Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 25. dubna 2015 (20:51) Pavel Jelínek

Rallye Šumava Klatovy byla sledována s velkým očekáváním

V Klatovech, 24.4.2015

V Klatovech po pátku na čele Kopecký a Myrsell

Nový vůz Škoda Fabia R5 vyhrál hned svojí premiérovou rychlostní zkoušku. I poté se posádce Jan Kopecký – Pavel Dresler dařilo a po první etapě vede jubilejní 50. ročník Rallye Šumava Klatovy. Na čele souběžně pořádané 24. Historic Vltava Rallye jsou Švédové Myrsell a Junttila.

Další informace přibývají také na klubových stránkách www.pamk.cz

Úvod letošní Rallye Šumava Klatovy byl sledován s tak velkým očekáváním, jako málokterá domácí automobilová soutěž posledních let. Důvodů bylo několik. Jedním z důvodů bylo určité uvolnění regulí národního šampionátu, které přilákalo na start mnohem širší a pestřejší startovní pole, než tomu bylo v minulých letech.

Nečekaně se v Klatovech představil s vozem Citroën DS3 R5 také Francouz Bouffier, vítěz Rallye Monte Carlo 2011, zejména se ale očekávala premiéra nové mladoboleslavské závodní zbraně.

Hned první rychlostní zkouška měla napovědět, zda dokáže vůz Škoda Fabia R5 navázat na úspěchy své předchůdkyně. I díky tomu byl Klatovský okruh doslova obsypán fanoušky, atmosféra připomínala tzv. zlatou éru české rallye z počátku 21.století. Kolem půl šesté odpolední bylo jasno. I opticky bylo zřejmé, že Jan Kopecký v každém ze tří kol ubíral z náskoku před ním startujícího Václava Pecha, plzeňský obhájce prvenství i titulu přes veškerou snahu nedokázal tempu škodovky stačit.

V cíli byl rozdíl mezi Kopeckým a Pechem víc jak sedmivteřinový, a přestože na následující erzetě Pech se svým Mini kontroval a dílčím prvenstvím něco ze ztráty na soupeře ubral, v Mladé Boleslavi mohli být spokojeni. Západočech pak navíc na RZ3 odstoupil pro poruchu kardanu a na druhou příčku se posunul hostující Bouffier. Ten však Kopeckého za celou etapu neporazil ani jednou a v cíli etapy na něj ztrácel 47 sekund.

Třetí příčka patřila po pátku Romanu Odložilíkovi s vozem Subaru Impreza WRC, toho v závěru dne mohutně dotahoval Pavel Valoušek. Do první osmičky se vešli také Sýkora, Černý a Vlček, ale i nejrychlejší pilot třídy 3 Václav Kopáček se svým Subaru Impreza WRX STI. Kategorii 2WD vedl po pátku Smékal před Dunovským a Lungou.

Z favoritů naopak odstoupili Dohnal, Jelínek, Trněný či Březík, ale také známý hudebník Dan Landa, který si už v úvodu neporozuměl se spojkou svého vozu.

Po první etapě souběžné 24. Historic Vltava Rallye byl na čele pořadí obhájce loňského prvenství Mats Myrsell před Norem V.Ch.Jensenem. Další rychlý Seveřan Johnsen (který stejně jako Myrsell a Jensen jel s vozem Porsche 911) v samotném závěru dne odstoupil s poruchou motoru. Podobně dopadl už v úvodu Jiří Navrátil, který měl být v mezinárodním klání největším domácím želízkem v ohni.

V národním šampionátu historických vozů si v pátek vedl nejlépe Jiří Jirovec (BMW M3), jemuž nejlépe sekundovali v úvodu soutěže Petr Hustý (Alfa Romeo), s padající tmou pak ale zejména Jan Krejča (Škoda 130 LR) a Martin Knížek (Škoda Favorit). Zdárně proběhla také úvodní část Rallye Šumava Legend, ve které se posádkám a jejich zajímavým vozům neměří čas.

Organizátory potěšil velký divácký zájem o celou první etapu, úspěch zaznamenala i nová městská rychlostní zkouška. Celá první etapa se obešla bez větších havárií či jakýchkoliv zranění.

Karel Špaček, tiskové středisko

PR

Fotky

Další články