Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 12. září 2020 (18:38) Roman Klemm

Závod F2 v Mugellu: Mazepin taktikou k vítězství, Charouz Racing třetí .

Závod F2 v Mugellu: Mazepin taktikou k vítězství, Charouz Racing pro třetí místo

V sobotním závodě formule 2 v Mugellu hrály rozhodující roli taktiku a neutralizace. Právě ohledně taktiky si stratégové Charouz Racing Systemu vedli výborně a tak jejich Louis Delétraz mohl společně s vítěznou dvojicí týmu Hitech, Mazepinem a Ghiottem na stupeň vítězů. Ruský vítěz, kterému jeho otec stáj Hitech-F2 koupil, se tím naráz zařadil mezi favority na titul mistra.

Bodově doposud dominující trojice dnes totiž vyšla témeř naprázdno... 

 

V první startovní řadě sice stáli Christian Lundgaard (ART) a Dan Ticktum (DAMS), oči pozorovatelů sobotního závodu formule 2 ale snad ještě pozorněji sledovaly, jak si po zhasnutí startovních světel poradí trojice bojující o titul mistra. Nejlepší vyhlídky „nadělit“ svým soupeřům dalších pár bodů náskoku měl Brit Callum Ilott (UNI Virtuosi), startující ze třetí pozice. Jeho velkým rivalům, Robertovi Shwartzmanovi a Mickovi Schumacherovi se kvalifikace totiž vůbec nevydařila.

Rus směl startovat jen z 9. pozice a Němec byl coby 15. od špičkového úspěchu vzdálen ještě více. Pravidelné špičkové úspěchy, to je právě to, co roku 2020 zatím postrádal i Charouz Racingy System a hledě na výchozí pozice Louise Delétraze a Pedra Piqueta slibovala toskánská trať málo zlepšení: Švýcar, jehož rychlé kvalifikační kolo včera pokazil nepozorný Vips, doufal, že z 12. místa postoupí do top5 a Brazilec si zase jednou mohl přát, že semu vůbec podaří zabodovat.

Když pak praxe nahradila teorii, tak všichni favorité selhali. Zatímco se Lundgaard bleskovým startem usadil před Ticktumem a Ghiottem, propadl se opatrný Ilott na sedmou pozici. Schwartzman byl 12. a Schumacher jen 14. Také pro Delétraze byl start vším možným, jen ne vytouženým skokem kupředu.

Po prvním ze 33 kol byl hned za Schumacherem jen 15. Piquet následoval o další dvě pozice dále vzadu. Všichni si předsevzali, že se budou pracně propracovávat pořadím kupředu, což se nejlépe dařilo Ilottovi, který postoupil o dvě místa.

 

 

 

Lídr Lundgaard měnil již po osmi kolech svou měkkou sadu pneumatik za tvrdší. Ostatní vozy špičkové skupiny následovaly o málo později, počemž se na trati znovu seřadily v pořadí Lundgaard, Ticktum, Ghiotto a Ilott. V této fázi měnil obutí i Pedro Piquet, zatímco Charouz Racing System vyslal Delétraze do závodu na opačné strategii. Ta znamenalla, že „na trati“ vedl Mazepin před Vipsem, Shwartzmanem, Zhouem a Schumacherem, kterým Delétraz následoval na 6. místě.

Přesně o poločas podniku měl Švýcar v českých službách silnou fázi závodu a během tří kol předjel oba borce Premy, Shwartzmana se Schumacherem. Delétraz nyní držel za Mazepinem a Zhouem třetí pozici.

13 kol před cílem musela přezout i skupina startující na tvrdé směsi. Lundgaard tedy znovu zaujal „svou“ první pozici před Ghiottem, Ticktumem a Ilottem. Charouzovy mechanici odbavili Delétraze spolehlivě a jejich jednička se na trať vrátila před Schumacherem na 12. místě.

O tři kola později zasáhl do sportovního vývoje závodu Safety Car. Giuliano Alesi odstavil svůj defektní vůz nedaleko jednoho z nouzových východů ve svodidlech, přesto to trvalo tři kola, než maršálci monopost touto (příliš úzkou) skulinou dostali do bezpečí. Krátce po re-startu kolidovali Ticktum, Zhou a Schumacher s Aitkenem, také Ilott si při tom poškodil příď vozu. Na trať tedy opět vyjel stříbrný AMG-Mercedes Berndta Mayländera. Vedl za sebou Lundgaarda, Ghiotta, Mazepina, Tsunodu a – Delétraze, který výborně dokázal využít předešlé tlačenice!

Po úklidu dráhy následoval vše rozhodující sprint na tři kola, pro který měl zdaleka nejlepší karty Mazepin na nejčerstvějším obutí. Ruský jezdec Hitechu s lehkostí předjel týmového kolegu Ghiotta a letěl si pro druhé velké vítězství sezony. Stejnou strategií a obutím vybavený Delétraz měl najednou také materiál, který potřeboval k úspěchu. Předjel Lundgaarda a v posledním kole se vně první zatáčky protlačil před třetího Drugoviche.

Na druhého Ghiotta mu v cíli chyběla jen desetinka. Podobně dobře si závěrem vedl i Mick Schumacher. Dojel pátý a tím nejlépe z tria bojujícího o titul: Ilott skončil jako 12. mimo body a Shwartzman nedojel vůbec. Pedro Piquet skončil 13., jen 1,1s za vytouženým bodíkem...

 

 

 

 

Výsledek závodu F2 v Mugellu:

1. Nikita Mazepin, Hitech

2. Luca Ghiotto, Hitech

3. Louis Delétraz, Charouz Racing System

4. Felipe Drugovich, MP

5. Mick Schumacher, Prema

6. Christian Lungaard, ART

7. Juri Vips, DAMS

8. Arťjom Markelov, HWA

9. Marcus Armstrong, ART

10. Jehan Daruvala, Carlin

13. Pedro Piquet, Charouz Racing System

 

Text a foto: Roman Klemm

Fotky

Další články

Komentáře