Třetí díl dominance. Waszek určoval krok i na Slovakia Ringu

Dva závody, dvě výhry ve sprintových závodech třídy GTC. Pro Dennise Waszka dopadl třetí letošní podnik ESET Cupu na Slovakia Ringu úplně stejně jako předchozí dva. Kromě stíhací jízdy z posledního místa také bojoval o celková stupně vítězů.

"Máme za sebou další vydařený víkend. Vybojovali jsme dva triumfy ve třídě GTC, co víc si můžeme přát," hodnotil Waszek své slovenské vystoupení.

Jezdec stáje GT2 Motorsport přijížděl do Orechové Potoni jako lídr průběžného pořadí třídy GTC. Při předchozích čtyřech závodech na Balaton Parku a Red Bull Ringu totiž vždy vyhrál. Tři triumfy si současně připsal také v absolutní klasifikaci vozů GT. Hned v sobotu ale bylo jasné, že slovenský víkend nebude úplně přímočarý.

Waszka totiž v první kvalifikaci postihl defekt pneumatiky, kvůli kterému vyletěl z trati a nemohl zajet žádné měřené kolo. To ho odsoudilo ke startu z posledního místa. S nezáviděníhodnou situací si ovšem zvládl poradit. Z 18. pozice se propracoval na pátou a současně si dojel pro další triumf ve třídě GTC.

V neděli se Waszek kvalifikoval jako šestý celkově a první ve třídě GTC. V cíli druhého sprintu tuto pozici proměnil v další triumf mezi účastníky GTC a současně ve čtvrtou pozici v absolutní klasifikaci. Chvíli ale mohl pomýšlet i na celkové pódium.

"Po startu jsem se dostal až na třetí místo," popisuje jezdec stáje GT2 Motorsport svůj slibný vstup do závodu. Ještě před koncem prvního kola ho ale z bronzové pozice sesadil Antal Zsigo s BMW M4 GT3.

"Viděl jsem, že jede o hodně rychleji než já. Proto jsem mu vytvořil prostor a on se přede mě dostal. Pak už jsem jenom udržoval náskok před jezdci za mnou," říká.

Waszka trochu mrzelo, že nemohl vyzvat vozy třídy GT3 podobně jako na Balaton Parku nebo na Red Bull Ringu. Vzhledem k charakteru Slovakia Ringu, který měří téměř šest kilometrů a kombinuje technické pasáže s rychlými úseky, ale něco takového očekával.

"Potvrdilo se, že GT3 jsou tu zkrátka rychlejší. V zatáčkách mají výhodu díky lepší aerodynamice. Je tu sice jedna dlouhá rovinka, na které se dá zužitkovat vyšší výkon našeho Huracánu, to ale zkrátka nestačí k tomu, abychom s nimi mohli držet krok. V prvním sektoru si ale ve srovnání s nimi stojíme dobře," dodává.

Další podnik ESET Cupu se uskuteční během závěrečného červnového víkendu na Lausitzringu. V Německu pojedou pouze GT vozy a o prostor na závodní dráze se rozdělí se šampionátem P9 Challenge. Waszek na Lausitzirng dorazí s náskokem 21 bodů na svého nejbližšího pronásledovatele Huberta Darmetka.

Foto: ESET Cup/Petr Frýba, Dušan Bouzek

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.