Formuli 2 čeká premiéra v Saudské Arábii, Charouzovi jezdci se pokusí získat své první body

Letošní sezona F2 má na programu předposlední podnik. Jeho dějištěm bude saudskoarabská Džidda, kde se šampionát představí poprvé. Piloti českého týmu Charouz Racing System Guilherme Samaia a Enzo Fittipaldi se budou snažit získat své první body.

Po více než dvouměsíční pauze se o víkendu znovu objeví v akci F2. Šampionát má na programu předposlední podnik sezony. Uskuteční se v saudskoarabské Džiddě. Sem se stejně jako F1 vydává "druhá liga" vůbec poprvé. Městská trať, jejíž součástí je hned 27 zatáček, měří 6 174 metrů a jde o nejdelší okruh z letošního kalendáře F2. Většina víkendových jízd se stejně jako velká cena F1 odjede za umělého osvětlení. Za denního světla stihnou piloti pouze páteční volný trénink a sobotní první sprint.

Ukončí Brazilci čekání?

V akci opět nebude chybět stáj Charouz Racing System. Ta do víkendu vstupuje jako devátý tým průběžného pořadí s 25 body. Její současní jezdci Guilherme Samaia a Enzo Fittipaldi i přesto ale na první body stále čekají. Dosud totiž na účet týmu přispíval pouze David Beckmann, který vybojoval mimo jiné pódiová umístění v Bahrajnu a Baku. Po závodech v Silverstone ale německý pilot z týmu kvůli nedostatku financí odešel a od podniku v Monze ho nahradil právě Fittipaldi, který do té doby závodil za Charouze ve FIA F3.

"Trať vypadá úžasně a velice rychle. Díky všem těm rychlým zatáčkám je to jako směs Monaka, Baku a dokonce i Spa," říká před začátkem saudskoarabského víkendu Samaia. "Bude to zajímavé. Zvláště ve F2, kde budou moci jezdci strávit na trati před závody pouze omezené množství času. Bude zajímavé sledovat, jak se piloti přizpůsobí a jak budou týmy na okruh reagovat. Zdá se, že to bude obtížná trať a pravděpodobně i přilnavost bude nízká. Opravdu se těším. Doufejme, že spolu s Enzem a týmem odvedeme dobrou práci a třeba i získáme nějaké body," dodává.

Na nový okruh se těší i Samaiův parťák Fittipaldi: "Na poslední dva podniky jsem vážně natěšený. Bude to velká výzva, protože Džidda je nová trať pro všechny. Mám takové výzvy rád. Těším se sem a také do Abú Zabí. Tam jsem také ještě nejel a i konfigurace této trati bude částečně nová. Těším se, až vyrazím na dráhu a budu na to tlačit," uvedl.

Jak pro Samaiu, tak pro Fittipaldiho je dosavadním letošním nejlepším výsledkem 11. pozice. Jelikož ale Samaia dosáhl na toto umístění dvakrát (oba sprinty v Bahrajnu) a Fittipaldi jen jednou (hlavní závod v Monze), je na tom v průběžném pořadí z dvojice Brazilců lépe první jmenovaný, kterému patří 22. místo. Fittipaldi je dvacátý třetí. Je ale třeba dodat, že při hlavním závodě v Monze byl vnuk legendárního Emersona Fittipaldiho blízko k bodům. Do cíle totiž původně dorazil jako devátý. Za nebezpečné vypuštění z boxů byl ale penalizován.

Sargeant tentokrát jako soupeř

Jedním ze soupeřů bude v Džiddě pro piloty Charouz Racing Systemu mimo jiné i Logan Sargeant. Američan letos za český tým závodil ve FIA F3. V celkovém pořadí obsadil sedmou příčku a první jízdu v Soči dokonce vyhrál, čímž se postaral o první triumf Charouz Racing Systemu v šampionátu. V Saudské Arábii pojede za tým HWA Racelab. Půjde o jeho premiérové vystoupení ve F2.

Lídrem šampionátu je momentálně Oscar Piastri, který vede o 36 bodů před budoucím pilotem Alfy Romeo ve F1 Čouem Kuan-jü. Ve zbytku sezony ale bude možné získat až 130 bodů a matematickou naději na titul mají stále i Robert Švarcman (-43 bodů), Dan Ticktum (-49 bodů), Théo Pourchaire (-58 bodů), Jüri Vips (-76 bodů), Jehan Daruvala (-82 bodů), Liam Lawson (-98 bodů), Felipe Drugovich (-119 bodů) a Richard Verschoor (-123 bodů). Šance Verschoora už jsou ale pouze teoretické. Kvůli nedostatku peněz totiž sezonu nedokončí.

Harmonogram víkendu

Pátek 3. prosince

Volný trénink    11:45
Kvalifikace    16:20

Sobota 4. prosince

První sprint    13:30
Druhý sprint    19:40

Neděle 5. prosince

Hlavní závod    15:25

*časové údaje jsou uvedeny v SEČ

Úvodní foto: Charouz Racing System

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.