Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 2. listopadu 2020 (10:19) Pavel Jelínek

Rady: S přezutím před zimou již nečekejte......

„S přezutím a přípravou vozu na zimu nečekejte na první sněhové vločky“

 

S přechodem na zimní čas nastala nejvhodnější doba k výměně letních pneumatik za zimní

Příprava vozu by měla zahrnovat důkladnou technickou prohlídku a doplnění jeho výbavy o zimní příslušenství

Zimní pneumatiky Blizzak LM005 sbírají vítězství v nezávislých testech napříč Evropou

 

Společnost Bridgestone připomíná všem motoristům, že s přezutím a přípravou vozu na zimu neradno čekat až na první sněhové vločky. S padajícími listy klesají i teploty, často se vyskytují mlhy a četnost srážek oproti letnímu období vzrůstá. Příchod prvních mrazů a sněhových nadílek je jen otázkou času a řidiči by měli být na tento okamžik s dostatečným předstihem připraveni. Ideální volbou pro bezpečnou jízdu nástrahami pozdního podzimu a zimy jsou prémiové zimní pneumatiky Bridgestone, což potvrzují vynikající výsledky a hodnocení v aktuálních nezávislých testech napříč Evropou. V neposlední řadě vyžaduje důkladnou pozornost také celkový technický stav vozidla a jeho výbava.

 

 


 

Používání zimních pneumatik je v České republice povinné v období od 1. listopadu
do 31. března, pokud vozidlo jede po souvislé vrstvě sněhu, ledu nebo námraze. Tento legislativní požadavek má své opodstatnění, protože zimní pneumatiky jsou pro bezpečnou jízdu v zimních podmínkách nenahraditelné. Zimní pneumatiky získávají nad letními navrch již při poklesu teplot pod 7 °C. Jejich speciální směs si totiž zachovává měkkost a pružnost i za chladného počasí.


 

To však není jediná přednost zimních pneumatik, které v zimním období poskytují v porovnání s letními pneumatikami výrazně vyšší úroveň bezpečnosti, přilnavosti a dalších provozních vlastností. Automobil vybavený kvalitními zimními pneumatikami se tak vyznačuje větší jízdní stabilitou, lepší ovladatelností a citelně kratšími brzdnými dráhami. Kromě již zmíněné speciální směsi k tomu zásadním způsobem přispívají lamely s malými drážkami. Díky této konstrukci dezénu se zvyšuje tzv. „hranový efekt“. Zimní pneumatika proto nabízí lepší záběrové schopnosti ve spojení s vyšší adhezí na sněhu a ledu.


 

To všechno samozřejmě platí jen pro pneumatiky s dostatečnou hloubkou dezénu a přiměřeného stáří. Bridgestone doporučuje před každým přezouváním důkladně zkontrolovat stav pneumatik. Jízda s poškozenou nebo příliš opotřebovanou pneumatikou je velmi nebezpečná. U zimních pneumatik vyžaduje legislativa minimální hloubku dezénu 4 milimetry.

Pro stáří pneumatiky sice žádné zákonné povinnosti stanovené nejsou, specialisté ze společnosti Bridgestone však na základě testů materiálů a zkušeností z praktického provozu uvádějí, že zimní pneumatiky odvádějí optimální výkony po dobu pěti sezon, a poté se již na nich začne postupně podepisovat přirozené stárnutí směsi.


 

Při volbě nových zimních pneumatik se vyplatí vsadit na bezpečnost a kvalitu prémiových značek, což každoročně potvrzují výsledky nezávislých testů. Mezi jejich vítěze a doporučované pneumatiky tradičně patří produkty značky Bridgestone. V aktuálních testech zimních pneumatik pro sezonu 2020 kraluje svými vyváženými vlastnostmi Blizzak LM005, vlajková loď v nabídce zimních pneumatik značky Bridgestone.

Zimní pneumatika Bridgestone Blizzak LM005 zvítězila například v testech autoklubů ADAC a ACE Auto Club Europe a motoristických časopisů auto motor und sport, Auto Bild sportscars a Auto Express.


 

I nezávislí odborníci tak potvrzují, že pneumatika Blizzak LM005 poskytuje řidičům optimální provozní vlastnosti na mokru, sněhu a ledu. Bridgestone ji v současnosti nabízí ve 171 rozměrech pro kola s průměrem ráfku 14 až 22 palců. Pro pneumatiku Blizzak LM005 se tak mohou rozhodnout majitelé naprosté většiny osobních vozů. Bridgestone navíc dodává 24 velmi oblíbených rozměrů (pro 16“ až 18“ kola) v jedinečné verzi DriveGuard s inovativní technologií run-flat.

Řidiči mohou v tomto případě bezpečně ovládat svůj vůz a pokračovat v jízdě (rychlostí až 80 km/h) i po ztrátě tlaku v poškozené pneumatice. Tímto způsobem mohou přitom ujet až 80 km.


 

Dalším argumentem pro pneumatiku Blizzak LM005 je hodnocení adheze na mokru „A“ na štítku EU u všech nabízených rozměrů a verzí. Pneumatika Blizzak LM005 nabízí řidičům také vyšší úroveň trvalé udržitelnosti díky nízkému valivému odporu a spotřebě paliva. Vítaným přínosem je i nízká hlučnost při odvalování. Energeticky hospodárná pneumatika poskytuje řidičům úspory nákladů rovněž dlouhou životností, během níž se do ovzduší uvolní méně emisí.


 

Bridgestone doporučuje, aby motoristé po výměně pneumatik věnovali pozornost také přípravě vozidla na zimu. Motoristé totiž čelí v nejchladnějším ročním období s krátkými dny a dlouhými nocemi zvýšenému riziku vážných nehod kvůli nepřízni počasí i špatné viditelnosti. Maximální bezpečnost a spolehlivost provozu zajistí důkladná kontrola technického stavu a náprava zjištěných nedostatků především u osvětlení, brzdové soustavy, stěračů, akumulátoru a provozních kapalin.


 

S úskalími zimního provozu si řidiči lépe poradí, pokud mají ve svém voze po ruce potřebné pomocníky, jakými jsou startovací kabely, škrabka na led, smetáček, lopatka, pracovní ochranné rukavice, kapesní svítilna, teplé deky a oblečení, termoska s čajem nebo dostatečné množství nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů pro doplňování na cestách. Fanoušci zimních sportů by se do zasněžených hor neměli vydávat bez sněhových řetězů. Pokud by k uvíznutí vozu ve vysokém sněhu přece jen došlo, pomůže písek a kvalitní tažné lano.

 

 


 

V mrazivém ránu se může hodit rozmrazovač zámků, který by měl mít řidič vždy u sebe. Přístupu do vozu mohou zabránit také přimrzlé dveře. Účinnou prevencí je ošetření pryžových těsnění dveří vhodnými prostředky, například jelením lojem nebo glycerinem.

Důležitá je samozřejmě i péče o vůz v průběhu celého zimního období. Její součástí by mělo být například pravidelné důkladné mytí a sušení vozidla, při němž se kromě nečistot odstraní také nežádoucí nánosy soli vystavující kovové plechy a další díly zvýšenému riziku koroze. A v neposlední řadě je důležité pravidelně kontrolovat stav pneumatik a udržovat jejich tlak v rozmezích hodnot doporučovaných výrobcem vozidla pro příslušný druh provozu.

 

 

PR

Další články

Komentáře