Z vrchařského mistrovství republiky pro historické automobily si letos odnesla titul i stáj GT2 Motorsport. Postaral se o něj Jaroslav Prášek, který dokázal s monopostem Chevron B42 F2 vyhrát kategorii 5. Současně skončil na druhé pozici v divizi 2.
„Jsem velice spokojen, byla to dobrá sezona. Sice jsme trochu měli technické problémy a museli jsme jednou odstoupit, pak už jsme to ale všechno zvládali dobře. Prakticky každý závod jsem vyhrál, takže všechna vítězství pro mě byla krásná, i při posledním podniku v Brně, kde pršelo. Vodu mám totiž rád,“ ohlíží se za letošním ročníkem Prášek, který v divizi 2 i kategorii 5 získal z celkových devíti startů osm triumfů.
V divizi 2 sice nakonec bere Prášek „pouze“ stříbro, ani zde ale nechybělo mnoho a mohl být první. Celkový vítěz Jiří Heda totiž po vyškrtání třech nejhorších výsledků nasbíral stejný počet bodů jako Prášek – 120. Ve prospěch Hedy, který s vozem Lola 598 závodil v kategorii 4, rozhodl větší počet získaných vítězství ve své kategorii. Právě za umístění v rámci kategorie získávali jezdci do průběžného pořadí divize 2 body.
Prvním majitelem současného Práškova monopostu se stal v roce 1978 Harald Ertl. Rakušan měl s tímto autem závodit v kategorii F2, nakonec se tak ale nestalo. Místo toho dal přednost závodům cestovních vozů a působení ve F1, kde v letech 1975-1978 nastoupil do devatenácti velkých cen. V roce 1979 vůz odkoupil Willi Siller a prosadil se s ním v evropských závodech do vrchu. Poté změnilo auto několikrát majitele a v rukou Jaroslava Práška skončilo v prosinci roku 2000.
„Jednou jsem jel F3 v Brně. Současně tam tehdy jely i vozy F2. Já tenkrát v F3 vyhrál a efdvojky se mi strašně líbily. Seznámil jsem se s jedním Francouzem a ptal jsem se ho, jak složité by bylo takové auto sehnat. Už tenkrát mě to tak chytlo, že jsem po tom šel. Nejprve jsme jeli do Anglie, nakonec jsme ho ale koupili ve Francii a odjeli jsme s ním celou Evropu,“ vzpomíná Prášek, jak se k Chevronu dostal.
S Chevronem B42 F2 letos závodil Prášek už dvacátým prvním rokem. A už teď má jasno v tom, že to rozhodně nebyla poslední sezona. „Příští rok určitě chceme pokračovat,“ nastínil své plány na další sezonu.
Foto: GT2 Motorsport
Motoristický novinář, který se specializuje na české a slovenské okruhové závodění a české jezdce. Intenzivně se věnuje zónovému mistrovství FIA CEZ, seriálům ESET Cup, TCR Eastern Europe i kartingu.