikách zajel nejrychlejší kolo závodu.

Hned za nimi následovali jezdci jedoucí podle strategie měkké – středně tvrdé – středně tvrdé, ale k vidění byly i další varianty strategie. Jezdci, kteří podle nich jeli, byli ve výsledkové listině více vzadu, včetně pilota týmu Force India Sergia Pereze, který stavěl v boxech třikrát, a Fernanda Alonsa s McLarenem a obou pilotu Manoru, kteří zvolili strategii měkké – středně tvrdé – měkké.

Velká cena se scvrkla na intenzivní strategickou bitvu mezi Mercedesem a Ferrari, když Mercedes dokázal vytěžit maximum ze středně tvrdých pneumatik a Ferrari předvedlo působivé stinty na měkkých pneumatikách a dostalo vedoucí jezdce pod tlak.

Teplota tratě v průběhu závodu postupně klesala, čímž byly strategie a chování pneumatik těžko předvídatelné.

Závod byl dojet za safety carem, který na trať vyjel necelá tři kola před cílem a souboje na trati tím byly předčasně ukončeny. Jezdci přitom měli pneumatiky ve velice dobrém stavu, protože si je šetřili pro boje v samotném závěru závodu. Nedostali ovšem příležitost tento potenciál využít.

F1 nyní míří do Bahrajnu a poprvé se v letošní sezóně pojedou závody týden po sobě.  Nominovány jsou opět středně tvrdé pneumatiky P Zero White a měkké pneumatiky P Zero Yellow.

Paul Hembery, šéf motorsportu Pirelli: „V průběhu závodu klesající teplota znamenala, že předvídat strategii závodu bylo celkem náročné. Vedlo to k tomu, že jezdci na čele závodu jeli s podobnými strategiemi, když někteří v boxech stavěli o chvíli dříve a díky jevu zvanému undercut získali pozice na trati. Z pohledu čisté výkonnosti se pneumatiky chovaly přesně podle našich očekávání nebo ještě o kousek lépe.“

Nejrychlejší časy dne podle směsí:
Tvrdé Středně tvrdé Intermediate Mokré
První ROS 1:42,565 HAM 1:42,208 N/A N/A
Druhý HAM 1:42,668 SAI 1:42,652 N/A N/A
Třetí MAS 1:42,734 VET 1:43,018 N/A N/A
Nejdelší stinty závodu:
Měkké 22 kol Daniel Ricciardo
Středně tvrdé 26 kol Sebastian Vettel

Pravdometr:
Předpovídali jsme, že nejpravděpodobnějším scénářem závodu bude strategie dvou zastávek v boxech, a to se také potvrdilo. V našich předpovědích jsme tvrdili, že po startu na měkkých pneumatikách bude nejrychlejší variantou přezout ve 12. kole opět na měkké a pak ve 27. kole na středně tvrdé pneumatiky. Lewis Hamilton stavěl o něco později, než jsme předpovídali – ve
14. a 33. kole.

PR

Velká cena Číny, 3. závod MS vozů formule 1 2015 v Šanghaji:
1. Hamilton (Brit./Mercedes) 1:39:42,008 (průměr: 183,590 km/h), 2. Rosberg (Něm./Mercedes) -0,714, 3. Vettel (Něm./Ferrari) -2,988, 
4. Räikkönen (Fin./Ferrari) -3,835, 5. Massa (Braz./Williams) -8,544, 6. Bottas (Fin./Williams) -9,885, 7. Grosjean (Fr./Lotus) -19,008, 8. Nasr (Braz./Sauber) -22,625, 9. Ricciardo (Austr./Red Bull) -32,117, 10. Ericsson (Švéd./Sauber) -1 kolo.
Průběžné pořadí MS (po 3 z 19 závodů): 1. Hamilton 68 b., 2. Vettel 55, 3. Rosberg 51, 4. Massa 30, 5. Räikkönen 23, 6. Bottas 18, 7. Nasr 14, 8. Ricciardo 13, 9. Grosjean 6, 10. Verstappen (Niz./Toro Rosso) 6.
Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 119, 2. Ferrari 79, 3. Williams 48, 4. Sauber 19, 5. Red Bull 13, 6. Toro Rosso 12, 7. Force India 7, 8. Lotus 6.

Fotky

Další články