Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Úterý, 23. června 2020 (21:18) Karel Lacina

Virtuální závody si vyzkoušeli i jezdci japonského šampionátu SuperGT.

Letošní nastolený trend virtuálního závodění se nevyhnul ani Japonsku. O víkendu tak za volanty simulátorů usedli i piloti ze seriálu SuperGT.


Akce se konal na okruhu Fuji Speedway a oproti realitě zde nedošlo k rozdělení kategorií GT500 a GT300, ale všichni měli k dispozici buď speciál GT3 nebo vůz skupiny 3, což je ekvivalent GT3 ve hře Gran Turismo Sport.

Na platformě této videohry se také jelo s pomocí Play Station4 a jednotlivé vozy měly zbarvení vytvořené fanoušky a všichni nastoupili v podstatě se stejnou značkou, kterou reprezentují i v SuperGT, takže legendy , jako Satoshi Motoyama,  respektive Juichi Wakisaka , používaly Nissan GTR a Supru GR.


Už samotná kvalifikace pro tento vyjímečný závod byla velice dramatická a jednotliví jezdci se přetahovali o nejlepší čas. Postavení na čele startovního roštu nakonec získal Ryo Hirakawa s Toyotou společně s Tadasukim Makinem na Hondě, naopak Wakisaka, Motoyama nebo Hoshino dosáhli pouze časy na konci první dvacítky.

 

 

 


Hirakawa bezchybně odstartoval  a hned za ním vyrazili Makino, Iguchi a Otsu, velké problémy měl naopak Ronnie Quintarelli, když ho jeden ze soupeřů poslal nekompromisně ven z tratě. Přestože Hirakawa prokázal při kvalifikačních jízdách svoji rychlost, tentokrát mu to moc nešlo a i díky opotřebení pneumatik ho brzy zdolal Yoshimoto.

Hirakawa zanířil do boxů a na špici se rozpoutala tvrdá bitva mezi Yoshimotem a Iguchim, jenž zakrátko převzal první post, a za nimi byla už další silná trojice jezdců. Iguchi vedl celé pole až do zastávek v boxech, kde několik pilotů hodně zmatkovalo a docházelo v reálu k nemožným situacím.


Situace se nakonec vykrystalizovala tak, že na první pozici jel chvíli Hirakawa, kterého brzy vystřídal Sasaki, za nímž byli Chiyo a Iguchi, kteří měli výhodu středních pneumatik. Chiyo bohužel chyboval ve strategii doplnění paliva a musel zvolnit, díky čemuž Sasaki poodjel už na rozdíl pěti sekund před Iguchim.

Sasaki už si pozici pohlídal a stal se historicky prvním vítězem speciálního závodu SGT GTS. Pro druhé místo si jel Chiyo, ale v poslední zatáčce opět musel díky nedostatku paliva hodně zvolnit a okamžitě se kolem něho přehnali nejprve Iguchi a za ním i Hiroki Otsu.

 

 

 


Vítězný Daiki Sasaki se po závodě svěřil se svými dojmy - " Věděl jsem, že v tomto závodě , když jedete v těsném kontaktu s jinými vozy , můžete poměrně hodně vytěžit ze slipstreamu, ale důležité bylo jak rychle dokážu jet na středních gumách. Za polovinou závodu jsem obul měkké a to byla správná strategie.

Nedostal jsem se do mnoha bitev a myslím, že jsem dokonale využil svoje schopnosti. V reálném závodě bych se musel vypořádat se zbytky pneumatik, ulpívajícími na mých kolech, které způsobují menší přilnavost a zpomalení, ale v tomto virtuálním závodě fungovala přilnavost neuvěřitelně.

 

 

Zdroj: SuperGT

Neprošlo jazykovou korekturou
 

Další články

Komentáře