Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Pátek, 13. března 2015 (16:46) Pavel Jelínek

Zájem o nový rallyový speciál Fabia R 5 je již nyní u zákazníků obrovský

ákazníci z rallyové scény napjatě čekají
na nový vůz ŠKODA Fabia R 5
› Zákaznický program ŠKODA Motorsport pokračuje
› Zájem o nový rallyový speciál Fabia R 5 je již nyní u zákazníků obrovský
› Michal Hrabánek: „Fabia R 5 naváže na úspěchy vozu Fabia Super 2000“
› Zákazníci kromě vysoce moderního soutěžního vozu získají také podporu týmu ŠKODA Motorsport

Mladá Boleslav, 13. března 2015 – Zákaznický program ŠKODA Motorsport bude po úspěších s vozem Fabia Super 2000 pokračovat i s novým speciálem Fabia R 5. Zájem o nový soutěžní vůz této značky je ve světě rally již nyní obrovský. Existuje dlouhá čekací listina na špičkový vůz Fabia R 5 s pohonem všech kol a novým turbomotorem.

„Vůz Fabia Super 2000 byl v minulých letech důležitým vývěsním štítem naší značky. Úspěch tohoto vozu působivě podtrhuje technickou způsobilost a nadšení celého týmu ŠKODA pro motoristický sport. Na to budeme s R 5 navazovat,“ říká šéf ŠKODA Motorsportu Michal Hrabánek. „O tom jsou zjevně přesvědčeny také mnohé soukromé týmy z motoristického sportu. Seznam zájemců je už nyní dlouhý.“

To, že peníze do soutěžního speciálu ŠKODA jsou dobře vložené, prokázal vůz Fabia Super 2000. Během šesti let bylo v rámci zákaznického programu zákazníkům od Austrálie po Paraguay prodáno přes 60 kusů nejúspěšnějšího modelu za 114letou úspěšnou historii ŠKODA Motorsport. S vozem Fabia Super 2000 získali jezdci a týmy téměř 50 mezinárodních a národních titulů. Zkušený soutěžní jezdec Raimund Baumschlager sám vyhrál pět mistrovství ve své vlasti - Rakousku a je nyní, stejně jako tomu bylo u modelu Fabia Super 2000, členem týmu ŠKODA, který vyvíjí a testuje nový vůz Fabia R 5.

„Fabia Super 2000 byla nejlepším autem ve své třídě a já vycházím z toho, že Fabia R 5 jím v budoucnu bude také,“ říká Baumschlager. „Testoval jsem ji na sněhu, asfaltu a šotolině a dojmy jsou na všech površích excelentní.“
Zájemci o žhavou novinku Fabia R 5 dostanou vedle velice konkurenceschopného vozu také technickou podporu od týmu ŠKODA Motorsport. „Tak mohou obě strany sdílet své know-how a dlouhodobě z toho profitovat,“ říká Hrabánek. Šéf ŠKODA Motorsport vychází z toho, že vůz Fabia R 5, vyvinutý na bázi sériového modelu Fabia, bude homologován Světovou automobilovou federací FIA. Po úspěšné přejímce dostanou vozy i zákazníci.

Čeká na ně špičkový soutěžní vůz s pohonem všech kol, který je - v souladu s předpisy FIA - vybaven turbomotorem o objemu 1,6 litru. To je - vedle změn v designu karoserie - ta největší technická změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru modelu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětistupňovou převodovku a vzpěry McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 1 230 kg. Baumschlager: „Fabia R 5 je při jízdě ještě přesnější a díky turbomotoru nadchne silným točivým momentem.“


ŠKODA Motorsport:
ŠKODA je v motoristickém sportu aktivní už od roku 1901 a již několikrát dosáhla vítězství v sérii Intercontinental Rally Challenge (IRC), v mistrovství Evropy (ERC), APRC (Asia-Pacific Rally Championship) nebo v jednotlivých slavných závodech, jako například na nejstarší rally na světě, která se od roku 1911 pravidelně koná v Monte Carlu.
Soutěžní speciál Fabia Super 2000 je nejúspěšnější model ve 114leté sportovní historii značky ŠKODA. V roce 2014 slavila ŠKODA hattrick v hodnocení jezdců i značek asijsko-pacifického mistrovství (APRC). Novým šampionům Janu Kopeckému/Pavlu Dreslerovi (CZ/CZ) se tak podařil historický mistrovský kousek, když jako první posádka v historii ve dvou po sobě následujících letech získala mistrovský titul v hodnocení jezdců mistrovství Evropy FIA (ERC) a poté i v APRC.
V ERC vyhrál tým ŠKODA Motorsport v roce 2014 zásluhou posádky Esapekka Lappi/Janne Ferm (FIN/FIN) potřetí za sebou titul s vozem ŠKODA Fabia Super 2000. Před Lappim získali ve voze ŠKODA Fabia Super 2000 tituly mistrů Evropy Fin Juho Hänninen (2012) a Jan Kopecký (2013).
V letech 2009 až 2014 získali piloti ve vozech ŠKODA Fabia Super 2000 na celém světě celkem 28 národních titulů.

Po modelu Fabia Super 2000 má od roku 2015 v úspěšné sportovní historii značky ŠKODA pokračovat vůz Fabia R 5. Koncept nového soutěžního vozu značky ŠKODA byl světové veřejnosti poprvé představen na výstavě Essen Motor Show 2014.

ŠKODA AUTO
› je jedna z nejstarších automobilek na světě. Od roku 1895 se v sídle firmy v Mladé Boleslavi vyráběla nejprve jízdní kola, brzy následovaly také motocykly a automobily,
› má v současnosti sedm modelových řad osobních automobilů: Citigo, Fabia, Roomster/Praktik, Rapid, Octavia, Yeti a Superb,
› v roce 2014 dodala zákazníkům, poprvé v jednom roce, celosvětově více než 1 milion vozů,
› od roku 1991 patří Volkswagenu, jednomu z globálně nejúspěšnějších automobilových koncernů. ŠKODA AUTO v koncernovém svazku samostatně vyrábí a vyvíjí vedle vozů také komponenty jako motory a převodovky,
› provozuje tři výrobní závody v České republice; vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále také na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery,
› zaměstnává celosvětově přibližně 25.800 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.

PR

Fotky

Další články