Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 2. listopadu 2020 (11:24) Pavel Jelínek

Roudnická Buggyra vyšle na Dakar 2021 dvě Tatry a dvě buginy.

BUGGYRA ZBROJÍ NA DAKAR 2021

Zatímco okruhová sekce týmu Buggyra Zero Mileage Racing sbírá v letošní neobvyklé sezóně jeden úspěch za druhým, pracují dakarští specialisté na technice pro další ročník nejslavnějšího dálkového závodu sezóny.

Poprvé s automatem

Ve srovnání s loňským rokem práce přibylo, neboť roudnický tým s globální působností vyšle do boje v kategorii kamiónů dvě Tatry, mezi buginami pak bojovat stejný počet strojů Can-Am. „Vůbec poprvé jsme se rozhodli nasadit na Dakar kamión s automatickou převodovkou, který bude řídit Martin Šoltys,“ prozradil šéfkonstruktér David Vršecký. „S pravděpodobností hraničící s jistotou můžeme říci, že Tatra bude rychlejší v dunách, protože kola budou neustále v záběru.

Při nájezdu duny s manuální převodovkou se musí jezdec vyrovnat s tím, že dunu vyjede s kvaltem, který zařadil před jejím začátkem, v polovině kopce nemá šanci řadit.“ Přestože se automatická převodovka rovná v případě Buggyry novince, podle Davida nelze hovořit o neúměrném riziku.

„Převodovka je vyzkoušená, v tomto případě si nechceme hrát na průkopníky, samozřejmě, auto se bude chovat jinak, než je tomu v případě manuálu, ale s tím počítáme. Řekl bych asi tolik, že jsme připraveni. Navíc druhá Tatra bude osazena standardní manuální převodovkou, budeme tak moci porovnávat data.“   

 

 

 

 

 

 

 

 

Místo hodin minuty

Po loňském seznámení se s třídou SSV plánuje Buggyra útok na první desítku. „Při práci na nových Can-Am jsme snad každou hodinu vzývali Pepu Macháčka. Auto bylo z dnešního pohledu hodně těžce řiditelné, musel si toho hodně vytrpět, přesto dovezl buginu se spoustou dat do cíle. Udělali jsme hodně změn na nápravách a podvozku, první desítka se jeví při normálním průběhu soutěže jako reálná,“ prozradil David s tím, že došlo k dalšímu výraznému posunu.

„V lednu to bylo o tom, že servis buginy zabral skoro více času, než tomu bylo v případě kamiónu. Teď jste to vymysleli tak, že servis, který byl mnohdy o hodinách, zvládneme za desítky minut.

 

PR

Buggyra

Petr Bošnakov

 

 

 

 

foto týmu

Fotky

Další články

Komentáře