Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Sobota, 17. října 2020 (11:31) Pavel Jelínek

Zazvonil zvonec a okruhový Carboniacup 2020 má letos konec

Zazvonil zvonec a Carboniacup 2020 má letos konec

Jak jsme se na úvod letošní sezóny těšili, tak máme tu závěr dámy a pánové. Ano, poslední závod se za přísných bezpečnostních opatření odjel v Mostě a závodu nikdo nepřihlížel, ani novináři, ani rodinní příslušníci, ba ani diváci.

Snad bude líp.

Samotný závod měl pěknou účast a jezdci měli velmi omezené možnosti s mechaniky a rozdělené sektory znemožňovaly setkávání lidí. Trochu potichý závěr sezóny, ale i tak si ho jezdci užili.

Závod však nezačal nejlépe, to když nad autodromem zavládl ráno mlhový opar, díky kterému byly první tréninky doslova nemožné, pak se počasí umoudřilo a vysvitlo slunce, nicméně podzim se již přihlásil o slovo, a tak trať nebyla úplně suchá. Tedy až druhý trénink se již mohl jezdit. Některé vozy občas pokouřily, a tak se dostalo slovo i na záchranné jednotky. Skupina D formulí snad poprvé ve své historii měla pole rozdělené do dvou tříd D a D+, tedy v podstatě nejvyšší počet formulí, a to i těch nad 2000ccm, který v historii Carboniacup pamatuje.

 

 

No, nic naplat, jezdci si ani nepokecali, díky nařízením k tomu bohužel při posledním klání nebyla příležitost a všichni nosili povinně přikrývku obličeje a bez povolení organizátorů se nikdo na autodrom neměl šanci dostat.

Skupina A rozdělená na dvě jízdy měla tak jako ostatní skupiny první tréninky zrušené a po kvalifikaci se jezdci cestovních a GT vozů utkali na závodní dráze.

 

Začněme tedy formulovými vozy skupiny D, tedy skupinou D1, kde opět nezklamal Honza Rieger s Glorií a s přehledem vyhrál nad Ondřejem Hůlkou a Tommem Flemmingem na stejných formulích, když prohnal i podstatně silnější vozy. Ve společném závodu startovaly dohromady s D4 a D5, tedy všechny vozy minimálně 2,0. V D4 zvítězil Szymon Urbaniak z Polska na Dallara 314 F3, stříbrný věnec patřil Timmu Rädleinovi a bronz odvezl do Bulharska Iliev Tsevan a další premiant Robert Hrdlička skončil s bramborami, tedy na ne zrovna populárním místě pod bednou.

Roman Hoffmann z Rakouska zvítězil s přehledem v divizi D5 nad 2000ccm s vozem Dallara World Series 3,5ltr, před domácím Vaškem Šafářem a Vojtěchem Birgusem na F4 Tattus. V D2 pro automobilové motory do 1400ccm si dojel pro zlatý věnec Pavel Langer s Autolou, před Hartmutem Heidickem na Estonii 21-10 a Tomasem Waszynskim na Tomisu 99-02. V další honorované skupině D3 pro vozy do 1600ccm zvítězil Němec Nils Holger Wilms na Melkusu 90, před Frankem Thalmannem a Berndem Weberem na vozech Estonia 25.

 

Skupina C prototypů a speciálů přivítala několik velmi rychlých prototypů, ale také pole osvědčených Caterhamů.

C1 patří vždy Performerům, tedy trochu větším motokárám, ale pěkně rychlým. V C1 tedy zvítězil Friedrich Franz z Rakouska s Revolutionem, před Svenem Kahntem z Německa a Markusem Hoferem z Rakouska na Performerech. C2 pro prototypy vyhrál Martin Kalvas s Normou M20FC z Janík Motorsportu, před Liborem Neckářem na Ligieru JS53 EVO2 a Michal Paclík nedokončil.

Mezi slabší garniturou Caterhamů zvítězil v C3 Tomáš Frank, před Jakubem Kirchnerem a Michalem Rejmanem. C4 patřila do režie Křečků, mezi které se vklínil Rakušan Kranzmüller a Martin tentokrát slavil zlato. Jan Mareček pak zvítězil v C5, tedy skupině určené pro KTM X-Bow.

 

Ve skupině B startují sériové vozy, tedy vítězem mezi nejslabšími byl Renault Clio jezdce slavného italského jména Tomáš Cappellari, na stupních vítězů ho doplnili i Luboš Sázava a s Hondou Civic startující Jiří Zeman starší. Ve dvoulitrech B2 dominoval Miloš Merta se Subaru BRZ, před Liborem Šajnerem s Toyotou GT86 a Michaelem Schmalzlem s Hondou Civic.

Ve třílitrech B3 si vyjel pozlacený pohár Martin Hanzl s Alfou Romeo, když za sebou nechal Zdeňka Čurdu na BMW 330ci i Tomáše Beneše s vypůjčeným vozem Alfa Romeo, jelikož jeho vůz skončil v tréninku v plamenech.

Do 3,5ltr hrál prim ve skupině B4 Radek Zimmer s Lotusem Exige, před Tomášem Honcem se Civicem Type R a bronz si přivlastnil v Mostě Němec Christian Arnold na Audi TT. Mezi nejsilnější klasou B5 nad 3500 zvítězil Stanislav Šedivec s vozem Corvette ZR01, za ním skončil David Smělý na BMW M3 a třetí místo si zasloužil Vojtěch Jelínek s BMW M2C.

 

Skupina A přivítala početné pole, a také velmi různorodé, kde soutěžili mezi sebou jezdci v několika podřídách a ke svezení měli třeba VW Golf, Astru G, či plnokrevné Porsche GT3, či GT4 a bylo možné vidět i Lamborghini, či Corvette. V A1 projel vítězně cílem Matěj Chabr s VW Golf, před Jiřím Mikou na Citroenu Saxo, tedy mezi šestnáctistovkami. Aleš Göllner se Civicem Type R dominoval v A2, tedy dvoulitrům, za ním skončil Pavel Zeman s Mazdou RX8 a Jiří Zeman na Hondě CRX.

Ve třílitrech A3 zvítězil Dušan Vít s BMW 130i Cup, stříbro bral Marek Baláž na Škodě Fábia HKC a bronzový stupínek obsadil Gerhard Humenberger na BMW M30 i s penalizací za předčasný start. Michal Vítek alias MiVi zvítězil se svým BMW M3 GTR mezi třiapůllitry A4, druhé místo si vyjel Tomáš Zabloudil s BMW M3 a bronzový odjížděl z Mostu Josef Liška na stejném voze. Skupinu A5 vyhrál Rakušan Maciej Walenda s Porsche GT4. Ve více upravených dvoulitrech A7 dojel osamocený Josef Dauerer na VW Scirocco.

 

 

V A8, tedy upravených 3500ccm vozech ukořistil zlato Petr Krejsa ze Spine CZ na Lotusu Elise, před Ondřejem Fričem s Elise Cup. Dostali jsme se na úplný závěr skupiny A, tedy nejsilnější vozy na startovním roštu A9. V nich zabodoval na plno Jiří Jupa s Corvette Z06 GT z Lukamotorsport, když za jeho zády skončil po penalizaci za předčasný start Ivan Šoltys ze Slovenska s Porsche GT3 CUP, třetí byl Boleslaw Waszek s Lamborghini ST EVO, čtvrtý Honza Hladík a novic Bulhar Kunitsa s Porsche pak dojel pátý.

 

Sezóně Carboniacupu odzvonilo, zrušené závody zůstaly v paměti vryty smutným písmem, nyní se počítají body a čeká nás honorování vítězů, tedy jak to dopadlo se dozvíme při vyhlášení sezóny, pokud to tedy momentální situace dovolí.

 

Vláďa Rožánek a Carboniacup team 2020,

děkujeme Vám všem za přízeň, ať již jezdeckou, novinářskou, nebo i sponzorskou, či mechanickou, každá podpora motorsportu v této těžké době budiž pochválena.

 

 

 

 

PR

 

Fotky

Další články

Komentáře