Exotický závoďák Dacia Logan bojoval v Zeleném pekle ve vytrvalostních závodech třetí sezonu.
Poprvé ji tým Ollis Garage Racing nasadil v roce 2021. A hned při premiéře se Dacia Logan dočkala značné pozornosti. V závodním poli vytrvalostních podniků na Nordschleife se sice objevuje kdeco, ale tohle byla skutečná rarita. Dvoulitrový motor dával jen 165 koní, a to ještě auto dostalo nový agregát. Ten sériový totiž nabízel pouhou stovku koňských sil.
Logan byl v podnicích NLS i ve čtyřiadvacetihodinovce jednoznačně nejpomalejším autem, ale i tak byl velmi populární. Ono si stačí jen poměřit průměrný čas na jedno kolo. Dacia ho ujela za 11:10 minuty, speciály třídy GT3 byly o téměř tři a půl minuty rychlejší. A právě jedna takové "gé té trojka" se pro Logan stala osudnou.
O víkendu vyrazila stáj Ollis Garage Racing do své třetí čtyřiadvacetihodinovka na Nürburgringu. Jenže tentokrát její posádka cíl neviděla. V noci dostal Maximilian Weissermel strašlivou ránu od Porsche GT3 týmu Dinamic GT. Jeho jezdec Laurin Heinrich zřejmě modro-bílé autíčko přehlédl a doslova jej smetl z vozovky. Následky jsou pro Logan fatální: už se na okruhy nevrátí.
Here’s the crash between the #54 Porsche SP9 car and the Dacia Logan from in the night #24hNBR #RSLN24 pic.twitter.com/Odduny8pm3
— Mat ????????❗️#CB42 ❤️ (@Simmo99_) May 21, 2023
"Naše Dacia Logan je mrtvá a nepůjde opravit," vysvětlil tým Ollis Garage Racing na sociálních sítích. "Takže projekt Dacia je také mrtvý. Tento vůz už nemůžeme přestavět, protože motor, který jsme použili,se už nevyrábí. Nemůžeme ho vyměnit, jsme z toho velmi smutní. Náš jezdec Max je v pořádku, ale musel jet do nemocnice na vyšetření."
Tohle jsou tedy asi poslední snímky raritního auta:
Foto: Ollis Garage Racing
Sportovní redaktor online deníku Aktuálně.cz a externí spolupracovník redakcí motormix.cz a ceskeokruhy.cz je jedním z nejlepších českých motoristických novinářů. Motorsportu propadl už v dětství a věnuje se mu velkou část své novinářské kariéry.