Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pondělí, 13. července 2020 (13:22) Karel Lacina

Třetím závodním dnem vyvrcholil ve Virginii úvodní podnik GT World Challenge America.

Třetím závodním dnem skončilo ve Virginii restartovací kolo GT World Challenge America a stejně jako v předešlých dnech se všichni potýkali s velice horkým počasím. 


Do druhého závodu GT vstupovaly všechny týmy s odhodláním vrátit zdrcující porážku ze soboty týmu Racers Edge, jehož Acury první jízdu zcela ovládly. Po startu to však na žádnou změnu nevypadalo, do čela šel Trent Hindman, za ním jela dvojice Mercedesů DXDT Racing s Braunem a Dalzielem, dobře odstartovalo Porsche Wright Motorsport a na pátém místě čekal na příležitost Kyle Marcelli s druhou Acurou.

Hindman s více než dvousekundovým náskokem zajel jako první k povinné zastávce v boxech a za několik okamžiků ho následovali i další jezdci. Celé pole se zamíchalo a do druhé části závodu vyrážel jako lídr George Kurtz , jenž převzal volant Mercedesu od Brauna, za ním obě Acury v pořadí Barkey a Blackstock a celá smečka dalších. Zatímco Kurtz si vypracoval už skoro osmisekundový náskok, situace se hodně zkomplikovala pro Racers Edge.

Blackstock musel zajet znovu do boxů odpykat trest za překročení rychlosti jeho kolegy a Barkey se ocitl osamocený v obležení Mercedesů, když za ním dotíral Askew. Když už měl Kurtz 10 sekund k dobru, skončil mimo trať Poordad s Porsche a díky žluté fázi se opět vše sjelo dohromady.

Po restartu sice Kurtz svoji pozici jistil, ale Barkey se ho držel hodně těsně a navíc začal zlobit i Fuentes, který se dostal přes Askewa. Ve velice těsném dojezdu Kurtz první místo udržel, ale Barkey byl pouze o 0, 226 s zpět a Fuentesovi chybělo 0, 713. 


1. DXDT RACING Kurtz/ Braun MERCEDES CLK AMG GT3
2. RACERS EDGE MOTORSPORT Barkey/ Marcelli ACURA NSX GT3
3. SQUADRA CORSE Fuentes/ Baptista FERRARI 488 GT3

4. WINWARD RACING Wilson/ Ward MERCEDES CLK AMG GT3
5. TR3 RACING Mergue/ Sweedler FERRARI 488 GT3
6. DXDT RACING Askew/ Dalziel MERCEDES CLK AMG GT3
7. RACERS EDGE MOTORSPORT Blackstock/ Hindman ACURA NSX GT3
8. WRIGHT MOTORSPORT Poordad/ Root PORSCHE 911 GT3 R

 

 

 


Nedělní program otevřel již třetí závod GT4 XSprint s výměnou jezdců, který se jel jako náhrada za zrušené Long Beach. Po odmávnutí startérem se na špici drali všichni favorité a z první zatáčky vyjížděl jako první Nick Wittmer před Wilsonem, byl zde i žlutý McLaren týmu Andretti Autosport a James Walker s BMW BimmerWorld.

Tomu se však nepodařil ideálně restart po žluté fázi a po kontaktu s jiným vozem klesl pořadím. Zatímco v polvině zajížděli všichni postupně k mechanikům, Wittmer čekal až na poslední možnou chvíli a když předal volant Harrymu Gottsackerovi byl jejich vůz díky náskoku stále v čele. Na druhém místě jel Hart před Andrettim, Bill Auberlein se vydal stahovat ztrátu svého kolegy ze sedmého místa.

Bohužel ani Gottsackerovi nebylo přáno a i on musel znovu do boxů pykat za rychlostní prohřešek svého spolujezdce. Do čela se tak dostal Hart před Andrettia a Ciraulem, Auberlein už opanoval čtvrté místo a za několik okamžiků se dostal i před Ciraula na třetí.

Na čele se rozhořela velká bitva mezi Hartem a Andrettim, ze které vyšel vítězně prvně jmenovaný, Andretti chyboval, uvolnil místo i Auberleinovi a byl rád za třetí místo.


1. NOLASPORT Travis/ Hart PORSCHE 718 CAYMAN GT4
2. BIMMERWORLD Walker/ Auberlein BMW M4 GT4
3. ANDRETTI AUTOSPORT Mullan/ Andretti MCLAREN 570S GT4

4. STEPHEN CAMERON RACING Quinlan/ Liefooghe BMW M4 GT4
5. ST RACING Tan/ Miller BMW M4 GT4
6. CCR TEAM TFB Barber/ Ciraulo BMW M4 GT4
7. FLYING LIZARD MOTORSPORT Vogel/ Cooper MCLAREN 570S GT4
8. REARDEN RACING Burton/ Kozarov ASTON MARTIN VANTAGE GT4
9. ST RACING Wittmer/ Gottsacker BMW M4 GT4
10. RS1 Dalton/ Gallagher ASTON MARTIN VANTAGE GT4

 

 

 


Poslední závod GT4 začal tradičním soubojem trojice Pumpelly, Cooper a Andretti. Zatímco Andretti se držel Pumpellyho jako klíště, Andretti jejich tempu nestačil. Po uplynutí 38 minut závodu v nájezdu do 14 zatáčky Cooper nekompromisně zaútočil a na brzdy se před Pumpellyho dostal.

Tomu začal u jeho Porsche vynechávat motor a v dalším kole šel před něho i Andretti, když se dokázal vrátit zpět do hry. Pumpelly se však nehodlal jen tak vzdát a když byl v úseku Oak Tree Andretti moc široký , hned se dral vedle něho, ale zatím bez úspěchu.

Andretti bohužel nedokázal udržet své nervy na uzdě. Když zbývalo sedm minut do konce, na South Bend vyjel mimo trať a než se vrátil zpět , byl před ním nejenom Pumpelly, ale i Liefooghe a těsně za ním dotíral Staveley. Cooper tak zakončil vítězně celý víkend ve Virginii před druhým Pumpellym, který se dostal na pozici lídra celkového pořadí.


1. Michael Cooper MCLAREN 570S GT4
2. Spencer Pumpelly PORSCHE 718 CAYMAN GT4
3. Greg Liefooghe BMW M4 GT4

4. Jarett Andretti MCLAREN 570S GT4
5. Drew Staveley FORD MUSTANG GT4
6. James Pesek FORD MUSTANG GT4
7. Michael Dinan ASTON MARTIN VANTAGE GT4
8. Jeff Courtney MERCEDES CLK AMG GT4
9. Jason Bell PORSCHE 718 CAYMAN GT4
10. Jeff Burton ASTON MARTIN VANTAGE GT4

 

 

 


Mezi vozy TCR to byla i na potřetí stejná písnička. Tyler Maxson s Velosterem odjel hned po startu a nikomu ze soupeřů nedal nejmenší šanci. Velký boj naopak předvedla divize TC, kde se mezi trojicí Schwartz, Grahovec a Clay rozhořela nekompromisní řež. Vítězství nakonec vydřel Toby Grahovec, když odvážným manévrem venkem předjel Shwartze.

Ani divize TCA nepřinesla žádnou nudu. Na čele se překvapivě objevil Roy Fulmer s Hondou, přes kterého šel brzy Mejia s Mini Cooperem. Za touto dvojicí se přetahoval Pombo s Gonzalezem a byl to právě Pombo, jenž jako další překonal Fulmera. V cíli se však smál Gonzalez, který se dokázal vyvézt při předjíždění o kolo vozy TCR a protáhl se jak kolem Pomba tak i Mejii.

Dvojice Mini Cooperů už neměla prostor na zvrat, když po kolizi jednoho vozů byly v závěru vyvěšeny žluté vlajky a jízda se v poklidu dojela do cíle.

 


TCR
1. Tyler Maxson HYUNDAI VELOSTER TCR
2. Victor Gonzalez HONDA CIVIC TYPE R TCR
3. Scott Smithson HONDA CIVIC TYPE R TCR

4. Roy Block ALFA ROMEO GIULIETTA TCR
5. Alex Papadopulos HYUNDAI VELOSTER TCR
6. CJ Moses HONDA CIVIC TYPE R TCR
7. Olivia Askew HONDA CIVIC TYPE R TCR

 

 


TC
1. Toby Grahovec BMW M240iR CUP
2. Johan Schwartz BMW M240iR CUP
3. James Clay BMW M240iR CUP

4. Phil Bloom BMW M240iR CUP
5. Chandler Hull BMW M240iR CUP
6. Joseph Federl NISSAN 370Z
7. Tom Capizzi BMW M240IR CUP
8. Rob Slonaker BMW M240iR CUP
9. Bruce Robson BMW M240iR CUP

 

 

 


TCA
1. Tyler Gonzalez HYUNDAI VELOSTER TURBO
2. Tomas Mejia MINI COOPER JCW
3. Mark Pombo MINI COOPER JCW

4. Kevin Boehm HONDA CIVIC SI
5. Roy Fulmer IV HONDA CIVIC SI
6. Luke Lange HYUNDAI VELOSTER TURBO
7. Jonathan Newcombe HONDA CIVIC SI
8. Ben Bettenhausen SUBARU BRZ TS
9. Damon Surzyshyn SUBARU BRZ TS
10. Matt Forbush HYUNDAI VELOSTER TURBO

 

 

 

 

 

Zdroj: SRO America

Neprošlo jazykovou korekturou


 

Další články

Komentáře