Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 11. července 2020 (14:22) Karel Lacina

Úvodní den GT World Challenge America ve Virginii ve znamení vozů GT4 a TC.

GT World Challenge America absolvovuje o tomto víkendu druhý start do letošní sezony, když po prvních závodech na COTA motory na celém světě utichly. Na okruhu ve Virginii už se zápolí opět naplno a celý program otevřely již v pátek GT4 a vozy TC.


Úplně jako první vyjely na rozpálený asfalt VIRginia Raceway speciály GT4 k zahajovacímu padesátiminutovému sprintu. Z první pozice rozjel závod nejlépe Spencer Pumpelly s Porsche Cayman, za ním se drželi Staveley s Mustangem, Cooper a Jarett Andretti s McLareny. Andretti okamžitě zaútočil na Coopera a když se před něho dostal byl dalším na řadě Staveley. Pumpelly metr po metru zvyšoval svůj náskok, který se pohyboval okolo tří vteřin, ze hry naopak vypadl Cooper.

Se svým černým McLarenem zajel neočekávaně do boxů a mechanici museli řešit problémy s motorem. To vůbec nemuselo zajímat Pumpellyho, který nepřipustil žádný zvrat a bez problémů projel vítězně cílem. Druhý Andretti naopak udělal několik menších chyb a dovolil Staveleyemu, aby se na něho dotáhl a začal tlačit, ale nakonec druhé místo patří jemu.

Jako čtvrtý celkově se na cílové čáře objevil vítěz skupiny Am Dinan s Aston Martinem. Jediným zajímavějším soubojem na tarti byl duel o druhé místo v kategorii Am. Zde Jeff Courtney s Mercedesem tvrdě bojoval se Seanem Quinlanem na BMW a přestože Quinlan dokázal dlouho držet soupeře za sebou nakonec jeho tlaku přesto neodolal.


1. Spencer Pumpelly PORSCHE 718 CAYMAN GT4
2. Jarett Andretti MC LAREN 570 S
3. Drew Staveley FORD MUSTANG

4. Michael Dinan ASTON MARTIN VANTAGE
5. Jeff Courtney MERCEDES CLK AMG
6. James Pesek FORD MUSTANG
7. Sean Qinlan BMW M4
8. Jeff Burton ASTON MARTIN VANTAGE
9. Christopher Gumprecht MERCEDES CLK AMG
10. Paul Terry ASTON MARTIN VANTAGE

 

 

 


Naprosto nečekaný závěr měl úvodní závod SprintX se střídáním jezdců. Pro jasné vítězství si jel s bezpečným náskokem Harry Gottsacker, když v nájezdu do cílové rovinky došel benzin u jeho BMW M4 a nešťastný jezdec musel rapidně zpomalit. Za několik okamžiků kolem něho prolétl překvapený Bill Auberlein s dalším BMW a jeho tým Bimmer World se mohl radovat z naprosto nečekaného triumfu.

Gottsacker dovlekl svůj vůz do cíle pouze na výpary na konečném sedmém místě. Problémy s palivem však měli i další, tým NOLASPORT si jel se svým Caymanem pro vítězství v kategorii Am, jenže i oni museli zvolnit a toho využil Rearden Motorsport s Mercedesem.

Neuspěl také tým Andretti Racing, když po výměně jezdců usedl do McLarenu Jarrett Andretti a již z boxů vyjížděl s technickou závadou, aby záhy svůj vůz odstavil definitivně.

 


1. Walker/ Auberlein BMW M4
2. Quinlan/ Liefooghe BMW M4
3. Bell/ Davis PORSCHE 718 CAYMAN

4. Belluardo/ Heylen PORSCHE CAYMAN CS MR
5. Dinan/ Foley ASTON MARTIN VANTAGE
6. Burton/ Kozarov ASTON MARTIN VANTAGE
7. Wittmer/ Gottsacker BMW M4
8. Putt/ Koch ASTON MARTIN VANTAGE
9. Dalton/ Gallagher ASTON MARTIN VANTAGE
10. Wilson/ Allen MERCEDES CLK AMG

 

 



Copeland Motorsport připravil pro letošní rok zbrusu nové Hyundai Veloster TCR a Tyler Maxson s ním exceloval už v prvním závodě TC America před pauzou na COTA, kde dvakrát vyhrál. Ani nucená přestávka na jeho formě nic nezměnila a Maxson zcela opanoval i první závodní jízdu ve Vrginii. Se soupeři si poradil stylem start cíl.

Za ním jela armáda několika Civiců, ze kterých byl nejúspěšnější Scott Smithson, jemuž se podařilo hned v úvodu odsunout za svá záda Victora Gonzaleze, jemuž nebylo dopřáno ani třetí místo, když v závěru prorazil pneumatiku. Bronz tak patří Tristanovi Herberovi s jediným Audi v poli. Divize TC byla opět velkou bitvou vozů BMW 240iR.

Toby Grahovec s velkým úsilím držel za sebou hned trojici pronásledovatelů, ale nejprve se před něho na brzdy dostal úřadující šampion Johan Schwartz, kterého za několik okamžiků napodobil i Clay. V dramatickém dojezdu využil Grahovec slipstreamu a na cílové čáře znovu Claye odsunul za sebe na třetí místo.


Ve třídě TCA si zajeli samostatný závod Pombo a Mejia s Mini Coopery, kteří  odsoudili zbytek pole do role statistů. V bratrovražedném boji byl nakonec úspěšnější Mejia, třetím místem držel prapor týmu Copeland Motorsport Tyler Gonzalez.

 

TCR


1. Tyler Maxson HYUNDAI VELOSTER TCR
2. Scott Smithson HONDA CIVIC TYPE R
3. Tristan Herbert AUDI RS3 LMS

4. Luke Rumburg VW GOLF GTI
5. Olivia Askew HONDA CIVIC TYPE R
6. CJ Moses HONDA CIVIC TYPE R
7. Roy Block ALFA ROMEO GIULIETTA
8. Vinnie Lima AUDI RS3 LMS
9. Victor Gonzalez HONDA CIVIC TYPE R

 


TC


1. Johan Schwartz BMW M240iR CUP
2. Toby Grahovec BMW M240 iR CUP
3. James Clay BMW M240 iR CUP

4. Chandler Hull BMW M240iR CUP
5. Tom Capizzi BMW M240iR CUP
6. Phil Bloom BMW M240iR CUP
7. Joseph Federl NISSAN 370Z
8. Rob Slonaker BMW M240iR CUP
9. Steve Streimer BMW M240iR CUP
10. Ruben Iglesias HONDA CIVIC TYPE R

 


TCA


1. Tomas Mejia MINI COOPER JCW
2. Mark Pombo MINI COOPER JCW
3. Tyler Gonzalez HYUNDAI VELOSTER TURBO

4. Kevin Boehm HONDA CIVIC SI
5. Joey Essma SUBARU BRT TS
6. Caleb Bacon HYUNDAI VELOSTER TURBO
7. Roy Fulmer IV HONDA CIVIC SI
8. Luke Lange HYUNDAI VELOSTER TURBO
9. PJ Groenke SUBARU BRZ TS
10. Jonathan Newcombe HONDA CIVIC SI

 

 

 

 

Zdroj: SRO America

Neprošlo jazykovou korekturou


 

Další články

Komentáře