Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 25. dubna 2015 (00:35) Pavel Jelínek

Sebastiana Ogiera zastavil v úvodu Argentiny motor. Vede Meeke

Jednatřicetiletý  Sebastian Ogier, úřadující mistr světa, sice vyhrál úvodní čtvrteční erzetu, celkově již tu druhou ale již vůbec  nedokončil. Šest kilometrů před cílem jej zastavily problémy s motorem.

Přišel tak nejen o možnost vítězné premiéry v Argentině, ale také o šestou výhru v MS za sebou, čímž by vyrovnal rekordní sérii krajana a předchůdce na trůnu Sébastiena Loeba.

Do vedení se tak dostal obvykle dravý i rychlý  Brit Chris Meeke se citroënem, který tak útočí na své první vítězství v kariéře. Jenže, jak známo, dokáže být sice hodně rychlý, ale umí také pěkné karamboly.

Po sedmi erzetách má Meeke v čele náskok minuty a osmi sekund před Norem Madsem Östbergem , jedoucím také s citroënem. Třetí se pak drží zkušený  Fin Jari-Matti Latvala, Ogierův týmový kolega a zároveň mimo jiné loňský vítěz.

Českému jezdci Martinu Prokopovi patří průběžně skvělá šestá pozice. Prokop mimochodem před třemi lety v Argentině zaznamenal nejlepší výsledek ve své kariéře, když dojel těsně za medialí, čili čtvrtý.

Argentinská rallye 2015 - po 3. rychlostní zkoušce:

1. Meeke, Nagle (Brit., Ir./Citroën DS3) 51:27,0,

2. Latvala, Anttila (Fin./Volkswagen Polo-R) -15,3,

3. Östberg, Andersson (Nor., Švéd./Citroën DS3) -36,2,

 4. Tänäk, Molder (Est./Ford Fiesta RS) -1:00,5,

5. Evans, Barritt (Brit./Ford Fiesta RS) -1:11,0,

6. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i20) -1:16,0,

7. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -1:35,4.

8. Khalid Al Qassimi/Chris Patterson (DS 3 WRC) +6:01.8
9. Abdulaziz Al-Kuwari/Marshall Clarke (Ford Fiesta RRC) +6:46.3
10. Yurii Protasov/Pavlo Cherepin (Ford Fiesta RRC) +8:43.3…

FASTEST TIMES

Kris Meeke, 3 – Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala and Dani Sordo, 1.

LEADERS

SS1: Sébastien Ogier

SS2 to SS6: Kris Meeke

 

a ještě pár rozhovorů s jezdci Citroenu :

Kris Meeke: “We knew that it would be an incredibly difficult day, even the most experienced drivers had problems. For us, on the other hand, the DS 3 WRC was perfect. Although the road surface was very rough, I felt really comfortable in the car and the times were good. I just focussed on my own driving. For the time being, everything is going well, so there’s no need to change anything!”

Mads Østberg: “We are sticking to the plan we had before the start of the rally. The aim is to drive at our own pace, without taking any risks. It’s great to finish in second position after this difficult first leg. It augurs well for the rest of the rally, especially with our team-mates in front of us. We have to keep going tomorrow.”

Khalid Al Qassimi: “It was very rough. I decided to be cautious on the first loop to get my bearings. I tried to increase my pace a little bit after that. This afternoon, I went with soft tyres. It was more difficult on the last twenty kilometres, but that was part and parcel of our strategy.”

Stéphane Lefebvre: “We had to drive in the dust kicked up by the crews completing the stage ahead of us. This afternoon, we broke a shock absorber during the long stage, on the hard, extremely rough roads. I have been making a lot of corrections to my pace notes between the two runs. You really need experience in conditions like these to be comfortable. We saw a lot of crews stopped at the side of the road throughout the day, so it’s positive that we are still in the race.”

Fotky

Další články