Neobvyklá disciplína i série, ale osvědčená technika a známá tvář za volantem. Stáj RTR projects se během posledního říjnového víkendu zúčastní podniku vrchařského seriálu Maverick Hill Climb Czech na Masarykově okruhu v Brně. Do boje vyšle tým Filipa Sajlera a vůz KTM X-Bow GTX.
„S Filipem jsme se potkali minulý týden, slovo dalo slovo a nakonec to dopadlo tak, že si po několika letech opět společně zazávodíme,“ těší se na obnovení spolupráce výkonný ředitel stáje Tomáš Fanta. Pro Filipa Sajlera není tým RTR projects žádným neznámým prostředím. Zkušený vrchař, který se rovněž proslavil jako renomovaný kuchař, už v minulosti za stáj závodil. To navíc neplatí jenom o kopcích, ale také o okruzích. V minulosti se s týmem objevil ve středoevropské GT Cup Series, tehdy ještě za volantem X-Bow GT4.
Model KTM X-Bow GTX stáj RTR projects v minulosti nasazovala nejenom ve středoevropské GT Cup Series, ale například také ve 24H Series, kde se s ním zúčastnila i 24hodinového závodu v Barceloně. Toto auto se ale proslavilo i na českých kopcích. V letech 2022-2024 s ním dominoval ve skupině 2 mistrovství republiky Marek Rybníček.
Filip Sajler sice pojede s GTX poprvé, před závodním víkendem si ho ale stihl vyzkoušet. „Dokázali jsme se náležitě připravit. Filip se do auta posadil minulý týden při posezonním testu. Líbilo se mu a na závody už se těší,“ dodává Tomáš Fanta.
Sajler a jeho vůz KTM X-Bow GTX budou zařazeni do třídy E1+3000/2WD. Tam nebude o kvalitní konkurenci nouze. V akci se objeví například domácí jezdec Jiří Mičánek s Lamborghini Huracán ST EVO2 nebo třetí nejlepší jezdec letošního mistrovství republiky ve skupině 3 Pavel Bejda. Sajlerovu pozornost ale poutá nejvíce jiný soupeř – jeho manželka Gabriela Sajlerová. Ta usedne do Lamborghini Huracán ST EVO2, se kterým letos v mistrovství republiky účinkoval její otec Martin Jerman.
„Motivace byla taková, že Filip chtěl jet s Gábinou. Věřím, že si to oba společně užijí a že Filip Gábinu porazí,“ uzavírá se smíchem Tomáš Fanta.
Seriál Maverick Hill Climb Czech už zavítal do Brna před dvěma týdny. Tentokrát ale na účastníky čeká jiná konfigurace trati. Pojede se necelých 2,5 kilometru v protisměru. Start bude umístěn do Schwantzovy zatáčky, která je nejnižším bodem trati. Na jezdce čeká převýšení 73 metrů.
Tréninky i závody se uskuteční v neděli. První závod odstartuje v 11:30 a pojede se na dvě jízdy, druhý přijde na řadu od 15:15. V něm dostanou závodníci tři pokusy, započítá se ale pouze součet nejlepších dvou.
Foto: RTR projects
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.