Vrchařský svátek pro GT2 Motorsport: Šuba se chce blýsknout před domácími fanoušky, Bejda se těší na evropskou konkurenci

Ladislav Šuba bude chtít potěšit domácí fanoušky dobrým výsledkem ve skupině 1, Pavel Bejda se pokusí uspět i v porovnání s evropskou konkurencí a Jaroslav Prášek zabojuje o další vítězství s upravenou převodovkou. Před GT2 Motorsport je legendární vrchařský závod Ecce Homo.

Šuba přijíždí na svou domácí půdu pozitivně naladěn. Při svých prvních dvou letošních startech v Liberci a Ústí nad Orlicí byl sice limitován potížemi s novou sekvenční převodovkou, ty se mu ale podařilo vyřešit a druhý závod na Ústecké 21 už dokončil ve skupině 1 jako čtvrtý. Ve Šternberku je jeho cílem ukázat další posun.

"Nedávno jsem do auta usedl poprvé po půl roce, takže jsem se do toho samozřejmě ještě dostával. Doma na Ecce Homo už se ale budu muset ukázat. Těším se na to," říká jezdec závodící s vozem BMW M3.

Krátce před startem závodu Šuba ještě musel řešit problémy se spojkou, které ho potkaly při tréninkových jízdách. Nyní už je ale vše v pořádku.

"Chtěl bych moc poděkovat za pomoc Davidu Žochovi a Františkovi Šťastnému. Díky nim můžeme nastoupit do závodního dne. Také děkuji Martinu Bokůvkovi za poskytnutí materiálu, bez kterého bychom nefungovali, a Autoservisu Kopeček za prostor k opravě," byl vděčný.

Prášek s upravenými převody, natěšený Bejda

GT2 Motorsport budou ve Šternberku reprezentovat rovněž Pavel Bejda spolu s Jaroslavem Práškem. Zatímco Prášek se pokusí se svým monopostem Chevron B42 F2 vybojovat další triumfy v kategorii 5 a divizi 2 mezi historiky, kde letos kraluje, Bejda bude chtít potrápit konkurenci ve skupině 3. Tam mu momentálně patří druhé místo se ztrátou 17 bodů na Michala Jindru.

Na Ecce Homo se Prášek hodně těšil. Při své přípravě byl proto velmi důsledný.

"V Ústí už jsem nejel ani třetí jízdu. Chtěl jsem totiž pošetřit techniku na Šternberk. Také jsem si předělal převodovku. Vyměnil jsem v ní kolečka, aby byla trochu rychlejší," prozrazuje.

Pavel Bejda se těší na srovnání s evropskými soupeři. Podnik je totiž součástí i evropského seriálu.

"Sejde se tu daleko větší konkurence. Těším se na to a jsem zvědavý, jak v porovnání s nimi obstojíme," říká.

Současně věří svému Porsche 911: "Řekl bych, že pro Porsche je tato trať jak dělaná. Asfalt už je tu sice starý, rychlost se tu ale dá vyvinout," dodává.

Bejda rovněž doufá, že víkend nebude komplikovat počasí: "Doufám, že to vyjde a bude hezky. Už jsem tu zažil i krupobití," přeje si.

Trať ve Šternberku měří 7,8 kilometrů a je nejrychlejší v České republice. Podnik je v porovnání s ostatními domácími kláními jiný i svým formátem. Nepojedou se totiž dva závody, ale jenom jeden. Na programu bude v neděli.

Foto: GT2 Motorsport

 

Autor

Dušan Bouzek

Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.